Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

hallo,

(ik ben helemaal niet goed in verhaaltjes vertellen, dus lacht mij aub niet uit. Ik zal mijn best doen:))


Ik ben sally (20j) en heb sinds 27.05.2007 mijn allereerste valkje. Omdat deze valkjes zo'n leuk kuifje hebben heb ik hem gewoon Kuifje genoemt. Misschien niet zo origineel maar ik vond het gewoon een leuke naam.

Hij/zij was 6 weken oud toen ik hem ging halen en was volgens de handelaar handtam gemaakt. Maar daar was niets meer van te merken. Toen ik hem ging halen zat hij bij zeker 30 andere valkjes en was hij helemaal niet zo tam dat ik hoopte. Maar ik zag hem tussen die andere daar zo zitten op een stokje zij zei "die ga ik nemen". Dus de handelaar pakte mijn Kuifje en stak hem in een doosje zodat ik hem kon meenemen naar huis.

Toen ik thuis aankwam heb ik hem direkt in zijn nieuw kotje gezet en hem laten doen zodat hij wat kon wennen aan zijn nieuwe omgeving. Hij was nogal bang en vloog altijd direkt op als er één van mijn honden langst zijn kooi passeerde. Ik dat (deze is niet handtam) dit kan gewoon niet.
maar ik dacht ik zal hem dan wel temmen. En ik ben er al heel goed in geslaagd :).

vanaf dag 2 ben ik eens met mijn hand in zijn kooitje gegaan maar daar was hij niet zo mee gedient want hij ging altijd lopen en begon dan te blazen maar ik zette door...
Dag 3 was hij al een beetje rustiger en dierf hij al dichter bij mijn hand te komen...
Dag 4 zat hij mooi op zijn stokje toen ik met eten op mijn hand in zijn kooitje kwam keek hij al heel nieuwschierig naar mijn hand en toen ik dichtbij hem kwam bleef hij zitten en pikte hij een graantje uit mijn handen. *trots*
Dag 5 ben ik weer met eten op mijn hand in zijn kooitje gegaan en heb ik mijn hand bij hem gehouden en sprong hij ineens op mijn hand en begon gewoon rustig te eten. *nog trotser*
als je goed kijkt zie je hem hier op mijn hand zitten

Dan heb ik hem is ne keer losgelaten ik dacht kga da nu is proberen maar dit ging niet zo goed. Ik had hem dan op mijn arm zitten en ben zo zachtjes naar de zetel gewandelt en toen ik ging zitten vloog hij ineens weg en begon overal tegen aan te vliegen tot hij op een kast belande. ik was hier tamelijk rustig bij gebleven en ben dan stil naar hem toe gegaan met eten op mijn hand en toen ik mijn hand vlakbij hem had sprong hij wonder bij wonder op mijn hand en heb ik hem stil naar zijn kotje kunnen begeleiden :).
En vandaag is het dus de 3de keer dat ik hem uit zijn kotje haal en het gaat alsmaar beter en beter. Hij is heel lang bij mij blijven zitten en sprong gewoon op het salontafeltje en begon rustig rond te huppelen alsof dit het geen was dat hij al heel zijn leven doet.
Alleen het kroelen lukt nog niet zo goed maar ik ben al heel goed opweg :)

Kuifje op het salontafeltje


Ik hoop dat dit een beetje interessant is en niet te veel gezaag :)

Anja

Hoi Sally,

Wat een mooi valkje is Kuifje. En je doet het erg goed met het tam maken zeg. Mijn complimenten en niemand lacht je uit hoor. En zagen doe je ook niet.
Misschien het stappenplan je ook nog kan helpen.
Hier is de link.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Mocht je vragen hebben gewoon vragen en wij zullen je dan proberen te helpen.

Ik vind dat je best goed bent in verhaaltjes vertellen hoor ;)

Groetjes Anja

Sally

Hallo,

Dankje voor de reactie. Ik heb hem ternet nogeens op mijn hand gezet in de kooi en hij wou er al niet meer af :). Ik heb hem dan eens geprobeert over zijn kopje te aaien en hij ging al gelijk met zijn kopje onder mijn vinger voor nog meer te aaien. Deze missie is dus ook aan het slagen :).
Ik ben echt blij met mijn Kuifje hij is echt een goede keuze geweest :). Ik hoop dat ik er nog vele jaren mag van genieten.

