8 mei 2025, 12:05:19

Pebbles .....:( Punkie

Gestart door Irene, 14 september 2003, 18:45:51

« vorige - volgende »

Irene

Het is lekker warm vandaag, dus hupakeetje; kooi mee naar buiten. Heerlijk vinden ze dat. Alles wordt extra goed bekeken en onderzocht.

Door het optillen van de kooi naar buiten, was er wat water gemorst op de bodem. En gijs duikt daar volop in om eens lekker met dr buikje al het water op te vangen alsof het een zwembad is ;D. Toen ze merkte dat dat niet echt veel nattigheid opleverde, klom ze omhoog om in het waterbakje te poedelen. En weer naar de bodem. Na dit een aantal maal herhaalt te hebben, hebben we de kooi maar naar binnen gehaald en ze binnen laten vliegen om vervolgens te douchen.

Ze waren nog geen 5 minuten los of ze zaten op de lampen (zie zoals foto handtekening). Ik pakte ondertussen de plantenspuit; ik had hem nog niet goed en wel gevuld of gijs zat al uitgespreidt klaar ;D. UIteraard wil madam op mn schouder en kwamen de natte vleugels weer in mn gezicht ;D. Nadeel van dit warme weer is, dat je van narigheid hempjes draagt en dat vindt gijs maar niets ;D ;D glijdt ze zo uit op mn arm als die nat is ;D ;D

Ze kreeg er maar geen genoeg van. Begon te mopperen toen ik wilde stoppen. Pebje ook nog uitgebreidt besprenkeld, punk had vandaag niet zo veel zin.

Ik denk dat de ei-leg-sessie inmiddels klaar is en dat de stand 4 eitjes zal blijven.

Pebje ziet er langzamerhand steeds beter uit; douchebeurt en einde rui doen wonderen ;D. Ook de vitaminedruppels van Feld lijken me beter te werken dan Bogena, of is dat gewoon gezichtsbedrog ::) ;D. Ik heb nog geen hernieuwde poging gedaan om haar te wegn, want magertjes blijft ze wel in mijn ogen; het zal geen voole postduif zoals Gijs worden, nooit niet, maar iets meer vlees aan de botjes mag best. ;)

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Irene

zo, ruim een maand later weet ik nog steeds de weg te vinden naar mn dagboek ::) :-[ ;D
Alles gaat hier zn gangetje.
Het is buiten warm, het is binnen warm, maar met de birdies gaat alles goed.
Gijs heeft van de week maar 1 of 2 keer, wat ik gezien heb dan, met haar bekje en vleugels iets open gezeten. Maar verder lijken ze er weinig extra last van te hebben. Gelukkig maar!

Gijs heeft wel vandaag 2 keer weer zo'n snotter geluidje gemaakt; lijkt uit haar keeltje te komen, maar hield er ook weer mee op. Dit doet ze soms heel af en toe. Wat dit nu toch is?  maf beestje ;D

Peb is iets ::), met nadruk op iets ,geminderd met haar verslaving in touw knagen. De stokken zijn al in huis, nu nog even vriend lief aankijken om daar schroefjes in maken zodat ze in de kooi kunnen en de pluistouwen eruit.

En punk, is net als anders een heerlijk eigenwijs ding. Zo kan je echt ruim een kwartier aan een gesloten knuffen en zo heeft meneer er opeens geen zin meer in ::) ;D.
Hij kan een leuk kunstje, volgens mij al eens eerder beschreven, maar ja het hoort bij een trotse moeder om in herhaling te vallen over haar spruiten nietwaar? ::) ;D ;D ;D
Naast de kooi staat een houten kast en de deuren kraken meestal 9afhankelijk van het weer).
Meneertje doet het geluid van het openen en het sluiten van de deuren heel goed na. Hij begint al als je in die richtiong loopt, en hij houdt het ook echt lang vol, want wij doen hem nu voor de grap meerdere malen open en dicht achter elkaar.
Maar hij is soms ook wat in de war, want soms krijg je het geluid ook te horen bij het openen van de gangdeur oid ;D ;D erg leuk! Altijd lachen met die beestjes.

tot zo ver weer even een kleine update.
Zal eens zien of ze de komende dagen, met deze warmte nog een beetje fotogeniek willen zijn ;) ;D
groetjes, irene

Irene

Zo, hier weer eens een kleine update van hoe het hier allemaal gaat.
Gisteren weer eens goed de kooi schoongemaakt en Fred wilde ze wat uitdaging geven door nieuwe takken in de kooi te plaatsen, die al een beetje "ingesneden"waren zodat ze wat te plukken hebben.  ::) misschien dat peb de touwen dan eens met rust laat.
maar wat blijkt? Ze zijn daar weer superbang voor en hebben nog niet op de takken gezeten, want ja, al die rare flupjes eraan; dat is nieuw :o ::) ;D Maffe beestejs.
Verder hebben Punk en Peb het lang vergeten plekje boven de magnetron herondekt ::) ;D.

