18 april 2024, 17:34:04

Valkje sloopt losse veren

Gestart door _san_, 18 juni 2007, 18:24:37

« vorige - volgende »

_san_

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn valkje. Als er veren uit zijn en op de grond liggen dan pakt ze ze op. Ze zit ze dan te plukken en wassen en doen totdat ze helemaal kaal zijn. Is dit soms een vorm van verveling of komt ze voedingsstoffen te kort of iets dergelijks?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes

Ivy

Hoi.
Ik denk dat ze gewoon speelt. Heeft ze een vriendje, genoeg speelgoed en sloopmateriaal? Bij gebrek aan beter lijkt mij veertjes slopen ook een leuke spelletje. Zolang ze dit alleen doet met de uitgevallen veertjes hoef je je geen zorgen te maken. Als ze zich gaat plukken, dat is pas een probleem.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Volgens mij doen ze dit, omdat er kalk of iets dergelijks in de pen zit.

Anke

Mijn valkjes zijn erg in de rui en zitten ook regelmatig met de grote uitgevallen veren te spelen.
Ze hebben genoeg te spelen en ook vaak wilgentakjes om te eten.
Maar veertjes zijn blijkbaar gewoon leuk om mee te spelen en te slopen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_san_

Heel erg bedankt voor jullie reacties ;D
Ik dacht wel dat het geen kwaad kon, maar je kunt het altijd maar beter zeker weten vind ik ;)
Ze heeft in haar kooi verder wel genoeg speelgoed :) En ze komt er elke dag ook minstens 2 uur uit. Toen ze alleen hier kwam had ik haar wel bij mijn andere valkparkiet neergezet alleen deze overleed een paar dagen later :'(

Maar heel erg bedankt nogmaals ;D ;)