Groetjes Sally


Anja

Hoi Sally,

Dat hoop ik ook voor je.
Knap zeg dat hij/zij nu door je geaaid wil worden. Met proberen en geduld kom je een heel eind dat zie je wel.

Groetjes Anja

Sally

Ja he, normaal heb ik niet zoveel geduld maar nu wel dus :) en ik word er door beloont ook.
Terstraks zat hij dus bij mij op de zetel en toen hij zag dat ik wat zaadjes in mijn hand had kwam hij op mijn been gesprongen voor te eten. En toen begon hij ineens te fluiten. Ik verschoot nogal!
Int begin floot hij helemaal niet en nu komt er af en toe is geluid uit.
En toen hij ternet op mijn hand zat was hij zichzelf lekker aan het wassen. Dit is toch het teken dat hij niet bang is en dat hij gerust is bij mij eh?

groetjes Sally


Anja

Hoi Sally,

Inderdaad dan voelt Kuifje zich erg op z'n gemak bij jou en hij/zij vertrouwd je dan ook anders doen ze dat niet.

Fijn gevoel is dat hè.

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Sally,

Ik wil je ook even vertellen dat ik Kuifje een erg mooi valkje vind  ;)!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Sally

Kuifje is ook een heel mooi valkje. En ja, als ik bij 30 andere valkjes zit ben ik ook niet meer tam  ;). Het is gewoon een gegeven dat tamme valkjes vaak in het gezelschap van andere valkjes minder tam worden. Maar met het stappenplan moet het wel lukken.

En als je vragen hebt, gewoon stellen.

Mara

Sally

Hoi anja

Ja dit is echt een fijn gevoel :). Ik dacht echt dat het allemaal niet goed zou komen maar met een beetje geduld ben ik al heel ver geraakt zie ik :). Straks mag hij weer even uit zijn kooitje voor de 4de keer al :). Ik kijk er weer hene uit!

Hallo petra

Dankjewel :) Ik vind mijn kuifje ook een hele mooie anders had ik hem/haar niet gekozen uit al die andere valkjes :).
Jou valkjes zijn alle 3 ook hele mooie ze :).
Hoe noemen jou valkjes?

Hallo mara,

Ik ben al heel ver geraakt ze in het tam maken :) Het komt allemaal dik inorde! Kuifje laat zneige liever en liever aaien over dat schattige koppie van hem :)


Groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Leuk he, zo'n kroelkip. Ik heb jammergenoeg geen valkparkieten kroelkip maar wel een grasparkiet die helemaal gek is. Echt heel lief. En de valkjes in de voliere zijn niet helemaal tam maar ook niet bang voor mij. En dat is ook al heel fijn hoor!

Ga zo door met het tam maken van je schatje.

Mara

*Petra*

Mijn valkes noemen ze;
Twiedie, Sweety en Noeka
Twiedie is de cinnamon man, Sweety de lutino man
en Noeka de cinnamon geparelde pop.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sally

Hallo mara,

Ja dit is heel leuk. Het gaat elke dag beter en beter. Gistere toen hij los was kwam hij zelfs van op een afstand op mijn vinger vliegen. Dit gaf me echt een heel goed gevoel. Ik ben echt goed bezig :).
Hij is zelfs al op mijn schouder komen zitten en kwam met de rits van mijne vest spelen. Maar toen was ik wel ff bang dat hij in mijn lip ofzo zou bijten. Maar hij heeft het gelukkig niet gedaan :). (nog niet)   :P.
Grasparkietjes vind ik ook hele mooie vogeltjes. :) Hoe noemt hij/zij?



Hallo Petra,

Leuke namen hebben je valkjes :).



Groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Ik heb diverse grasparkietjes. Diegene die binnen zit heet Pipo. Ik heb dus in totaal iets van 35 vogels, binnen en buiten.

GRoetjes

Mara

Anja

Hoi Sally,

ik heb nu nog 9 valkjes en morgen komen er nog 2 bij. Deze zitten allemaal binnen en ik heb ook nog 1 kanarie en 2 hondjes.

Groetjes Anja

Sally

hallokes,

Kheb ff n vraagje voor jullie allemaal.
Ik heb nu kuifje met zijn kooitje hier in de computer kamer gezet en nu zit hij heel den tijd aant scharen met zijne bek op elkaar. Wat wil dit zeggen? Is hij niet gerust?
Ik zou hem graag hier loslaten want mijn mama wil niet dat hij los bij haar is omdat ze er schrik van heeft...
Zou ik hem durven uit zijn kooitje te laten hier?

groetjes Sally