24 april 2024, 11:32:51

Antraciet kleurige witmasker

Gestart door •=Bonnie=•, 18 juni 2007, 21:30:51

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

18 juni 2007, 21:30:51 Last Edit: 18 juni 2007, 21:33:24 by Bonnie




Bij mijn jongen zit bovenstaand valkje, hij is echt heel erg donker, de foto wijkt niet af van de werkelijkheid. Hij is egaal antraciet
Ter vergelijk even de normale witmasker...



Ik ben benieuwd of dit jong donker blijft, ik kan me voorstellen dat hij wat oplicht als hij het blok verlaat maar zo donker heb ik ze nog nooit in het blok gehad.

Iemand ervaring hiermee?

mar

hoi bonnie
heel mooi bonnie.  Die hou je vast zelf als het zo blijft. jammer genoeg heb ik daar geen ervaring mee  .Maar wou wel even zeggen dat ik hem of haar heel mooi vind

groetjes mar

Ludo

Hallo Bonnie, is het mogelijk om de twee vogels samen te fotograferen, dan is het contrast en belichting identiek en kunnen we de vogels beter vergelijken.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Monky

18 juni 2007, 21:47:37 #3 Last Edit: 18 juni 2007, 21:50:15 by Monky
Hi Bonnie,

Als ik me niet vergis, had Riny ook zo'n donkere jong en die is geloof ik weer lichter geworden.
Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden.

Gevonden:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24005.0.html

Volgens mij had ze ook een stukje in haar dagboek geschreven, dus als je flink wil gaan graven in haar dagboek...  ;D ;D ;D

Groetje,
Monky

•=Bonnie=•

Citaat van: mar op 18 juni 2007, 21:42:08
hoi bonnie
heel mooi bonnie.  Die hou je vast zelf als het zo blijft. jammer genoeg heb ik daar geen ervaring mee  .Maar wou wel even zeggen dat ik hem of haar heel mooi vind

groetjes mar


Hoi Mar,

Nee ik hou hem niet zelf, ik hem mijn kweekplannen min of meer vast staan. Hij heeft ook al een heel leuk adres gevonden voor als hij straks zelfstandig is :) Maar ik vind hem wel hele erg mooi en ik hoop dat het ouderkoppel nog vaker dit soort valkjes geeft :)

Citaat van: Monky op 18 juni 2007, 21:47:37
Hi Bonnie,

Als ik me niet vergis, had Riny ook zo'n donkere jong en die is geloof ik weer lichter geworden.
Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden.

Gevonden:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24005.0.html

Volgens mij had ze ook een stukje in haar dagboek geschreven, dus als je flink wil gaan graven in haar dagboek...  ;D ;D ;D

Groetje,
Monky


Hoi Monique,

Bedankt, zo donker is de mijne inderdaad ook. Ik heb alleen niet zoveel zin dat hele dagboek naar het vervolg door te spitten :D

Zal mij benieuwen in hoeverre hij oplicht, zijn poten zijn nu al donkerder dan die van mijn volwassen witmasker man en die is al mooi donker. Daar komt bij dat hij wit bonte vlekken achter op zijn kop heeft waardoor hij straks bijna een witte kop zal hebben ipv alleen een wit masker en witte wangen.

Gelukkig gaat hij naar iemand waar ik he zal kunnen blijven volgen want ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar wat dit gaat doen. Als je dit ziet zou je haast gaan geloven dat je zwarte valken kunt kweken :)

Monky

Hi Bonnie,

Ik hoefde toch niet zo ver te spitten als ik dacht...

