BROEDEND VROUWTJE HEEFT ZEER POOTJE?!!!!

Gestart door joost64, 4 juni 2007, 21:27:31

« vorige - volgende »

joost64

Hallo,

Mijn vrouwtje heeft vandaag haar vierde ei gelegd en daarna wile ze even wat gaan eten. Toen ze klaar was waagde ze een flinke sprong (terwijl ze beter had kunnen vliegen :-\ ) en sinds dien kan ze bijna niet meer op haar pootje lopen.
Ze gaat nu niet meer terug op d'r eieren en het mannetje wilt ook niet broeden. Ze houdt haar pootje nu ok continue ingetrokken en ze hinkt heel erg. Wat moet ik nu met de eieren doen en wat met het gewonde vrouwtje? ???

Alvast heel erg bedankt voor een advies,

Groeten Joost

joost64

Ze kan nu wel langs de kooi omhoog klimmen en dan gebruikt ze het pootje ook een beetje, zou dit kunnen betekenen dat het pootje niet gebroken is?

Eten en drinken doet ze verder ook normaal het enigste rare is nog dat het gewonde pootje wel wat warm is?

Alvast heeeel erg bedankt voor een reaktie!!

Karin

Ze heeft waarschijnlijk haar pootje gekneusd. Let wel even op als er om dat pootje een ring zit dat deze niet gaat knellen. De kneuzing zal vanzelf overgaan. Ik hoop voor je dat ze weer op de eitjes gaat, maar daar kan je verder niks aan doen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

joost64

Hallo Karin,

Heel erg bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik nu maar zal moeten afwachten op een volgend nestje want ze heeft sinds gistermiddag 3 uur de eieren verlaten dus dan gaan ze dood van de kou toch?

Groeten Joost