24 april 2024, 16:04:00

hallo allemaal

Gestart door anjelika, 2 juni 2007, 20:39:57

« vorige - volgende »

anjelika

Het word tijd dat ik mij voorstel. Mijn naam is anjelika en ik ben 38 jaar. Ik ben getrouwd en we heben geen kinderen.
Ik ben begonnen met het houden van valkparkieten toen ik 2 jaar geleden volledig afgekeurd werd. Ik wou wel graag iets te doen hebben en het houden van vogels leek me een geweldig leuke bezigheid. Mijn man maakte voor mij een buitenvoliere en ik kreeg van hem eerst een koppel valkparkieten. Al gauw kwam er nog een koppel bij en een koppeltje grasparkieten. 1 koppel van de valkjes heeft nu zijn eerste nest en ook voor mij is dit de eerste keer dus ik neus nu heel wat rond op de site. Gelukkig maar want iemand werd gewaarschuwd voor de grasparkieten. Het eerste jong lag al 2 keer uit het blok en ik heb het beide keren teruggezet. Vandaag kwam ik er achter dat het dus inderdaad de grasparkiet was die het jong probeerde te vermoorden. Ik heb de grasparkieten er nu uit gehaald en nu is het in de voliere een stuk rustiger. Vanavond zag ik ook dat er 2 jongen waren i.p.v. 1. Heel erg bedankt voor de fantastische tips die jullie geven. Dat heeft mijn jongen gered. De grasparkieten maken nu mijn vriendin gelukkig want ze wou ze direkt overnemen toen ik haar hier van vertelde.
Nogmaal hartelijk dank voor de geweldige tips en ga vooral zo door met deze site.

anjelika

marga

hoi anjelika
welkom op het forum
heel veel lees plezier
groetjes marga

anjelika

bedankt. Ik ben ontzettend blij met deze site en waardeer de tips die gegeven worden. Het is altijd fijn als je dingen aan mensen met ervaring kunt vragen.
anjelika

Anke

Welkom op het forum, veel plezier hier ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anjelika,

Welkom op het forum. Wat betreft grasparkieten, ze kunnen vervelend zijn maar ik heb ze zelf ook in de voliere en ik heb geen problemen met ze, ook niet tijdens de broedperiode. Veel succes met je nestje!!

Mara

anjelika

Hallo,

Het gaat nu goed met de jongen. De valkjes waren vanmorgen nog wel op zoek naar de grasparkietjes in de hele voliere en ook in het broedblok maar toen ze deze niet konden vinden werd het al gauw rustig. Ik heb mijn vogels nog niet eerder zo relaxed gezien en daar ben ik wel blij om. De grasparkieten waren ze aldoor aan het jennen. Ik blij, mijn valkjes blij en mijn vriendin blij. Kan niet beter.

anjelika