16 juni 2024, 16:49:21

Catharina popje wordt geplukt

Gestart door Rianne, 18 juni 2007, 17:55:27

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

m'n cathi's zijn weer broeds. Het popje werd de vorige keer ook gevoerd en nu weer. Alleen deze keer wordt ze ook nog geplukt. Ze vindt het zeker niet leuk en gaat dan ook tekeer.
Ik vind het alleen een beetje apart dat het mannetje dat nu opeens doet. Komt het vaker voor dat cathi's elkaar plukken, net als valkjes?

Monky

Hi Rianne,

Ik heb net gelezen dat het wel vaker voorkomt.

Citaathallo ik had een vraag?
ik heb een koppel catharinas wat 2 jongen heeft maar het mannetje begint de pop kaal te plukken op de kop weet toevallig wat ik er aan kan doen
   


Reacties: 
     
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 25-01-2005 10:56 | Quote

Wat ik nu wel gezien heb is dat het het popje is die de man plukt!!
Wat moet ik daarmee aanvangen? 


( Naar boven )     

   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 23-01-2005 12:03 | Quote

ik heb momenteel hetzelfde probleem echter bij mij liggen er nog geen eitjes. Ze kregen een 5tal dagen geleden hun nestkastje!!


( Naar boven )     

   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 17-01-2005 13:17 | Quote

ik heb vanmorgen gekeken en zat de man op het jong( ouderlijk voeren) en is hij voor de rest heel rustig ook tegen het popje.


( Naar boven )   
   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 22:00 | Quote

hoi Johan

dit is een probleem waar je zeker mee moet oppassen
de kans is heel groot dat de jongen dit ook gaan doen dus een copy maken van dit gedrag

hoe kom je aan deze vogel ?
hoe oud is deze vogel ?
als dit een oudere vogel is kan dat de reden zijn waarom deze vogel in de handel is gekomen

mijn advies zou zijn weg doen

Gr Foppe


( Naar boven )     

       
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:22 | Quote

persoonlijk zou ik het niet meer proberen maar ik zeg persoonlijk

gr herman


( Naar boven )     
   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:19 | Quote

alvast bedankt gaan we hem apart zetten. maar moet ik het nou nog een broedronde aankijken of zou ik dat risico niet moeten nemen


( Naar boven )     
   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:16 | Quote

je kan het nog even aan kijken
maar ik ben bang dat er doden gaan vallen als hij zo door gaat
in princiepe moet de pop het alleen aan kunnen

gr herman


( Naar boven )     

   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:11 | Quote

hij plukt de kop kaal wel tot op de huid maar kan ik ze dan wel scheiden kan het geen kwaad voor het jong


( Naar boven )     

   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:02 | Gewijzigd: 16-01-2005 21:14 door gleisbird | Quote

hallo johan,
het veren trekken is dat erg veel?
wat doet hij er mee?
(als hij ze gbruikt als nest matriaal dan wil hij dus nest matriaal hebben je zou dan cocos of iets dergelijks kunnen verstrekken daar maken ze dan een nest van)

als hij het voor de lol doet dan zou ik hem gewoon naar de handel brengen.
want dan blijft hij dat waarschijnlijk doen

gr herman


( Naar boven )     

   
Bericht: re: ouders gedrag | Gepost op: 16-01-2005 21:00 | Quote

ik zou goed opletten wat die man wilt terug paren volgens mij dus kan gebeuren dat hij de jongen dood om de pop weer voor zichzelf te hebben moest ik van u zijn ik haal de man eruit


( Naar boven ) 


Je moet bij de laatste reactie beginnen  ::) en dan naar boven lezen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Monky

Rianne

Ik hoop niet dat ie straks evt jongen dood. Maar eerst afwachten of er eitjes komen. Ze hebben al eens eitjes gehad maar die waren niet bevrucht.

Rianne

Pfff... net nog even gekeken, maar het ziet er niet zo mooi uit... wat moet ik nu? Uit elkaar halen?

vickie

Hey Rianne,

Je kan proberen vaseline ofzo op je cathi te smeren? Ik heb een mannetjes valk die dit doet maar hij leert dit spijtig genoeg met niets af.

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

•=Bonnie=•

Misschien kan je kokosvezel halen zodat ze in elk geval eennest in het blok kunnen maken, daarnaast kan je misschien de pop inspuiten met dat antipluk spul. Het werkt wel niet tegen papgeaaien die zichzelf plukken maar misschien wel bij dit soort gedrag.

Of eh... dat spul dat ervoor zorgt dat je niet meer op je nagels bijt. Als hij alleen de kop doet heeft de pop daar zelf geen last van. Op een tissue doen en daarme de kop van de pop inwrijven. Kinderen steken die ingesmeerde nagels ook in hun mond dus ik ga ervan uit dat het geen kwaad kan, je kan de samenstelling even lezen en veld vragen of hij denkt dat het kwaad kan.

Rianne

Het lijkt nu wel gestopt. Ik zal vanmiddag eens op zoek naar kokosvezel. :) Dat nagelbijt spul heet Bijtex geloof ik, en is idd heel smerig. Een klasgenoot had het eens mee naar school en iedereen wou proberen natuurlijk ;D