zwartkoppen lutinogepareldegeelwangfallows en primroses

Gestart door Ludo, 19 juni 2007, 18:31:36

« vorige - volgende »

Ludo

Of beter gezegd een overzichtje van de zeldzame mutaties die nu net bij me uitvliegen

Een dominant pastel witmasker en een dominant pastel, twee echte "zwartkoppen" met een mooie duidelijke aftekening en nog een "gewoon witmaskertje".



In het blok zit nog een dominant pastel cinnamon zusje en twee stiefbroertjes één getekend split geelwang en één cinnamonopaline getekend split geelwang



Hier zie je duidelijk de zoming van de dominant pastel cinnamon



ik heb één bronzefallow/lutinogeelwangopaline bij twee lutinogeelwangopalinebronzefallow poppen zitten
Aangezien ze toch niet broeden haal ik de eieren weg.
Het is perfect mogelijk om één man bij verschillende poppen te zetten, hij zal natuurlijk slechts bij één koppel gaan broeden.
Op dit moment vliegen de eerste 2 uit, één lutinogeelwangopalinebronzefallow en één opalinebronzefallow die split voor geelwanglutino is als het een man is, er is ook nog eentje gestorven.
Verder nog 2 kuikens onder een ander koppel van 2 week oud en 3 eieren onder een ander koppel die nu uitkippen en nog 3 eieren onder een ander koppel die binnen 14 dagen moeten uitkomen.

De  wat geplukte opalinebronzefallow bij zijn "zwartkop" dominant pastel witmasker stiefmoeder



De lutinogeelwangopalinebronzefallow wat verloren op de grond, te herkennen aan zijn knalrode ogen



Ik heb ook heel wat andere jonkies waaronder nog jonge bleekmaskertjes en hopelijk ook nog dominant pastel geelwangetjes in het blok zitten.

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Saar


Rianne


adriana


Ludo

dank u ! Ik ben er zelf ook apetrots op :-)

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*

Gaaf!!!!
Geen woorden voor!

Vooral die zwartkoppen!
Uit wat voor ouders kwamen die en hoe ging de broed(zorg)?

Mooie foto van de zooming, kan ik weer wat mee als ik ze zelf heb (hopelijk)

Ik heb er nu een stel op eieren maar vraag me af of ze bevrucht zijn.
Ze lijken wel trouw aan hun nest trouwens.

gr Esther

Ludo

Hoi de "zwartkoppen" komen uit een koppel dominantpastel witmasker /cinnamon x wildkleur split witmasker.

De broedzorg is uitstekend, ze broedden met z'n twee tegelijk zelfs. deze hebben op een bepaald moment met 8 jongen gezeten(ook enkele stiefjongen), waarvan ik er 2 overgelegd heb omdat de blok te klein werd.

Ik heb ooit nog ergens gehoord dat dominant pastellen zeer goede ouders zijn.

Ludo

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*

Citaat van: Ludo op 21 juni 2007, 14:25:07
Hoi de "zwartkoppen" komen uit een koppel dominantpastel witmasker /cinnamon x wildkleur split witmasker.

De broedzorg is uitstekend, ze broedden met z'n twee tegelijk zelfs. deze hebben op een bepaald moment met 8 jongen gezeten(ook enkele stiefjongen), waarvan ik er 2 overgelegd heb omdat de blok te klein werd.

Ik heb ooit nog ergens gehoord dat dominant pastellen zeer goede ouders zijn.

Ludo

Ludo


Bedankt voor de info!

Lin

Die lutino geelwang kan je die naast een gewone lutino geelwang zetten om zo het verschil duidelijk te laten zien?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ludo

Hoi,

Ik heb jammer genoeg zelf geen "gewone" lutino geelwangen.

Ze zijn wat geler maar vooral de ogen zijn echt knal knal rood ook op latere leeftijd terwijl die van een lutino geelwang donkerder worden
Uit het ouderkoppel krijg ik opalinebronzefallows split lutinogeelwang en lutinogeelwangopalinebronzefallows


Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

danoontje

 :o wat prachtig die zwartkoppen.
geweldig!!!  ;D
voor het eerst nu echt goed het verschil kunnen zien.
wees er maar trots op.
groetjes anita ;)

Ludo

Ik ben er heel trots op.

Jammer genoeg is de informatie die over deze mutaties gegeven wordt op deze website niet juist.
Dubbel zilver, dominant zilver en zwartmasker zijn immers allemaal dezelfde mutatie, de dominant pastel in zijn verschillende vormen.
Ik heb het al verschillende keren gemeld maar er wordt jammer genoeg niks aan gedaan.
De juiste informatie kan je vinden op de website en het forum van www.valkparkieten-benelux.tk

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Grappig dat je op je eigen forumpje alle externe links verwijderd maar hier in vrijwel elk bericht je adres erbij zet  ::)

Peter

Hallo Ludo,

Stuur mij per email de goede informatie en de info zal verwerkt worden op de website bij mutaties.

Direct informatie links zijn toegestaan zoals dit voorbeeld...
Topic - zwartkoppen lutinogepareldegeelwangfallows en primroses:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24775.0.html

Dit weer niet:
Wil jij ook informatoe over de valkparkiet? Zie deze site:
http://www.valkparkiet.com

De onderste link is niet informatief maar reclame terwijl de bovenste informatief is, voor er weer een discussie over los barst...

Groeten,
Peter

remco1976

23 juni 2007, 11:33:11 #14 Last Edit: 23 juni 2007, 13:59:42 by remco1976
  :o