28 maart 2024, 20:11:03

getekend of niet?

Gestart door *Esther*, 23 juni 2007, 15:57:39

« vorige - volgende »

*Esther*

Wat ik  opmerkelijk vind;

Een valkje met 1 ander gekleurde veer op de hele vogel getekend noemen. Ik dacht dat getekend een symetrische tekening voorstelde op beide schouders  van een bepaalde afmeting?

graag jullie reacties. :D

Rob S

Hoi Esther,

Volgens mij is een perfect getekende valk een valk met een compleet symmetrische tekening op de vleugels. En zonder bonte staart,- borst,- kop en rug veren.

Volgens mij doet de afmeting van het "bonte" gedeelte er niet toe.

Groetjes

Ludo

23 juni 2007, 22:21:47 #2 Last Edit: 24 juni 2007, 07:24:00 by Ludo
bwaaaaa, ik heb het toch anders ervaren met dit valkje, toen ik het liet keuren kreeg ik de opmerking dat er "wat weinig" tekening was....zij zagen dus liever meer.
Maar het zal wel van keurder tot keurder afhangen.
En in de standaard staat niet hoe groot de tekening moet zijn.
Symmetrie is echter wel belangrijk.
Een vogel die aan één kant dus geen donkere pluimen heeft is per definitie GEEN getekende valkparkiet.

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*


•=Bonnie=•

25 juni 2007, 00:10:07 #4 Last Edit: 26 juni 2007, 06:16:06 by Bonnie
Een perfect getekende heeft uitsluitend symetrisch bont op de vleugeldekveren. Dus absoluut geen enkele bonte veer waar ook op het lichaam zien dan op die vleugeldekveren, niet in de staart, niet op de borst, rug, kop of waar ook.

Ik heb een eigen kweek witmasker bonte man die zo weinig bont heeft dat het een albino lijkt, het bont dat hij heeft zit echter maar aan 1 kant. Dit noem ik dus geen getekende valk. (maar ik heb hem wel gehouden :) )

Evenmin noem ik mijn bij Mandy gereserveerde valkje getekend, die is helemaal geel op wat staartveren na.

nick01

25 juni 2007, 08:51:20 #5 Last Edit: 25 juni 2007, 13:01:34 by Lin
ik ben een nieuw topic begonnen over getekend bij discussies en dan vooral over t split - gebeuren.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24837.0.html
ben benieuwd naar jullie insteek.