4 mei 2025, 12:33:29

konstant in veren pikken

Gestart door musicrookie, 5 juni 2007, 11:38:29

« vorige - volgende »

musicrookie

hallo
ik heb sinds paar dagen een 2de valkje er bij van 6 maand. (man) en hij zit mijn 1 jarige man. Ze komen wel niet tip top overeen, maar waar ik meer mee zit is dat die nieuwkomer Chico van 6 maand, constant in zijn veren zit te pikken, precies of ge zou denken dat hij luisjes of iets heeft, kan dat? heeft zich vannacht ook bezeerd tijdens het vliegen en zijn veer bloedde wel iets. zou hij met beestjes zitten, of zou dat een gewoonte zijn van hem, of moet die nog nesthaartjes of zo kwijt? kan iemand mij een antwoord geven?

Sjakoo

Hoi,
misschien komt ie in de rui,ik weet niet wat je had of hebt voor je andere valkje ,maar lekker badderen of met de plantenspuit gevuld met warm water dagelijks even doen,kan enorm helpen ,en voor de afleiding wat wilgen takken
s6 er mee ,sjakoo :-*

Ivy

Hoi.
Valkjes brengen veel tijd door met het poetsen van hun veertjes.
Heeft hij ook kale plekken? en trekt hij zijn veertjes uit?

Sommige beestjes zou je zien lopen, maar dan zou zijn verenkleed ook heel slecht eruitzien. Hoe zit het valkje in de veren?

Ik heb geen ervaring met beestjes, ik weet wel dat er Anti-Parasiet pipetjes te koop zijn bij dierenwinkels (ik geloof van Bogena) en deze kan je bij het valkje in de nek doen, het is een soort zalf. Volgens mij kan je ze ook preventief gebruiken, maar misschien reageert nog iemand die dat spul al eens gebruikt heeft, dan kunnen ze je beter adviseren.

Als je het wel gaat doen, zal je ook jouw andere vogel moeten behandelen, want als 1tje beestjes heeft, heeft die andere ze ook.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie