28 april 2024, 09:55:53

Hoe lang mag jouw valkje de kooi uit?

Gestart door Nes, 15 september 2003, 21:01:06

« vorige - volgende »

Dark_Fox

Als ik op mijn kamer kom doe ik elk deurtje met een wasknijper openzetten, hij kan er dan zelf uit en weer in als hij wil eten ofzo, maar als ik het eerste deurtje open doe zit hij bijna altijd meteen al op mijn hand :-)

Dana

Hallo allemaal,

Mijn 3 valkjes zijn overdag de hele dag los ook als we weg zijn,alleen s'avonds tegen 10 uur moeten ze van mij in en op de kooi slapen. De 2 handtamme (Rico en Gilbert) in de kooi en de niet handtamme (Nina) op de kooi (anders willen ze op de lamp en die ziet er dan s'morgens niet meer uit). Maar dan staat het deurtje gewoon nog open maar ze blijven wel braaf zitten en dan kunnen ze de dag erna zelf beslissen waneer ze eruit komen.(dat scheelt een zaterdags en zondags ochtendconcert :D )

Saskia2

Toen ik Remi kreeg werd het winter en was hij ongeveer de hele dag los, behalve onder het koken, eten want hij rent dwars door je bord om dan tegen je op te klimmen met vieze pootjes, of als ik andere dingen moest doen. Ook 's avonds tot een uur of half 9. Tussendoor natuurlijk flink zeuren! En toen kwam die lange hete zomer. Wat gedaan. Ik heb hem gewend dat hij er 's morgens uit mocht. Van 9 tot 12/1 uur. Samen puffen in een bloedheet, potdicht huis. Dan ging hij in zijn kooi, sloten erop en naar buiten als het weer dat toestond. Dan konden binnen de ramen open en ging ik in de tuin werken. En het bevalt uitstekend. Dus houden we het zo. Hij zeurt ook niet meer. Hij wordt zelfs op een gegeven moment wat narrig en dan weet ik: het is tijd dat ik hem in zijn kooi zet. Beiden tevreden en nu kan ik ook rustig 's middags een pan soep, goulash ofzo opzetten. saskia2

pona

Paco en Poncho mogen ongeveer een tot twee uur per dag eruit. Ze zouden wel de hele dag van mij mogen, maar ik heb ook nog twee katten, en ja dat kan niet, vogels en katten los in een kamer. Dus doe ik over dag een uur en s'avonds een uur. ongeveer hoor. Ze zijn natuurlijk ook nog erg klein en gaan vaak gelijk een tukkie doen en dan denk ik, ja dat kan je ook in de kooi doen en dan kunnen de katten weer naar binnen.

Ilona
grtjs Ilona


Nietie

Hallo,

Ik heb een valkje die het liefst in zijn kooitje zit. :-/  Als ik hem eruit haal (om te douchen, of ff te knuffen) vind hij het allemaal best. Maar zodra hij zijn kooi ziet...
Hij praat ook alleen als hij in zijn kooi zit.

DeesDoos

ik heb sins woensdag avond laat en kwamen pas om uurtje of half 2 thuis dus is ie niet meer los geweest (hij lag ook heel snel te slapen) donderdag en vrijdag is ie de hele dag los geweest van dat ik wakker ben tot ik ga slapen ongeveer 15 uur dus :) soms een uurtje langer zoals vandaag (het is nu al half 5 geweest) dus vanacht blijft ie gewoon uit z'n kooitje :) ik blijf wakker dus er kan niks gebeuren :)mijn valkje is dus veel langer los dan 5 uurtjes ;)

groetjes Dees

Starlet_Sabje

Nou..Saffie komt er regelmatig uit hoor.. maar niet met een vaste frequentie. Als ze er uit is, vliegt ze nog niet eens zoveel. (tijdstip dat ze er uit is, is meestal rond of na GTST!)
En ook zoals hierboven een keer genoemd is, ze fluit alleen IN haar kooi. erbuiten echt niet! (behalve als zij op de bank zit en ik loop te ver weg dan gilt ze een keer en komt ze me heel snel nafladderen!!de schat..)

mastolk

Hoi
Nu de kleine er is komen de valkjes er minder uit. S'ochtends ongeveer een uurtje. En dan s'avonds een uur of twee (soms de hele avond)
Ze zijn nu met 5 dus..iets meer drukte.
Taco vliegt nog best veel rond, en ik zou niet willen dat hij tegen Jasper aan vliegt. Ik zou het mezelf nooit vergeven als Japser daardoor iets zou overkomen.
Als ik alleen thuis ben, en Jasper is uit bed dan zijn de vogels in de kooi .Ik kan iet heel de tijd aan de valkjes denken.

DOEI Margrietha

Liek

Natuurlijk mogen ze er zo vaak mogelijk uit! Alleen dat kan niet altijd. Soms is er visite die bang is voor vogels, met koken is het te gevaarlijk, soms lopen ze echt te klooien als ik huiswerk probeer te maken...dan gaat ie gewoon lekker terug.
Soms heeft ie ook zelf geen zin. Dan willen ze niet eens uit de kooi. Of hij gaat expres dingen doen die niet mogen, dan weet ie gewoon dat ie terug in zijn kooi gaat.
Groetjes Liek

giovanni

Van mij zouden ze er alle dagen voor 3u uit mogen. Maar er bestaat nog altijd zoiets dat 'vader' heet... :D Dus ze mogen er NOOIT uit :(; kan eigenlijk ook niet, omdat ze in de veranda staan, en daar zijn geen gordijnen, dus zouden ze tegen het raam vliegen. Ben wel van plan om ze eens in mijn kamer te laten vliegen als er nieman thuis is ;D

Tara

.... Nou, hier zitten ze in de volière, dusss, maar eentje, nl. Malaia, die zit soms wel de hele dag uit, behalve als we weg zijn ofzo, maar anders ... ::).

Groetjes, Tara

TimOw

haai, ik las hier dat veel mensen hun parkiet elke dag 5 uur of meer mocht losvliegen, maar als ze niet zindelijk zijn, dan loop je na een week door een laag valkparkieten poep, of hou je de hele tijd de  parkiet in de gaten, en ruimt elk poepje op? :-/
=xx=
yanike

suus

hoi yanike,
het is idd soms roeien door ons huis...  ;D
nee zonder gekheid, mijn vogels vliegen dus ook 5 of meer uur los. wij hebben een houten vloer, ik dweil gewoon elke dag even. of als ik geen zin heb alleen die plekken waar poepies zijn  :D
vaak zitten ze bij mij en heb ik een oude trui aan o.i.d. of anders zitten ze bij mij aan tafel en ruim je dat zo even op met een gereedliggend doekje.
er zijn wel mensen die het ontzettend vies vinden maar ach ik zit er niet zo mee.
ben wel erg blij met de houten vloer ipv vloerbedekking........
groetjes suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico