1 mei 2025, 07:19:07

te veel grit eten?

Gestart door Davina, 7 juni 2007, 12:16:07

« vorige - volgende »

Davina

Hallo,
Ik heb sinds een week een tamme valkparkiet.  Sinds een paar dagen hangt er een apart bakje met grit in de kooi en ik lees hier overal dat ze ervan nemen "naar behoeven".  Maar kan een valkje ook te veel ervan eten of bestaat daar geen gevaar voor?  Kiwi eet er namelijk wel heel veel van vind ik.  Verder hangt er een sepiaschelp in de kooi, trosgierst en zadenmengeling voor valkjes.
Groetjes en alvast bedankt voor de reactie!
Davina

Ivy

Hoi.
Mijn dierenarts heeft een keer aanbevolen dat als mijn vogels er te veel van eten, om het maar 2x in de week in de kooi te hangen.
Mijn valkje heeft daar namelijk veel van zitten snoepen toen ik ze wou overschakelen op pellets - niet gelukt.

Eet jouw valkje nog goed van zijn zaden?
En weet je zeker dat hij er veel van eet? Soms spelen ze alleen maar ermee, ze knabbelen eraan en laten het weer vallen.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Davina

Hoi Ivy

Het zou inderdaad kunnen dat hij er me speelt, het probleem is dat hij stopt met eten/spelen als ik in de buurt van de kooi kom, omdat hij dan denkt dat hij eruit mag. Ik kan dus alleen op afstand kijken en dan is het moeilijk te zien of hij daadwerkelijk eet of speelt.  In ieder geval is het precies wel al geminderd, misschien dat hij er dan toch behoefte aan had!
Toch bedankt voor je reactie!     ;)

Groetjes
Davina