4 mei 2025, 18:10:44

Sparkel doet raar

Gestart door yentl, 30 augustus 2003, 23:53:43

« vorige - volgende »

yentl

Hoi iedereen,

Sparkel komt de laatste tijd altijd op me af in de volière en begint aan mijn haar te prutsen of vliegt gewoon op mijn kop, dat deed ie vroeger nooit, ik snap niet waarom hij het doet, Flupke heeft het nooit gedaan.  ??? ??? ??? straks moet ik al niet meer naar de kapper.

groetjes, Yent'l

(p.s. Flupke, mijn lutino, heeft een klein kaal plekje op haar borst, ik hoop dat ze geen last heeft van verenpikken, dat denk ik toch niet)

marcia

Hoi yent'l

Dat sparkel aan je haar pruts is een goed teken hoor.Mijn valkje doet dat ook vaak.Hij verzorgd je als waare net zoals hij zijn eigen veren poetst.Mijn valkje trekt  soms ook een haartje uit mijn hoofd en rits hem dan helemaal af.Dat kaale plekje van je andere valkje moet je even wel in de gaten houden.Zitten je valkjes bij elkaar in de kooi ?

Groetjes Mars.

yentl

Hoi marcia,

bedankt voor je reactie. Ik zal het zeker en vast in de gaten houden hoor  ;), mijn flupke mag niets overkomen want zij is het liefste vogeltje dat ik me maar kan wensen :). M'n valkjes zitten allen bijeen met z'n tienen en er zit er 1 in de volière die wel eens agressief kan doen, maar morgen worden ze uiteen gehaald want flupke wilt een nestje met kyra beginnen, ze beginnen er nog niet aan en dat komt denk ik doordat er allemaal andere valkjes in de nestkast kruipen ook, morgen hangen we er een nieuwe bij en gaan de koppeltjes en de andere valkjes apart zodat de koppels goed kunnen kweken. Dus het zou evengoed door die agressieve valkparkiet (boing) kunnen zijn.

groetjes Yent'l

marcia

Hoi Yent'l

Het is goed hoor dat je flupke bij de andere weg haalt.Zeker als er een valkje bij zit die agresief is.Ik heb nog geen evaring met nestjes en laat anderen mij a.u.b. verbeteren.Maar is het niet wat laat om nu nog een nestje te krijgen :-/.Volgens mij kan je beter wachten en het in het voorjaar proberen.Zo niet heel veel s6.

Groetjes Mars. :)

yentl

Het lukt maar niet, Flupke is vroeger geknipt geweest en daarom vind ze de balans in de paring niet  :'(. Nu ja misschien dat het ooit lukt. De vogels beginnen nu geen nestjes meer inderdaad, het wordt te koud.

Groetjes Yent'l