Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

sandy

ik heb ook nog wat namen opgezocht
kissy
krummel
kruimel
kelly
kim
kismo
koko
kokky
kyra

Sally

Hallo Sandy,
dankjewel om wat namen op te zoeken.

Ik heb er enkele opgeschreven zeg maar wat jullie ervan vinden.

Kismo
Kito
Kjoetie
Kumba
Koekie
Kasey
Kai
Kaine
Kala
Kara
Kenya
Kesha
Kody

groetjes Sally

Sally

Hallo iedereen,
wat ben ik toch belachelijk aan het doen. Waarom toch de naam van Pietje veranderen. Die naam is perfect zo, ik zou het ook te erg vinden voor mijn zus en hare vriend. Die hebben die naam gegeven, dus ik ga het toch zo houden.
toch bedankt om het mee zoeken naar een andere naam.
Sorry voor de last!

Groetjes Sally

♥Debby♥

hahaha... gelijk heb je Sally... Pietje is ook een leuke naam! en mocht het een meisje blijken dan kan je er altijd nog pieta van maken!  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

ps. ik vond Kjoetie het leukst.. omdat het zo'n cute vogeltje is!  ;)

Sally

Hallo Debby,
Ja ik vond Kjoetie ook het leukste eigenlijk, maarja ga het dan toch bij Pietje houden. Vind dat ook wel een leuke naam, maar wou gewoon even dat het ook met een K begon. :D
Dan houden we Kjoetie voor mijn volgend valkparkietje he. ;)

groetjes Sally

♥Debby♥

hahahaha... dat kan natuurlijk ook sally!!  ;D

Sally

Hallo iedereen,
Nu heb ik is een vraagje ivm Kuifje, Kenji en Pietje.
Ik zou de 3 eens samen willen loslaten om te zien wat dit geeft.
Ik vind het ook altijd zo erg als ik Pietje hier alleen los heb en die Kuifje en Kenji alleen achterlaat, of andersom.
Maar nu is mijn probleem: Kenji en Kuifje vliegen de laatste tijd nogal veel rond (als ze van iets schrikken, of gewoon voor de vleugels te strekken), en Pietje gaat dit waarschijnlijk dan ook doen, maar omdat Pietje niet echt heel goed kan landen en overal tegenaan gaat vliegen dan heb ik schrik dat Pietje zneige nogal heel pijn gaat doen.

Nu wou ik weten hoe ik da gedrag van Kuifje en Kenji kan afleren en dat ze dan gewoon bij mij blijven zitten zonder snel te schrikken of te gaan vliegen?

Een optie zou zijn om ze te laten kortwieken, maar dit is eigenlijk het allerlaatste dat ik wil doen.
Kan iemand me helpen, en heeft iemand raad voor me?

Groetjes Sally

Anke

Hoi Sally,
Ik denk dat je Pietje gewoon los moet laten, samen met Kuifje en Kenji.
Hij zal gewoon moeten leren hoe te vliegen in jouw huiskamer.
Ik heb hier nu ook zo'n brokkenpiloot in huis. Hij begint het al een beetje te leren. Oefening baart kunst ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Anke,
dat is nu het geen wat ik niet durf... Hem gewoon met Kenji en Kuifje loslaten...
Kenji doet ook nogal lelijk naar Pietje als Pietje op Kuifje en Kenji's kooi zit... Zouden ze niet erg gaan vechten? Pietje is er gewoon bang van en ik heb schrik dat Kenji , Pietje gaat opjagen en dat dit zijn dood gaat betekenen :(.
Pff ik ben ten einde raad...

groetjes Sally

Anke

Hoi,
Dat ze lelijk doen als pietje op de kooi zit, dat zegt niks.
Dat doen de valkjes hier ook naar elkaar als de 1 eruit is en de ander (nog) niet
Maar je moet zelf bekijken of je iets al dan niet aandurft.
Misschien kan je het 1 keer proberen. Gaat het niet dan doe je ze snel weer in de kooi.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hi Sally,

Ik kan slechts 2 opties aandragen.

Je kan Pietje alleen loslaten totdat je ziet dat hij goed kan landen. Hij zal het toch een keer leren.

Of je laat er 2 tegelijk uit. Met opvliegen scheelt dat ook enorm en dan leert Pietje ook langzaam de andere 2 kennen.

Vogels vinden het heel naar als een andere vogel op de kooi zit. Dat zie ik hier ook. Wat je dan kan doen is even bij het losvliegen een oude theedoek of handdoek over de kooi heen leggen. Dat doe ik hier ook.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Monky

Sally

hallo Anke,
Kuifje doet niet lelijk tegen Pietje, Kuifje en Pietje hebben al eens samen op de kooi gezeten, maar als ik Pietje bij Kenji's kooi houd dan doet Kenji er heel lelijk tegen, ook als ie gewoon naast de kooi is en niet erop.
Ik zal ze wel eens samen proberen los te laten, maar dan wel als ik veel tijd heb, nu zal ik ze nog appart loslaten.

hallo Monkey,
Ik ga Pietje nu nog alleen loslaten, en als ik dan meer tijd heb ga ik het met de 3 samen proberen, Pietje kent Kuifje al wel een beetje want die hebben al samen op de kooi gezeten, en dat ging eigenlijk wel best goed. Maar Kuifje kreeg weer zo'n vliegaanval en toen ging Pietje er gelijk achteraan, en die vloog gewoon ergens tegenaan om dan gewoon naar beneden te vallen. Dat was wel akelig! Ik hoop dat Pietje het landen ooit gaat ontdekken, want bij mijn zus was Pietje daar ook al gene krak in blijkbaar.. en daar woonde Pietje toch al enkele maanden.
Dankjewel voor de raad!

Groetjes Sally

*Manon*

Hey Sally,

Wat een gaaf valkje heb jij zeg!
Heel erg mooi  ;D

Groetjes Manon

Sally

Hallo Manon,
Leuk dat je eens langst komt in mijn boekje,
dankjewel. :)
En welk valkje bedoel je eigenlijk? Ik heb er 3 he. :D