12 mei 2025, 16:48:17

weet iemand wat dit is?

Gestart door trienke, 16 juni 2007, 09:56:14

« vorige - volgende »

trienke

Iemand die vorige jaar een jong valkje bij mij heeft gekocht lijkt wat ziek te zijn. Zelf weet ik niet wat het is.
Weet iemand van jullie wat het is?

Ik heb der aangeraden om even een vogelarts te raadplegen.

Wij hebben een naar het lijkt groot probleem met Jodokus.
Mijn moeder moest voor een paar dagen naar het ziekenhuis. De hondjes en Jodokus hebben we gewoon bij haar thuis gelaten, omdat het ook maar om een paar dagen ging. Wel natuurlijk er goed voor gezorgd. Vooraf heeft mijn moeder er berketakjes in gehangen en voor de rest heeft hij zijn eigen eten gehad, maar is verder niet de kooi uit geweest. Daardoor was hij ook wat stilletjes. Woensdagavond heb ik de hele avond wel bij hem gezeten, televisie aan (normaal staat altijd de radio wel aan). Gisteren is mijn moeder weer thuis gekomen. Ik ben vooraf naar haar huis gegaan om wat laatste dingetjes te regelen. Toen vond ik Jodokus op een stokje heel zielig zitten. Ik kon hem ook gewoon aanraken, wat anders niet kan.
Ik heb toen wel het deurtje open gedaan. Hij is toen de vriendin van mijn moeder kwam wel bij haar op schouder gaan zitten en heeft even gevlogen, maar zit nu heel erg suffig ergens en reageert nergens op. Zijn poep was wat groen (berkeblaadjes?) en nu wat wittig.
We dachten eerst dat hij heimwee naar mijn moeder had, maar maken ons nu zorgen dat er wat anders aan de hand is. Hij heeft mijn moeder ook heel hard gebeten. Je weet door onze verhalen dat hij ook al heel erg tam bij haar was. Zo nu en dan schreeuwt hij en doet zijn vleugeltjes wijd, is omgevallen op zijn rug en kan dan moeilijk overeind komen.
Ik hoop dat jij ons kunt helpen en dat je snel deze mail leest.

trienke

De praktijk in drachten wist ook niet wat er met hem aan de hand was. ze vermoeden dat het stress is. Ze moet hem nu gaan dwangvoeden, dat zouden ze daar dan ook gaan doen. Lukt het niet mocht ze altijd even langskomen.

Ik hoop voor haar dat ie het gaat redden, want ze zorgt heel goed voor hem.

Groetjes Trienke

Lin

als een valkje verzwakt is gaat ie niet bijten. Dit is meer uit angst of dat hij pijn heeft. Maar nergens is dus iets te vinden wat wijst op pijn? Het valkje moet inderdaad eten. Kan het wel gewoon lopen of zakt het door de poten?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Hoi lin, meer informatie heb ik niet gekregen van haar.

Toen ze me belde vanmorgen nog vertelde ze wel dat hij van zijn stokje af was gevallen en op de rug lag, en moeilijk weer recht op kon staan.

Groetjes Trienke

Karin

Heeft de dierenarts geen antibiotica meegegeven ? Dat klinkt niet goed. Hij kan beter opgenomen worden bij een vogeldierenarts.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

Die daar in drachten is een vogelarts. Ze zouden daar hetzelfde doen, dwangvoeden. Ze hebben geen antibiotica gekregen. En ze vonden het beter voor de vogel om niet langs te komen vanwege de stress die meebrengt, en dan was hij bang dat hij het niet zou redden.

Groetjes Trienke

Karin

Ja, dat is zo, stress, maar voor iemand die niet weet hoe het moet is dwangvoeden erg moeilijk. Maar als ik hoor dat het al op de rug ligt...... Soms lukt het helaas gwoon niet, kun je nog zo je best doen  :'( Ze kan nog een warmtelamp proberen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

Hoi karin

Hij viel van zijn stok en lag toen op de rug, hij zat nu de hele tijd sip te kijken op een stok. Als het hun niet lukt zullen ze zeker naar de  DA gaan, en die zouden het dan overnemen.

Het is erg zielig. Ze zorgt altijd zo goed voor hem.

Groetjes Trienke

Mara

Hoi Trienke

Heb je nog wat gehoord over dit valkje? Het klinkt echt niet goed.....

Mara

trienke

Gister heb ik een mailtje van haar terug gekregen

Hoi,

We hebben Jodokus gisteren naar Drachten (dierenkliniek De Toren) gebracht. Hij is daar nog steeds. Hij krijgt daar dwangvoeding en antibiotica. De dierenarts wist zo niet wat er aan scheelde. Op zich was Jodokus nog niet echt ondervoed en hij bijt wel, dus zoals hij zei nog niet zo verzwakt dat hij dat ook niet meer kan. Vanmorgen weer gebeld. Er is nog niets veranderd in zijn toestand. Nog steeds suf en raakt zijn eten niet aan, maar hij wordt gedwangvoerd, dus misschien ook die behoefte niet zo. De ontlasting wilde de dierenarts ook even onderzoeken, maar dat had hij ook nog niet gedaan. Het was door het hele hok heen gesmeerd, dus niet echt handig om iets te pakken voor onderzoek. Hij wilde Jodokus nog graag een nacht houden. Morgen is de expert (Anton Beijert) er ook weer, dan kan die er ook even naar kijken.

Mara

Hoi Trienke

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Jodokus.

Mara

trienke

het gaat nog steeds hetzelfde met jodokus
Vanmiddag hebben ze zijn ontlastind op kunnen vangen.
Verder krijgt hij een mix van antibioca's

Groetjes Trienke

Anke

Hopelijk knapt jodocus dan snel weer op!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Dta hoop ik ook voor zijn vrouwtje

trienke

Nieuw email gehad vanavond

Hoi,

Vanmorgen rond 11 uur gebeld. Ze hadden de ontlasting onderzocht en wormeneieren gevonden. Dus Jodokus daarna een wormenkuur gegeven.
Verder nog een beetje hetzelfde beeld. Vanmiddag weer gebeld rond 5 uur en toen ging het al wat beter. Hij was wat fleuriger, maar ze wilden toch Jodokus nog een nachtje houden en zit een stijgende lijn in maar hij eet nog niet voldoende zelf. Als het mee zit mag hij morgen mee naar huis (Joepie). Ik moest morgen rond 11 uur maar weer even bellen.
Ik hou je op de hoogte

Ik ben erg blij voor hun dat het iets beter gaat met jodokus.

Groetjes Trienke