28 maart 2024, 11:56:04

Pipi valt aan

Gestart door *Manon*, 21 juni 2007, 22:27:25

« vorige - volgende »

*Manon*

Hallo allemaal,

Ik zit effe met mijn handen in het haar!
Ik heb twee valkparkieten, Pipi en Lizzy!
Pipi heeft kuren, ze zit onderin de bak in de hoek met haar staart omhoog!
Ze maakt zich dan helemaal dik en en staat heen en weer te wiegen op haar pootjes, ze staat van het ene pootje op het andere pootje!
Ze is agressief en als je je hand bij de kooi aan, valt ze je aan.
Ook Lizzy die normaal gesproken de baas is, valt ze aan!
Eerst had ik het idee dat ze een ei moet leggen, omdat ze zo met haar staart omhoog zit... maar ik weet het niet, en maak me zorgen om haar.
Weet iemand raad?

Inge88

Ze is broeds... het is dan vrij normaal dat een valkje agressief reageert. Ook dat dik zitten en heen en weer wiegen is typisch broeds gedrag. Waarschijnlijk ligt er binnenkort een ei in de kooi.

*Manon*


dus dit is niet gevaarlijk voor haar?
Ik lees hier ondertussen de wildste verhalen over dat valkjes hun ei niet kwijt kunnen....
Ik kan haar onmogelijk uit de kooi halen om bijvoorbeeld olie te smeren, want dan heb ik geen handen meer over.
De ene keer zit ze onderin, de andere keer zit ze doodleuk op de stok en speelt ze weer...
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Bedankt voor je reactie Inge  :)

*Manon*

hoi hoi,

Pipi heeft vanmorgen haar ei gelegd!
Ze is er heel erg mee bezig en gaat er bovenop zitten.
Lizzy, nieuwschierig als die is... wil er ook alles van af weten, maar die mag er niet bij komen!

Sinds vanmiddag gaat Pipi ook haar eigen weg soms even weer en gaat boven in de kooi zitten.
Dan mag Lizzy effe kijken, maar die vertrouwd het niet en blaast er een beetje naar en tikt er eens tegen aan...

Ik zal het ei maar weg halen, dan is de rust terug, alhoewel ik denk dat Pipi nog een ei gaat leggen.


Theo_Hoorn

ik heb gehoord dat je t ei beter niet kunt weghalen!!

omdat je valkparkiet dan eitjes blijft leggen en t vraagt erg veel energie voor

van horen zeggen moet je t ei 3 weken laten liggen