25 mei 2025, 17:34:38

op vakantie

Gestart door inne, 8 juni 2007, 17:20:18

« vorige - volgende »

inne

hallo ik ga binnenkort 14dagen op vakantie en mijn valkje blijft bij mijn ouders thuis..

maar het probleem is ik krijg hem alleen in zijn kot en heb bang dat hij verdrietig gaat hebben omdat ik er elke dag mee bezig ben.

enkele tips?
inne

Kimm

hoi inne,
echt tips heb ik niet voor je maar ik bracht mijn beauty ook altijd naar mijn moeder toe en beauty was tam, dus zij kon beauty er ook uithalen. het enige wat beauty niet tegen mijn moeder deed was zingen. verder ging het altijd goed. beauty kreeg gewoon aandacht, eten, drinken, maar wel iets minder uit de kooi en dat ging prima. maar beauty kende mijn moeder ook, ik weet niet of dat bij jou ook het geval is? en verder zal het heus wel loslopen hoor.
groetjes kim.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

inne

ja mijn valkje kent mijn moeder maar is niet zo voor mijn moeder hij luistert alleen naar mij en zij krijgt hem niet terug in zijn kot  :) wel een grappig zicht soms maar heb wat bang dat hij gaat doodgaan van verdiet want heb gehoord dat dit kan gebeuren...
inne

Kimm

ga je ver weg op vakantie? ik belde elke dag naar mijn moeder hoe het ermee ging en of hij wel at etc. en als het echt niet goed zou gaan dan zou je ervoor kunnen kiezen om op dat moment weer naar huis te gaan. hoe oud is je valkje? is dit dan de eerste keer dat je hem aan je ouders overlaat?

inne

mijn valkje is ongeveer 3jaar en het is de eerste keer ja ik ga naar spanje dus dat is nogal moeilijk voor naar huis te komen..

inne

Kimm

haa inne
ik denk echt wel dat het los loopt hoor. ik voelde mij ook altijd rot om van huis weg te gaan, maar ik deed het wel anders kan je nooit eventjes op vakantie. ik neem aan dat je moeder goed voor m zal zorgen.
gr. kim

Anke

Als je moeder voldoende aandacht aan hem besteed, hoeft niet eens perse uit de kooi, als ze maar gezellig tegen je valkje praat, gaat het vast wel goed. Hij zal je wel missen, maar je hoeft niet bang te zijn dat ie zal doodgaan van verdriet.
Het is maar voor een paar weekjes, dus daar komt je valkje wel overheen.
Prettige vakantie!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karolientje

28 juni 2007, 14:05:58 #7 Last Edit: 29 juni 2007, 09:00:34 by Gerda
Hoi,

Ik weet niet of je inmiddels al op vakantie bent.. Maar je kunt dat soort dingen ook altijd eerst voor een dagje of een weekendje proberen als je twijfelt. Dan kun je zien hoe je vogel erop reageert!

Meestal valt het wel mee hoor. Zo lang de vogel genoeg aandacht krijgt zal hij je wel missen, maar doodgaan van verdriet? Dat gebeurt niet zo heel snel gelukkig.
Zorg er wel voor dat je beestje genoeg te spelen krijgt, dat is een goede afleiding!

groetjes,
Marianne

Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

inne

hallo,

ik vertrek nu zaterdag maar als ik een weekendje niet thuis ben dan roept hij veel om aandacht voor zot te worden zegt mijn moeder:)
hopelijk zal alles goed gaan want ga het erg vinden voor mijn kuifje zolang te missen
inne