11 mei 2025, 14:43:14

Welke mutatie? Gele vleugelrand

Gestart door Romy, 31 mei 2007, 20:38:54

« vorige - volgende »

govert

Hej
Ik ben er niet 100% zeler van maar volgens mij heeft de man versterkte geelfactore vermoeid ik?!i

govert

Rianne

Het zijn in ieder geval geen geelwangen. :)

Ze lijken heel sterk op mijn valkje. Die heeft ook wat langere veertjes en wat harigere veertjes lijkt het wel.
Mijn valkje werd op 5 a 6 jaar geschat toen ik haar kocht. Dan zal ze nu 6,5 of 7,5 jaar zijn. Ze zit hier op pellets maar veranderd niet meer van kleur. Wel is ze nog broeds geweest, heeft gepaard en nog eitjes gelegd, helaas onbevrucht.

Romy

Hoi Govert

Dat kan. Ik ken er niet genoeg van om dit te beamen.

Hoi Rianne

Neen dat zijn ze inderdaad niet. Hun wangetjes zijn oranje (zelfs fel oranje). Het viel me ook op dat hun veertjes op haartjes lijken! Hun veren waren ook erg vettig (maar dit zou kunnen omdat ze dus ziekjes zijn en misschien ook omdat ze continu zonnebloempitten tot hun beschikking hebben).

Jammer dat jou valkje telkens onbevruchte eitjes legt... Aan welk mannetje is ze gekoppeld?

Groetjes
Romy

Rianne

Ik had haar vorig jaar aan een mannetje gekoppeld, zonder resultaat. Dus ging ze de voliere in, bij 1 koppel. Het mannetje van dit koppel vond haar wel leuk, zodoende. :) Ze zit nu binnen bij m'n vrijgezelle albino man en vrijgezelle bonte pop. De pop krijgt nog een mannetje, dus wie weet koppelt ze wel met de albino. :)

Teveel zonnebloempitten is niet goed voor een valkje. Een paar op een dag is voldoende dus een bak vol ophangen is echt niet goed. Zonnepitten bevatten heel veel vet.