25 april 2024, 14:35:23

Eet totaal niks

Gestart door Almelomama, 31 mei 2007, 11:04:22

« vorige - volgende »

Trudydoes

 ik heb zelf ook een valkparkiet bijna 6 weken aan de handopfok en die is bijna 100 gram. Hij krijgt ook de nutribird A 19. Wij hebben de spuitjes van 5 mililiter en hij krijgt ongeveer 2 en een half spuitje per keer. Ik geef zelf om ongeveer half 8 's ochtends,  's middags om 17.00 uur en 's avonds om 23 uur. Hij geeft zelf aan dat hij 's avonds iets minder wil dan om 17.00 uur. Verder zet ik een klein bakje parkietenzaadjes en een sliertje trosgierst bij hem en laat hem naar hartelust ervan eten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En dat je valkje al wat beter gaat eten.

Rianne

Met snoepjes bedoel je de druivensuiker of niet?

Sanna

Citaat van: Rianne op  1 juni 2007, 09:41:21
Met snoepjes bedoel je de druivensuiker of niet?



Ik denk het wel Rianne.

Het is nu geen kwestie meer van willen, je valkje moet gewoon eten en het is heel goed dat je hem gedwongen hebt. Je moet bedenken dat hij al ver heen was dus het kan wel even duren voordat hij weer zelf om eten gaat schreeuwen. Weeg hem gewoon steeds voor elke voeding, dan kun je goed zien hoe hij zich ontwikkelt. Houd er wel rekening mee dat de gewichten gedurende de dag verschillen, dus je moet de gewichten voor alle ochtendvoedingen met elkaar vergelijken, en alle middagvoedingen met elkaar, enz. En dan moet daar een stijgende lijn in komen. Ik hoop dat je valkje gauw weer energie krijgt om weer om eten te gaan zeuren.

Succes! Groetjes,
Sanna

Almelomama

ik heb me valk net weer eten gedaan
tegen 13.00 uur hij heeft als opgegeten
maar hij weeg weer 59 en naar de voeding 63
steet een verschil van minder dan weer meer.
maar ja ik zie dat hij wel beetje weer boven op is gekomen
ik laat jullie over een week horen hoe het dan met hem is
bedank voor jullie uitleg als ik hier niet terecht was gekomen
was hij zekkers dood gegaan
ik heb vamorgen ook echt met de voerbakje voor heb gestaan en laten zien dat ik er wel nep van uit eet maar hij is nog wat suf.


trienke

en hij is 8 weken?

Als ik jou was ging ik wat vaker voeren dan 3x op een dag. HIj heeft het echt nodig, want zo te zien aan het gewicht na het voeren krijgt ie ook geen 5 ml binnen.

Groetjes Trienke

Sanna

Ik denk dat het geen slecht idee is wat Trienke zegt. Ik had nl. verwacht dat hij nu voor de voeding iets zwaarder dan 59 gram zou zijn. Een paar dagen wat meer voeding kan zeker geen kwaad. Krijgt hij echt wel minimaal 6 ml binnen? En is de pap wel dik genoeg?

Groetjes, Sanna

Almelomama

Ik doe er 6,5 ml in de spuit en dat krijg hij binnen
hoe vaak moet ik geven dan per dat hij heef nu 2x gehad 1x om 6.15 uur en tegen 13.00 uur heeft hij gehad
hoe dik moet het zijn dan als vla toch

Almelomama

mijn valk is nu 9 weken

Sanna

Ja, dik als vla is goed. Maar als jij de eerste voeding om 6.15 uur vanmorgen hebt gegeven, had hij wel veel eerder dan 13.00 uur al weer mogen hebben hoor. Als je hem om de 3 uur voedt, verdeel je de 4 voedingen mooi over de dag. Heb je z'n kropje al kunnen vinden? Meestal tegen de tijd dat hij weer voeding nodig heeft zal de krop behoorlijk leeg en dus plat zijn.

Groetjes, Sanna

Rianne

Er gaat vaak een hoop pap ook naast het snaveltje tijdens het voeren. Hij had idd al wat aan moeten komen inmiddels. 4 keer per dag is dus wel aan te raden.

trienke

aarzel niet met je vragen hoor, gewoon vragen, enzoals de anderen zeggen terug gaan naar 4 voedingen. Ik hoop dat je valkje snel aankomt, want het gewicht is echt erg laag.

Almelomama

Best mensen

Ik had vamorgen de pap al klaar van kuifje
maar hij is overleden vanacht hij was in geslapen in het hoekje van ze kooi ik ben heel :-[en we zullen heb heel erg missen.
Ik weet wel ik neem weer een valk als ik hier over heen ben
en dan eentje die al zelf kan want van een 3 weken geleden is mijn parkietje ook overleden en dat wordt me nu even allemaal te veel om nu een nieuw te kopen.

Bedankt allemaal die mijn hebben geholpen bij de voeden en zo

groetjes almelomama en kuifje rip zacht

trienke

Sterkte :-*

Rust zacht kuifje

Lin

ach verdorie zeg.. >:( weer een die het niet gered heeft. Wanneer komt er een einde aan.. :'(



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Wat erg om dit te lezen.

Rust zacht, Kuifje.

mara