16 april 2024, 20:33:56

Geelwang popje?

Gestart door Lieke, 26 mei 2007, 16:54:53

« vorige - volgende »

wim roskam

bedankt riny , zoals jullie zien heeft deze pop ook hele lichte wangen , maar het is een zuivere wildkleur geelwang pop , groeten wim roskam .

Lieke

Dankjewel voor de foto.. Ik vind haar nog het meeste op die foto van Wim lijken.. Al heeft die van mij ook een beetje rood..  :-\

Zou Ludo misschien weten wat het is??

Groetjes, Lieke :)

Ludo

Hoi Lieke, het is ofwel een geelwang ofwel een bleekmasker.
Bleekmaskers zijn zeer zeldzaam.
Twee vraagjes, hoe oud is het vogeltje ?
En hoe zit met het geel in de rest van het masker en ook op andere plaatsen op het lichaam ?
Als je ziet dat deze vogel veel minder geel is dan bijvoorbeeld een wildkleur maar eerder wit of grijs waar een wildkleur of gewone cinnamon geel is dan is de kans groter dat dit een bleekmasker is.

De meeste geelwangen zijn geelwangcinnamon of geelwangcinnamonopaline.

Om het heel zeker te zijn moet je er een witmasker man tegen zetten.
Komen er dan witmaskertjes of jongen met gele wangetjes uit dan weet je dat de pop een bleekmasker is.
Komen er allen wildkleurtjes uit dan weet je dat het een geelwang is.

Groeten

Ludo

Ps de vergelijking tussen geelwang en bleekmasker wordt in verschillende topics uitgebreid bediscussieerd op het forum van www.valkparkieten-benelux.tk
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Lieke

Hoi Ludo,

Die man van de dierenwinkel zei dat ze ongeveer 1 jaar oud was. Ze heeft geen ring om.

Voor de rest is ze helemaal niet geel, alleen dat wangetje dan.

Groetjes, Lieke :)

Ludo

Als de vogel elders geen geel bezit (ook niet in de staart) en alleen een gele tint op de wangen dan is de kans iets groter dat het een bleekmasker is.
Maar je kan veel verschil hebben tussen het geel bij valkparkieten er zijn er die zeer geel zijn en er zijn er die bijna geen geel bezitten.
Tegen een witmasker man zetten is de enige manier om het te weten te komen

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Lieke

Hoi,

Heb voor haar een witmasker man gekocht.. dus nu maar afwachten  ;D ik ben benieuwd...

Groetjes, Lieke :)