Citaat van: Riny op 30 mei 2007, 13:29:10

Hoy Dames
Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt, zoals jullie zien is die lichter geworden.
De vader is donkerder.
Ik zal eens kijken of ik de vader kan fotograferen in de zon.
En anders maak ik tegen de avond nog een foto van het jong.
Groetjes Riny


Citaat van: Riny op 30 mei 2007, 16:11:35

Dit is de vader en die ziet er echt zo uit.
Ik ben heel benieuwd hoe het jong er na de rui uit gaat zien.
Maar dat zal Marilyn ons wel vertellen.
Groetjes Riny


(Deze berichtjes staan in de laatste pagina's van haar boekje)

Hij is dus al bij Riny zelf lichter geworden, maar zijn vader is dus wel vrij donker...

Alleen de tijd zal het leren denk ik  :D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

18 juni 2007, 22:56:28 #6 Last Edit: 18 juni 2007, 22:58:50 by Bonnie
Hey thanks :)

Ik zal hier weer foto's posten als hij uitgevlogen is en als hij zelfstandig is. Het is vooral de borst en het gezicht waarbij het opvalt, meestal zijn die beduidend lichter dan de rest, dat is hier niet et geval, het is echt egaal van kleur. Ook zijn nagels zijn gitzwart en zoals te zien is de basis van zijn snavel nu al aan het verkleuren. De andere witmasker is royaal 4 weken ouder en heeft nog steeds geen verkleurde snavel.

Ik hou jullie op de hoogte en zal de volgende foto's op dezelfde plek en met exact dezelfde instellingen posten zodat het verloop goed te volgen is.

Rianne

Ik heb hier een wildkleur jong zitten, dat ook zo donker is. Foto's daarvan heb je vast wel gezien in mijn dagboek ;)

Lin

Monique jonge valkjes lijken vaker lichter.Ik heb diverse jongen gehad die echt van kleur verschilde met de ouders. Later werden ze donker.

Citaat van: Rianne op 19 juni 2007, 10:30:35
Ik heb hier een wildkleur jong zitten, dat ook zo donker is. Foto's daarvan heb je vast wel gezien in mijn dagboek ;)


die is inderdaad ook erg zwart..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 19 juni 2007, 10:30:35
Ik heb hier een wildkleur jong zitten, dat ook zo donker is. Foto's daarvan heb je vast wel gezien in mijn dagboek ;)


Ja zag ik inderdaad. Nou je zult deze zo wel life zien, het is vooral zo donker omdat het volkomen egaal is. Ben echt benieuwd, hij staat op punt van uitvliegen nu. Zodra hij fatsoenlijk op de vinger blijft zitten zonder eraf te duiken maak ik nieuwe foto's :)

*Esther*

Erg goede valk om tegen een dominant pastel te zetten!!!!!!!!! ;D

•=Bonnie=•

21 juni 2007, 11:25:34 #11 Last Edit: 21 juni 2007, 11:27:11 by Bonnie
Citaat van: *Esther* op 21 juni 2007, 09:28:37
Erg goede valk om tegen een dominant pastel te zetten!!!!!!!!! ;D


Hij is al gereserveerd sorry  ;D

Mandy

Wel apart zo donker. 8)
Maar ik ben ook benieuwd naar de nieuwe foto's (in daglicht). :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

•=Bonnie=•

Citaat van: Mandy op 24 juni 2007, 01:46:00
Wel apart zo donker. 8)
Maar ik ben ook benieuwd naar de nieuwe foto's (in daglicht). :)


Met flitslicht heb ik meer controle over de belichting dan bij daglicht. Ik zal van de week kijken of ik nieuwe foto's kan maken. Ondertussen is ie niet meer zoooooo schoon als op de foto want hij zit sinds gisteren aan de pap ;)

Ludo

Hallo Bonnie,

Is het mogelijk om het donkere valkje samen met een volwassen witmasker te fotograferen zodat we de kleuren tussen beide vogels kunnen vergelijken ?

Dan ben je niet afhankelijk van de belichting en contrast en heb je een referentiekleur.

Verder kan je het valkje dan ook als het ouder wordt vergelijken met de referentievogel en zien of het inderdaad zijn donkere kleur behoudt of niet ?

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk