onze valkparkieten zijn ziek geweest

Gestart door pipo-skinny, 14 juli 2007, 19:01:00

« vorige - volgende »

pipo-skinny

hallo,
ik heb een vraag
toen e onze 2 valkjes kochten waren ze super hand tam we komen als met ze doen ze bleven gewoon zitten ik denk ongeveer 2 maandjes terug kan ik bij een dierenwinkel en die wou de nageltje voor ons knippen en toen hoorde we nieuws die we liever niet hoorde onze valkjes waren ziek..
we moest van alles doen maar we hebben ze weer een stuk beter gekregen en leverder .. alleen ze moeten nog wat dikker worden
maar nu zijn ze niet meer zo hand tam dat ze waren als ze komen we op je hand/vinger zitten ik kan ze niet aaien in de kooi dan lopen ze weg.. maar ik kan ze wel uit de kooi halen op me vinger .. maar daarna vliegen ze meteen weg en dat vinden we wel heel jammer want we doen het met ze tweeën ze op voeden ik en me vriend .. maar we willen ze weer heel graag zo hebben toen we ze kochten .. weer zo heel erg tam dat ze gewoon blijven zitten en noem het maar op ik hoop dat iemand me raad kan geven  :)

Anja

Hoi oi,

Om je valkjes weer terug tam te krijgen zou je ze het stappenplan kunnen laten volgen. Dit vind je op onderstaande link.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Heel veel succes ermee.

Groetjes Anja

pipo-skinny

oi oi
ik zou het proberen
hoop dat het lukt want ze waren hand tam tyoen ik ze kocht maar waarscheilijk waren ze al ziek toen ik ze kocht dus daar door waren ze waarscheilijk tam omdat ze weerloss waren ze konen vry weinig
dus ik denk dat het daar door komt want ik heb ze ook nog eentje met het spuitje eten moeten geven maar ze zyn er byna weer helmaal boven op waar ik echt bly mee bent

wel bedankt

weet u misschien ook of een beetje kortwieken helpen wel dat ze kunne vliegen en weer niet
om het zo tyezeggen of moet het zo ook lukken ??

Anja

Hoi Miranda,

Als je ze laat kortwieken worden ze echt niet sneller tam. Ze kunnen inderdaad nog wel wat vliegen maar ze kunnen geen hoogte meer maken.
Mocht je besluiten om ze te laten kortwieken laat het dan door een dierenarts doen of door iemand waarvan je zeker weet dat die er ervaring mee heeft.

Wat hebben je valkjes gehad dan?

Groetjes Anja

pipo-skinny

ik zou zo niet weten wat ik voor valkjes nu heb maar ze zyn helemaal geel en oranje wangetjes .. ik heb ze gekocht by de dierenwinkel maar ze waren gewoon super ziek ben der net op tijd by geweest anders waren ze dood geweest

bednakt

Anja

Het zijn Lutino's maar ik bedoelde eigenlijk weet je wat je valkjes gehad hebben toen ze ziek waren?

Groetjes Anja

pipo-skinny

umh.. neej eigelijks niet eenige wat ik weet is .. dat ze last hadden van wormen misschien maar dat wist ik niet zeker maar ze waren heel dun en noem het maar op ik weet niet wat ze hadden maar het gaat nu gelukkig weer beter met ze ik zou een foto op me profiel zette van me twee sgatjes en dan kun je het zien

groetjes miranda

Anja

Hoi Miranda,

Van wormen kunnen ze idd erg mager worden.
Misschien is het een leuk idee om een dagboekje bij te houden van je 2 valkjes.

Groetjes Anja

pipo-skinny

ja kan ik wel gaan doen ja :D

hier heb je een foto van me twee valkjes in de kooi want ik kan ze nu ff niet los hebben want ramen staan open vanwege die warmte   http://antonbakker.isvermist.nl/Image2.JPG    dat is mijn sgatje :D

bedankt voor alle antwoorde

Anja

Ja dat zijn lutino's.
Mooie valkjes heb je en graag gedaan hoor.

Groetjes Anja

pipo-skinny

ben der ook super wijs mee ik ga vanavond nog begin met die stappeplan van jullie site en hopelijk werkt het

groetjes miranda