Punk en peb saampjes

Punk alleen op ontdekkingsreis

En Gijs? Die zit lekker te mutsen bij de kooi ;D

groetjes, irene

Irene

Nou hehe, na drie a vier dagen is het stokje met fliebers opeens niet meer eng.. zucht ::) ;D. Gijs en punk hebben al flink door wat de bedoeling ervan is, alleen de dame waar het uiteindelijk voor bedoeld is ::) (Pebje) die doet er nog niets mee.
Wat een figuren toch weer.
groetjes, irene

Caroline

Hihihi, die Pebbles, heb jij weer.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Hahaha, Pebje denkt ook: "Ik vind dat touw veel leuker, waarom zou ik hier mijn snavel aan vuil maken??". Lekkere dingen hè, die beesjes? :D ;D

Liefs, Sanna

Irene

Heeeeeeeeeeeeeeeeej Sanna,
trouwe fan, dar ben je weer! Leuk!

@ Caroline en Sanna,
ja die Peb, dat is me er een hoor. Whahaha. WE gaan over ruim een half jaar verhuizen en ik vraag me nu soms al af hoe dat gaat etc, maar met Pebs zal dat fantastisch gaan ;D ::), want die heeft nu iedere dag al zoiets van  heee, waar ben ik nu? Hee, was dat voor een leuk touwtje waar je aan kunt trekken? Da's leuk! ;D ;D ;D.
Dus een nieuw huis maakt vast niet eens indruk ;D ;)

groetjes, Irene

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Irene,

Ik moest ontzettend lachen om je ingesneden takken verhaal.
Die eigenwijze beesten, als je zou willen dat ze ergens bang voor zijn, dan zijn het opeens ontdekkertjes, en als je ze iets nieuws aanbiedt zijn ze er bang voor.
Ik snijd de takken ook in, zodat ze lekker kunnen knagen. Grisha is hier de durfal en de ventjes volgen schoorvoetend!!

Ik heb een zwak voor jullie Gijs!!

Liefs, Gerda

Irene

Dank voor het complimentje Gerda; ik heb het aan Gijs doorgegeven ;) ;D. Tja, ookal hebben we er drie en ben ik op alledrie even gek; Gijs was toch de eerste, dus die heeft ook wel een extra speciaal plekje ;D
groetjes, irene

*Petra*

Hoi Irene,

Aan jou een vraagje;
Zitten je 3 valkjes in één kooi? Gaat dat goed??
Ik heb 2 valkjes, 2 mannen, en zou er best een vrouwtje bij willen.
En zolang dat nog in 1 kooi kan, is het voor mijn vriend nog acceptabel. Ik moet niet TE hard van stapel lopen  ;).
Onze kooi is wel vrij groot, en de valkjes zijn nog geen half jaar oud, wat denk je?? Volgnes mij had je ook 2 mannen en en popje.. 
Bedankt alvast voor je reactie,

Peetie (Petra)     

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Irene

Hoi Petra,
ik heb hier 2 popjes en 1 man (ja, ookal doet de naam gijs het niet vermoeden,maar dat is een dame ;) ;D).
En dat gaat prima. Alleen vind ik zelf dat 3 toch een scheef aantal is; Gijs is eigenlijk altijd alleen, omdat de andere 2 zo naar elkaar toe trekken. Qua leeftijd; gijs was een half jaar toen we nr erbij namen . Die is een half jaar gebleven en toen kwamen punk en peb redelijk vlot achter elkaar; zij waren nog geen geen 9 weken oud en dat is prima gegaan. Maar 2 mannen en 1 dame ligt denk net weer anders dan 2 dames en 1 man; het eerste lijkt me nogal druk voor de pop, maar daar kan ik weinig over zeggen, daar ik elf die ervaring niet heb.
Succes met je keuze.
groetjes, irene

*Petra*

Hoi Irene,

De knoop is doorgehakt, ik heb een valkje in bestelling  ;D.
En mocht het met drietjes niet goed gaan, weet ik al wat ik erbij wil.. ;). Heb nu een geparelde cinnamon popje in bestelling, is momenteel nog een donsje hoor. En mijn vierde ... zal een bont cinnamonnejte zijn.  ;D ;D

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Irene

Hoi petra,
veel plezier met nr 3 en 4 dan!! ;D ;D ;D
groetjes, irene

Irene

hmmmmmmmmm, mn laatste berichtje is alweer van een maand geleden! :-\ Ik blijf hardnekkig vergeten om even de tijd te nemen, om te vertellen hoe het met mijn liefjes gaat!

Nou, het gaat goed hoor met ze ;D ;)

Gijs is  sinds dit weekend weer begonnen met eitjes te leggen. De eerst is 's nachts stuk gevallen, maar er was geen paniek, want hij viel recht in het gritbakje; dus geen schrik effect ;) en het 2e eitje is vandaag gelegd.
Punk is daardoor stiervervelend en Pebje moet zich maar weer de hele dag boven zien te vermaken ;) ;D ;D ;D ;D
kortom, alles gaat zn gangetje!

groetjes, irene