16 april 2024, 13:47:32

papresten om snavel

Gestart door Monique1979, 28 mei 2007, 15:01:12

« vorige - volgende »

Monique1979

hallo

Ik heb een valkparkiet van ongeveer 7 weken. Hij begint al zelfstandig te eten (ook echt zaadjes pellen). Hij krijgt wel nog wat bijvoeding (nutrient).We zijn aan het afbouwen naar twee keer. Alleen toen ik hm kreeg zaten er al wat papresten om zn snavel, die heb ik niet weg kunnen krijgen met een vochtig (lauwwarm) doekje. Na het voeden maak ik het zelfwel schoon maar blijkbaar hebben ze dat in de winkel niet goed gedaan. Kan dit voor ziektes zorgen? En zo ja hoe kan ik het wegkrijgen zonder hm pijn te doen?

Hij/zij zit af en toe ook iets bol met de veren maar  is verder actief, maakt genoeg geluid :) , eet goed (87 gram sóchtends), en vliegt al aardig veel. Toch langs de dierenarts ?

Ik hoor graag wat jullie denken.

Groeten Monique

Riny

Hoy Monique
Die papresten zijn moeilijk weg te krijgen als ze echt opgedroogt zijn.
Je kunt hooguit proberen om ze los te weken.
Jongere valkjes zitten vaker bol als ze rusten, dat is niet iets om je direct zorgen over te maken.
Zijn gewicht is ook prima.
Groetjes Riny

trienke

wat je ook kan proberen is: als je valkje bij je zit, voorzichtig met 2 vingers het een beetje los maken met de nagel.

Groetjes Trienke

Monique1979

Ok gelukkig maar :D Kunnen in die resten geen bacterien komen of iets dergelijks wat schadelijk is? Ik heb inderdaad al geprobeerd te weken en met mn nagels weghalen maar niet alles gaat weg.

In ieder geval bedankt.

Groeten Monique.