3 mei 2025, 13:33:08

HELP IK HEB BLOEDLUIS!!!

Gestart door Saar, 10 juni 2007, 11:56:21

« vorige - volgende »

Saar

Hoi
Ik heb bloedluis in mijn voliere :-\
Ik kwam er net achter door een slome kanarie.
Ik pakte haar vast, en toen zat mijn hele hand vol met beestjes :-X Ik heb dan nog een spuitbus van Bogena, ik hoop dat die nog goed is.

Wat moet ik nog meer doen???
Groetjes Saar  :-\

Oowja, ik heb op dit moment 5 rijstvogelbaby's van een paar dagen oud, en bevruchte eitjes van grasjes waarvan 1 op uitkomen staat, en bevruchte zebravinkeneitjes.. HELLUPPPP

Anke

Jaren terug heb ik ook eens bloedluis in de kooi gehad.
ik weet nog dat je de vogels idd moet sprayen.
En dat ook de kooi toen goed ontsmet moest worden.
Met jonge dieren is het altijd tricky wel of niet behandelen.
Misschien is het handig om een vogelarts te vragen vanaf welke leeftijd je de vogels kan en mag behandelen.
Succes!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Met het ontsmetten en schoonmaken ben ik al een poosje mee bezig. Mijn spray is nog goed gelukkig. Ik spuit de onbewoonde blokken helemaal in, en de andere met de jongen gedeeltelijk. De gleufjes en alles doe ik ook zo... En dan maar hopen dat alle jongen blijven leven en dat ze niet in de blokken zitten :-\

De vogels die ik niet vertrouw die spuit ik zowiezo in.. En dan morgen naar de dierenwinkel om te kijken wat ze nog meer hebben tegen luis... Ik heb net ook een grasje gedeeltelijk uit t ei moeten helpen, want die had op de een of andere manier het voor elkaar gekregen om alleen zijn pootje door t ei heen te krijgen ??? Ik hoop dat is snel van die beesten af ben :-\
Groetjes Saar :-*

wim roskam

beste saar , je kan ze ook biologis bestrijden , ga naar google typ bloedluis in ,  en dan kom je het van zelf tegen , het werkt als volgd je zet andere beestjes die niet schadelijk zijn uit in de blokken en deze ruimen de bloedluizen op , mvg wim roskam .

Saar

Citaat van: wim roskam op 10 juni 2007, 21:06:56
beste saar , je kan ze ook biologis bestrijden , ga naar google typ bloedluis in ,  en dan kom je het van zelf tegen , het werkt als volgd je zet andere beestjes die niet schadelijk zijn uit in de blokken en deze ruimen de bloedluizen op , mvg wim roskam .

Aah dank je wel! Ik zal zo eens even googelen!

Saar

Moet ik de vogels binnen ook een behandeling geven voor de zekerheid?

wim roskam

beste saar , je kan bloedluis niet preventief behandelen , je hebt ze of je hebt ze niet , kijk de vogels binnen goed na , ook hun kooi spleten naden keepjes in de zitstokjes , als je niets vind niet behandelen , tip leg in begin van de avond een vel wit papier onder in de kooi , kijk als het donker is of er bloedluis op het vel zit , mvg wim roskam .

Saar

Citaat van: wim roskam op 11 juni 2007, 20:08:13
beste saar , je kan bloedluis niet preventief behandelen , je hebt ze of je hebt ze niet , kijk de vogels binnen goed na , ook hun kooi spleten naden keepjes in de zitstokjes , als je niets vind niet behandelen , tip leg in begin van de avond een vel wit papier onder in de kooi , kijk als het donker is of er bloedluis op het vel zit , mvg wim roskam .

Okee dank je wel.
Dan leg ik vanavond even wit papier op de bovem van de kooi.
Maar boven is er volgens mij gelukkig niks aan de hand :) Buiten ben ik bijna klaar, mijn spuitbussen waren leeg en ik heb er nog 1 nodig. Dus morgen nog even een busje halen en dan hoop ik maar dat het weg gaat ::) Ik ben bang dat 1 kanarie het niet haalt, maar de andere kanaries zien er al beter uit :D

Saar

De kanarie waarvan ik het al verwachtte, lag vanmorgen dood...
Ik hoop niet dat er meer volgen....

Anja

Hoi Saar,

Dat is balen zeg.

hoop voor je dat er niet meer doodgaan.

Veel sterkte.

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: Anja op 12 juni 2007, 13:58:54
Hoi Saar,

Dat is balen zeg.

hoop voor je dat er niet meer doodgaan.

Veel sterkte.

Groetjes Anja

Thnx
Ik hoop het ook dat het er bij 1 blijft...