29 maart 2024, 12:55:07

Nieuw valkje

Gestart door Nameless, 23 juni 2007, 10:41:26

« vorige - volgende »

Nameless

Hallo,

Kort geleden had ik een valkparkietje bij mij eigen valkje, die ik al drie jaar heb, geplaatst. Ik heb alles gevolgd zoals geadviseerd. Dus, eerst apart gezet en dit voor 4 weken, toen heb ik ze bij elkaar gedaan. In eerste instantie leek het goed te gaan maar nadat wij een weekendje weg waren geweest was mijn valkje van 3 jaar zo gebeten door die nieuwe en die is pas 12 weken, dat het bloed door de kooi lag. Aangezien wij regelmatig een weekend weg zijn heb ik besloten die nieuwe weg te doen want ja wil geen dood valkje als ik thuis kom.

Maar nu heb ik contact gekregen met de kweker van mijn valkje en hij heeft weer jongen, kan ik het nog eens proberen?? Het voordeel van deze kweker is dat hij die nieuwe valkje handtam gaat maken misschien scheeld dat, want mijn vorige was niet tam. En ja de verleiding blijft he want voor mijn eigen valkje lijkt het mij leuker dat ie een kameraadje erbij heeft. Dus wie kan mij advies geven om het wel of niet te doen???


Groetjes Nameless

Inge88

Wat een nare ervaring.
Ik zou het wel doen... normaal gesproken reageren valkjes niet zo agressief naar elkaar... zeker niet als het gaat om een jong valkje.
Maar toen je de valkjes samen zette, had je ze toen niet eerst een tijdje (paar dagen) geobserveerd hoe het ging?

Nameless

Hallo,

Ja ik heb ze zeker eerst geobserveerd ongeveer twee weken ging het zeker goed, ze waren geen tortelduifjes samen. Ze zaten samen in een kooi maar ver van elkaar af zeg maar. En nadat we een weekendje weg waren geweest was het gebeurd. Dus ja toen had ik er helaas geen zicht op. Maar heb geen seconde getwijfeld ik heb dat jonkie gelijk weggegeven. Alleen gaat het goed met hem maar het is wel een velle donder, waarschijnlijk kan hij/zij niet samen met een andere ik weet het ook niet.

Dus ik kan dus wel een andere proberen, ik wil het wel heel graag lijkt me namelijk erg leuk voor fabio, zo heet mijn valkje, zeker omdat we regelmatig weg moeten en ook voor straks gezellig voor hem als we op vakantie gaan.

Bedankt voor je reactie.

groetjes

Inge88

Ik zou het wel doen ja... valkjes zijn erg sociale dieren.
Ik vraag mij af of dit valkje dan tegen z'n broertjes/zusjes uit hetzelfde nest ook niet agressief was. Het lijkt mij dat het valkje juist wel andere valkparkieten gewent was... maar dan was dit een geval apart waarschijnlijk  :-\

Ik zou dan dus niet weer een valkje nemen van hetzelfde koppel als waar het jonge valkje uit was gekomen. Heeft de kweker het valkje trouwens weer terug genomen?

Nameless

Hallo,

Nee ik haal zeker geen valkje bij dezelfde kweker. Ik ben van plan om een valkje te halen waar ik mijn eigen valkje ook gehaald heb drie jaar geleden. Want dat nieuwe valkje krijg ik dan handtam. Ik denk dat dat ook wel scheeld.

Groetjes