25 mei 2025, 19:24:46

eitjes

Gestart door Ellleke, 24 juni 2007, 12:25:27

« vorige - volgende »

Ellleke

hoi,kan iemand mij raad geven heb een koppel valkjes en nu hebben ze eitjes gelegd heb er twee maar buiten de nestblok,nu heb ik de eitjes eerst buiten de nestblok in nest materiaal gelegd ma ze haalt ze daaruit en legt ze op de plaats waar ze ze gelegd heeft wat heb ik dan gedaan ze in de nestblok gelegd maar die hangt niet op die staat op een plaat,ze is nog eens gaan kijken ma gaat er niet op zitten is da normaal,gaan die daar dan niet afwisselend de yhele dag op zitten of bekijkt ze dat niet meer omdat ik die op een andere plaats heb gelegd wat kan ik nu doen moet ik ze er terug uitleggen en ze terug op de plaats leggen waar zij ze gelegd heeft of moet ik ze wegpakken ??? een onervaren ellleke
LATERSSSSSSSSS

Ivy

Hoi Elleke
Kan je het blok niet op de plaats zetten waar jouw popje de eitjes gelegd heeft? Ze zijn het blok niet gewend dus ze gaat er niet zo snel in. Het kan helpen als je het blok open laat, zodat het binnen niet zo donker is, zo kan ze ook de eitjes zien. Als ze eenmaal het blok gewend is, kan je het op de plek hangen waar jij het wil hebben. Dat ging bij mij ook prima.

En het helpt ons ook een beetje als je gebruik maak van punten en hoofdletters. Eerlijk is eerlijk, ik heb je tekst drie keer moeten lezen voor ik het begreep ;)

Succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ellleke

DE blok staat op de plaats waar ze de eitjes heeft gelegd.Ze kijkt er gewoon niet meer naar.Kan ik de eitjes weg nemen of is dat geen goed idee?Sorry als het wat onduidelijk was zal er op letten.Ik zal eens proberen de blok open te zetten.Maar is het normaal dat ze er niet de hele dag opzitten? groetjes ellleke
LATERSSSSSSSSS

Ivy

Hoi Eleke.
Hm, bij mij gingen ze er wel vrij snel in... het allereerste eitje is hier ook op de bodem van de kooi gelegd, en op dat plekje heb ik toen een blok met ei erin gelegd.
Het is niet zo erg, waarschijnlijk zijn de eitjes nog niet tot ontwikkeling gegaan, je kan alles gewoon laten liggen en het kan nog goed komen. Als ze er na een paar dagen nog steeds niet op zitten, kan je ze wel weghalen, dan gaan ze waarschijnlijk niet mee verder. Wil je een nestje of niet?
Als je wel een nestje wil, kan je het blok straks ergens hoger ophangen dan voelen de valkjes zich vaak veiliger en gaan sneller in.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ellleke

Ja oke ik heb de blok gezet waar ze ze gelegd heeft.Maar ze gaat er niet in nu zeggen ze me van een klein kistje te zetten en da dat misschien helpt ga et proberen,alvast bedankt voor de tip
LATERSSSSSSSSS

Ellleke

Heb de eitjes moeten weg nemen 1kapot en 1negeerde ze,nu afwachten of ze er opnieuw gaat leggen we zullen zien.bedankt voor de info en ik hou jullie op de hoogte
LATERSSSSSSSSS