5 mei 2025, 05:26:04

hulp bij het berekenen

Gestart door leoni, 17 juni 2007, 13:01:56

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb net een tijdje lopen berekenen maar ik kom er niet uit.
ik heb een lutino(volgens mij ook bont) pop en een cinnamon (kan gepareld geweest zijn) man.
en ik heb een lutino, gepareld, cinnamon, en wildkleur man uitgehad en misschien ook een cinnamon gepareld maar dat weet ik niet zeker of dat echt hun jong was.
weet iemand misschien de goeie berekening??

Inge88

17 juni 2007, 13:47:26 #1 Last Edit: 17 juni 2007, 14:13:00 by Inge...
Pff... Wat lastig!! Wat ik ook invul ik krijg ook geen wildkleur, cinnamon, lutino en gepareld eruit! Je bent er echt 100% zeker van dat die 4 jongen allemaal van de lutino en cinnamon zijn?

Vader Cinnamon split voor {X1:Gepareld} {X2:Lutino} 
Moeder Bont Gepareld Lutino 
Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Gepareld split voor Bont {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50.0 % Lutino split voor Bont {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld}

Jonge pop 50.0 % Cinnamon Gepareld split voor Bont
50.0 % Cinnamon Lutino split voor Bont

Het zou misschien kunnen dat je lutino pop een lutino bont geparelde is. Aangezien je zelf aangaf dat deze mogelijk bont is... gepareld is in dan geval dan ook erg moeilijk te zien op een lutino volgens mij...
In dit geval zou het kunnen dat er een crossover is opgetreden bij het wildkleurtje, waardoor gepareld wegviel en dus alleen wildkleur overbleef. De cinnamon is alleen  een vraagteken???

leoni

heei,

ja nou ik weet in iedergeval zeker dat er een lutino, een cinnamon, en een geparelde uit is gekomen, er liggen nu een wildkleur en een cinnamon geparelde in het nest van haar. off een andere pop heeft er eitjes bij gelegt?? ik zo ook weer even berekenen en kijken wat er allemaal uit kan komen en zo hahahaha ze hebben nu 3 nesten gehad. 1ste nest 1 cinnamon
2e nest een geparelde en een lutino en nu dan een cinnamon geparelde en een wildkleur maar van het slaatste moet dan wel van een andere vogel zijn want anders kan het nooit er uitkomen. bij mij lukte het niet dus ik dacht misschien dat ik wat verkeert deed hahaha

Ludo

valkparkieten zijn helemaal niet zo trouw als men denkt, ze blijven dan wel levenslang bij elkaar maar durven gerust eens (zoals ze bij ons zeggen) "naast de pot plassen";-)
Als ze in groep zitten kan je dus nooit 100% zeker zijn van wie de jongen zijn.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk