24 april 2024, 10:41:52

help ik heb valkjes

Gestart door hennywal, 18 juni 2007, 00:36:35

« vorige - volgende »

hennywal

Ik heb een IM verzonden en hij is gelukkig aangekomen
Iemand wil ze komen halen.
Hoe geweldig het ook is ,als je met het spuitje komt en ze schreeuwen met die open snaveltjes.
Het lijk wel of ik steeds onzekerder word.
Je moet dit echt goed kunnen,snap niet hoe mensen zonder
ervaring op deze wijze een valkje kopen
Ik kijk iedere keer als het me te stil lijkt opafstand of ze nog bewegen.
Krijg net een telfoontje  geweldig ben helemaal blij
Als het goed is komt de redder in nood ze morgen afhalen
Het is iemand van het forum dus ik ben supper blij


Mara

Hoi Henny

Gelukkig maar want het is niet niks, handopfok. Maar wat gaat er gebeuren met de volwassen valkjes?

Mara

hennywal

Even laten weten
Nellie heeft de jongen opgehaald
Ik vind het super,ik was veel te voorzichtig.
Ze heeft ze nog even gevoed voor ze weg ging,super om te zien hoe handig ze is(het is een vak appart )
Ze krijgen nu echt een kans
En over de volwassen valken
We gaan zaterdag eerst beginnen met de grote voliere
op te zetten.
We gaan het dan aankijken,voorheen hebben we ook valkparkieten gehad maar dat waren maar een paar koppels.
We gaan eerst maar eens kijken hoe alles gaat lopen.
Als alles goed gaat kijken we weer verder.
Ze eten goed en zien er echt al beter uit in die paar dagen,
maar kunnen pas alles goed gaan bekijken als ze ruimte hebben en een mooie grote vlucht.
Toen we ze zaterdag kregen heb mijn man ze wel allemaal bekeken of ze niets hadden  wondjes luis en dat soort dingen,
Naar omstandig heden zagen ze er tog goed uit.
Maar ik hou jullie zeker op de hoogde
Allemaal super bedankt ik zal nu veel rustiger slapen
Nellie zal ons op de hoogte houden ,dat vind ik wel leuk
Ik zal zeker op het forum blijven als valkparkiet bezitter
::)

ROCKS

Hoi hoi,

Ik heb dus de babies opgehaald bij Henniewal.
De oudste schat ik zo tussen de 3á4 weken, de middelste een week of 2, en de kleinste en jongste een weekje.
Hennywal heeft goed haar best gedaan, hoor!
Ze vond het alleen eng en was bang dat ze het verkeerd deed.
Knap als je geen ervaring hebt en het toch probeert!
Zelf heb ik redelijk wat ervaring, dus ik maak me niet zo druk, en aangezien ik geen hele week werk dacht ik: halen en ervoor gaan! Dus zo gedacht, zo gedaan.....
Ik heb ze vanavond opgehaald, en daar nog even hun kropjes vol gepropt, zodat ik ze niet meer hoef te voeren voor de nacht. En omdat ik toch een nachtrust in etappes heb, kan ik elke keer als ik me bed uit moet, even kijken of ze al weer toe zijn aan een voeding. Om half vier, 7 uur, en 8 uur moet ik hier wat mensen wakker maken, dus.....mogelijkheden genoeg dan toch?
Ik ga wel bijhouden hoe het met ze gaat, maar dat doe ik dan in mijn eigen verhaal.
Dus als je wilt weten hoe ze het doen hier, mag je een kijkje nemen in house of birds......

Hennywal......thanks! Je hebt toch maar mooi de babies een kans op "verder" leven gegeven! En de oudere valkjes zitten er ook heel goed bij, en als je de grotere voliere hebt wordt het nog beter voor ze! Geweldig dat jullie dit doen!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lin

Heel veel succes gewenst. Super dat je je zo inzet, je hebt het al druk genoeg!

en ach..ik heb de laatste keer de hele nacht door moeten voeren (werk overdag) om de 2 uur eruit en dan een half uur erover doen om ze allemaal te voeren. dan heb je echt geen nachtrust.. :-X ;D


Nellies dagboek is hier te vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14125.msg385161.html#msg385161


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)