28 maart 2024, 12:31:42

Eet totaal niks

Gestart door Almelomama, 31 mei 2007, 11:04:22

« vorige - volgende »

Almelomama

Moet ik even vragen wie er eentje heeft
een weegschaal

Rianne

Of als er een Blokker bij je in de buurt is, kun je er 1 halen. Ze zijn ongeveer 10 euro.

Rianne

Citaat van: Almelomama op 31 mei 2007, 15:37:45
Hallo

Als ik de spuit naast me wijs vinger leg
dan dat puntje niet bij reken dan is die net zo groot
ik heb hem vamiddag 1 spuitje gegeven.


Oh, dan vertekend het zeker door de foto? Als mijn spuitje tot de helft vol zit, zit er 2 ml in.

Almelomama

Oke dan weet ik dan ga ik daar even kijken
dus mijn spuit moet half vol en dat is genoeg


Rianne

Dat hangt eerst nog af van het gewicht van je valkje :)
2 ml is sowieso te kort, dan zou je valkje maar 20 gram wegen en dat is onmogelijk op deze leeftijd.

Almelomama

ok nee ga zo even kijken
naar een weeg schaal
maar hij doe ook raar met de vleugels
en loop raar

Rianne

Geef je valkje in ieder geval nog maar zo'n voeding. Hij moet nu weer goed aansterken.

Almelomama

Moet ik nu weer geven hoe veel dan
en hoe veel keer per dag want nu krijg hij voor de 2x

Rianne

31 mei 2007, 16:06:54 #23 Last Edit: 31 mei 2007, 16:09:10 by Rianne
Je hebt net 1 spuitje gegeven, was die helemaal vol of tot de helft?
Geef hem nu in ieder geval maar 3/4 van het spuitje. Zit er een dierenarts of apotheek bij je in de buurt waar je een spuitje kan halen met maatstreepjes? Te weinig voeren is niet goed maar te veel ook niet.

Zolang je valkje zelf maar weinig of niet eet zou ik 3 keer voeren, tot hij weer wat sterker is. Maar dat hangt nog af van het gewicht.

Almelomama

half 2 heb ik heb een hele spuit gedaan
ik heb deze spuiten bij dierenzaak gekocht
deze hadden ze alleen heel raar

ik ga zo maar eerst kijken naar een weegschaal

Rianne

Ik ga er maar van uit dat de spuit 4 of 5 ml is. Mijn spuit is vrij dun trouwens, als jouwe wat dikker is kan er nog meer in zitten. Als je straks weer voert, geef dan maar een halve tot we weten hoeveel hij weegt.
Heb je misschien een foto van het valkje?
Als uploaden niet lukt, kun je mailen naar rianne@hobbykwekerijsephora.nl

Almelomama




Hier een foto van mijn valk
mij spuit is wel dik jah

Sanna

31 mei 2007, 16:17:19 #27 Last Edit: 31 mei 2007, 16:18:52 by Sanna
Hoi,

Je kunt bij de apotheek ook van die spuitjes halen. Ik heb even een foto gemaakt van de spuitjes die ik nog heb liggen: 1 ml en 5 ml.





Zoals je ziet, zijn de spuitjes in de lengte bijna 10 cm. Het spuitje van 1 ml (die lange dunne rechts) is ongeveer een hale cm breed. De schaalverdeling neemt 6 cm van het spuitje in beslag. Het spuitje van 5 ml is ongeveer 1,5 cm breed en de schaalverdeling neemt daar ruim 4 cm van het spuitje in beslag. Dus je moet die van jou maar even opmeten, dan kunnen we wel schatten hoeveel ml daar ongeveer in zit.

Als je hem 5 of 6 ml per keer kunt voeren zit je al een aardig eind in de richting.

Druivensuiker kun je toch ook wel in de meeste dierenwinkels krijgen in poedervorm. Vooral dierenwinkels die veel voor duiven hebben, hebben wel druivensuiker. Alleen staat er dan op dat het speciaal voor duiven is, maar druivensuiker is druivensuiker hoor.

Groetjes, Sanna

Almelomama

mijn spuit is zonder de punt 7 half cm lang

Sanna

En hoe breed is hij?