13 mei 2024, 14:26:02

oei, wat nu ???

Gestart door SirG, 8 juni 2007, 08:31:53

« vorige - volgende »

SirG

Beste mensen,

Even een vraagje...

Onze Beau en Cato kunnen het blijkbaar goed met elkaar vinden (alhoewel ik meer het gedacht dat dat niet was maar soit) !! Nu deze morgen zie ik dat ze aan het paren zijn, zonder dat we een nestblok hebben hangen, zonder dat er nestmateriaal enzo ligt !! Wij hebben de kooi op een heel lichte plaats staan (net naast het raam) !!

Wij kennen echter niets over kweken en zijn dus ook niet van plan om hierin verder te gaan !! We weten dat je eitjes moet vervangen door nepeitjes, maar wanneer die eitjes gelegd worden (wat we dus niet weten wanneer dat zou zijn) kan het dus zijn dat ze kapot zijn omdat er geen nestblok is en mevrouw ze laat vallen op de grond veronderstel ik en ze weer opnieuw beginnen (wat niet goed is uiteraard) !!! Moeten we dan een nestblok halen of... wat is goed, wat is niet goed om te doen, allez ja er stijgen wel wat vragen op...

Wat raden jullie ons aan, want we kennen niet veel hierover dus ja !!??? Een beetje met de handjes in de haren nu :s !!

Grtz Serge en Catharina en Ukkie
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

SirG

eeej,

Was nog iets vergeten melden !! Onze pop is nog net geen 1 jaar, dus dit kan ook problemen geven !!  Ik dacht dat ze automatisch wel zouden wachten totdat zij oud genoeg was...  ???

Moeten we ze nu uiteen zetten of ... ???

Bedankt om iets te zeggen !! We zijn nu wel veel aant lezen, wat wel en wat niet enzo, maar toch !! Alle tips zijn welkom ;o) !!

Grtz Serge, Catharina en Ukkie
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

trienke

Hoi

Als je er geen broedblok inhangt zullen ze hoogtwaarschijnlijk ook geen eitjes gaan leggen.

Gaat ze al een nestje ergens bijvoorbeeld op de grond maken kun je die eitjes vervangen door nepeitjes.

Groetjes Trienke

Anja


Ik heb hier ook valkparkieten die er op los wipwappen maar er is nog nooit een ei gelegd.
Zou het gewoon afwachten en mochten ze een ei leggen dan kun je ze idd vervangen door nepperds. Na 21 dgn zijn ze klaar met broeden en kan je de eitjes weghalen.

Groetjes Anja