6 mei 2025, 23:13:57

Valkparkiet vliegt overal tegenaan

Gestart door thom4s, 12 juni 2007, 22:56:02

« vorige - volgende »

thom4s

Ik heb een valkparkietje gekocht sinds een kleine 2 weken. Hij heeft geen problemen om op men hand te komen zitten. Ik dacht daarom om hem eens uit de kooi te halen. Dat lukt allemaal goed en wel maar als ik hem voor iets langer uit de kooi laat krijgt hij zin om te vliegen, maar dan vliegt ie overal tegenaan, hij vliegt altijd heel hoog (klapt met zijn vleugels tegen het plafond).

De eerste keer probeerde hij ergens te landen wat niet zo goed lukte, nadien vloog hij richting het venster (de gordijnen zijn toe) maar hij vloog langsboven achter de gordijnen, tussen het venster en de gordijnen kan hij natuurlijk niet vliegen en hij viel zo tot op de grond.

Daarnet begon hij weer te vliegen, hij vloog eerst een beetje in rondjes nadien vloog hij gewoon ergens de hoek in en viel naar beneden!

Hij komt altijd snel op mijn hand zitten en ziet er altijd 'groggy' uit (hoe zou je zelf zijn). Ik denk niet dat dit zo kan blijven duren, natuurlijk moet ie het wel gewoon worden maar ik ben bang dat hij zich pijn doen met ergens tegen te vliegen.

Het lijkt wel of hij wil vliegen en nadien geen plek meer weet om te landen. Alle gordijnen zijn toe natuurlijk.

Lin

ik heb vrij vaak jonge valkjes die dit vertonen. Dat is normaal bij jonge valkjes en valkjes in een nieuwe omgeving. Altijd de ramen en gordijnen dicht houden. hier vind je meer informatie over gevaren voor een valkaprkiet:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19923.0.html

Later weet de valk waar hij kan landen en waar hij niet doorheen kan en zal hij de weg in het huis kunnen vinden.  tegenhouden in het begin kan je niet dat hij overal tegen op vliegt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gompie

Mijn Betty was ook een brokkenpilootje in het begin, ik heb toen de kamer echt zo goed mogelijk Bettyproof gemaakt, alle planten en scherpe dingen uit de kamer gehaald. Gezorgd voor veel licht, maar wel alle gordijnen dicht en ja ik ging zelfs zo ver dat ik kussens onder de ramen had liggen, want Betty ziet ook iets minder goed dan mijn andere valkjes. En meestal vloog ze tegen het gordijn aan en dan gleed ze naar beneden en ipv op de grond belandde ze dan met haar kontje op kussens.
Het komt vanzelf goed hoor, het is ff wennen maar binnen de kortste keren zul je zien dat je valkje door de kamer vliegt en manoeuvreert alsof hij niet anders gewend is ;)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)