Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo,

Ik denk toch dat ik te snel panikeer ze...:D
Toen ternet Kuifje uit zijn kooitje was kwam ie weer gezellig met mn rits van mn vest spelen en met het touwtje dat bij mij lag. Toen sprong ie ff op t salon tafeltje en kwam ie weer gezellig bij mij zitten.
Ik zal nogeens foto'tjes trekken en ze hier opzetten.

Groetjes

Sally

Mijn Kuifje heeft ternet iets heel geks gedaan...
Hij sprong zo effe in mijn kom met chips...

Was het lekker?

Hij vondt het heel lekker.
Als ik achteraf een chipje pakte kwam ie dat gewoon uit mn hand pikken en als het kon uit mijne mond!.
Ie wordt gekker met dn dag :D

Sanna

Hahaha, ja voor chips doen ze bijne een moord hoor ;) ;D ;D.

Sally

Hihi, Ja ik heb het gemerkt... K mocht ng ni met mn hand naar mne mond gaan voor da chipje op te eten of ie vloog al op mn hand :P.
Wel best schatteg :D

mar

hoi sally
ik vind je valkje heel mooi en is ook al goed tam zo te zien op de foto s  .en je heb ook een hele mooie kooi

groetjes marianne

Anja

Hahahahahah die gekkr Kuifje. In de chips gesprongen. Dat vinden ze allemaal lekker. Hier ook hoor.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Marianne,
Dankjewel voor je reactie.
Hij is tot mijn grote verbazing al heel goed tam geworden ja. Maar ik zou Kuifje graag een soortgenootje geven. Maar dan ben ik bang dat hij niet meer zo tam zal zijn... En eerst moet ik weten of ie n mannetje of een popje is... het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik met een nest kleintjes ga zitten...
Ik zal nog wel zien :)

Hallo anja,
Ja ik wist nog niet eens dat ie da luste... Tot ie in de kom sprong en dr lekker van begon te smullen. :D
Is dit eigenlijk wel goed voor de valkjes? Want dat vroeg ik me ook af...

Groetjes

Mara

Hoi Sally

Ja, chips vinden ze heerlijk.

Mara

Sanna

Hoi Sally,

Als Kuifje nu al zo tam is, hoef je je echt geen zorgen te maken dat hij minder tam wordt als je er een soortgenootje bij zet. Zolang deze maar ook al enigszins tam is en jij Kuifje aandacht blijft geven (dus niet ineens alle aandacht naar de nieuwe, want dan denkt Kuif ook: je bekijkt het maar! ;D). Ik weet niet wie ooit die fabel de wereld in heeft geholpen, maar dat zeiden ze tegen mij toen ook, toen ik aan grasparkieten begon. Daarom heb ik er steeds maar eentje tegelijk gehad. Pas toen ik op deze site kwam, kwam ik er achter dat vogeltjes ook heel lief met meerderen blijven. Ik heb 4 valkjes tegelijk gehad en ze waren allemaal gek op kroelen en geen greintje minder tam geworden.

Voor Kuifje maakt het niet zo veel uit of je een mannetje of een popje erbij neemt. Mannetjes met mannetjes en popjes met popjes kunnen ook prima een onafscheidelijk stelletje worden. En als je dan uiteindelijk toch een mannetje en een popje hebt hoef je natuurlijk geen nestje te krijgen. Als je ze geen blok geeft kan de pop hooguit nog op de grond gaan leggen en broeden en dan kun je ze altijd nog nepeieren geven. Maar als je ze niet te veel aanmoedigt gaat het meestal wel goed ;).

Maar het is natuurlijk wel een stuk gezelliger voor Kuif wanneer hij wat aanspraak heeft als jij er niet bent.... Denk er nog maar lekker over na. Voorlopig doe je het al hardstikke goed met Kuifje hoor.

Groetjes, Sanna

Rob S

Hey Sally,

Een valkje erbij is nooit verkeerd, zo heeft Kuifje afleiding als jij geen tijd hebt om met hem bezig te zijn of als je niet thuis bent. En ik denk dat het wel goed gaat met het tam blijven. En Kuifje blijft zeker wel tam als je pas over een aantal weken een valkje erbij neemt. Als je dat dan al van plan bent ;)

Groetjes

Sally

Hallo Sanna,

Dankje voor de informatie.

Ik ga hier zeker nogeens goed over nadenken. Het grote probleem hier is dat mijn Ma een helse schrik van vogels heeft. En dus dat ik Kuifje niet zomaar kan loslaten. In het weekend gaat dit vele meer omdat dan mijn ouders naar de camping gaan. dan heb ik heel het kot voor mij alleen en kan Kuifje (als ik thuis ben) gerust van smorgends tot savonds uit zijn kooitje.
Maar we hebben hier natuurlijk ook nog de honden.. Die niet los mogen als Kuifje uit zijn kooitje is. Dat is ook nog eens een probleem.

Ik was mss aan het denken voor Kuifje op mijn kamer te zetten. Maar dit staat nog niet vast. Aangezien ik mijn kamer op het zolder heb is het daar in de zomer altijd heel warm en in de winter ijskoud. Dus ik denk niet dat het zo'n goed idee is om Kuifje daar neer te zetten... Ik wil natuurlijk ook niet dat Kuifje ziek wordt. Ik wil gewoon het beste voor Kuifje...

Groetjes

Sally

Hallo Mara,

Daar ben ik gisteren dus ook achtergekomen dat Kuifje chips heel lekker vindt. :D

groetjes Sally

Rob S

Hoi Sally,

Valkparkieten zijn vogels die van oorsprong uit Australiƫ komen. Daar kunnen de temperaturen ook behoorlijk oplopen dus tegen een beetje warmte kunnen ze wel ;). Valkjes zijn ook winterhard, hier zitten ze gewoon de hele winten buiten. Ze kunnen wel het nachthok in, maar dat doen ze niet. Zolang Kuifje maar niet op de tocht zit zullen er zich niet veel problemen voordoen ivm de temperatuur.

Groetjes

Sally

hallo,

Dus ik zou Kuifje gerust op mijn kamer kunnen neerzetten als ik wil?
Ahja... ik weet het nog niet zeker dat ik dat wel ga doen. Ik zal daar ook nog eens over nadenken. Want zoveel zit ik ook weer niet op mijn kamer. Als Kuifje daar is natuurlijk wel eh...

Groetjes

Anja

Je vroeg of chips wel goed is voor Kuifje.
Nee dat is voor geen een vogel goed maar af en toe een stukje moet kunnen vind ik.
Als het maar met mate gegeven wordt.

Groetjes Anja