5 mei 2025, 23:02:20

krachtvoer niet altijd goed?

Gestart door Nes, 16 september 2003, 17:01:07

« vorige - volgende »

Nes

Hoi allemaal,

vorige week vrijdag had Rocky gebraakt  :o en ik weet bijna zeker dat hij het vanmorgen weer gedaan heeft  :o.
Zou dat misschien ook kunnen komen omdat ik hem elke dag krachtvoer geef van extravital en dat dit niet goed is om iedere dag te geven? Of zou het ook door de rui kunnen komen? Paul zei ook al dat het kan zijn dat hij het vrouwtje wil voeren maar ik maak me toch een beetje zorgen...

Groetjes Nes.

Kolkkie

Hoi Nes,

Als het aan de Xtravital ligt, zullen er een hele hoop mensen er last van hebben. Ik gebruik het nu zelf ook omdat Coco en Pukkie in de rui zijn, en Minggu krijgt nu nieuwe veren omdat ze is geplukt.
Ik heb geen last van brakende vogels.
Heeft je valkje mss wat anders gegeten, waar ze niet goed tegen kan? Dat heb ik wel een keer met Pukkie gehad. Pukkie was ineens aan het braken, maar die had stiekum aan een plant gezeten?
Daar zit ik dan evt. aan te denken, als het niet is wat Paul zei.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

ik denk ook niet dat het van het krachtvoer is!
dit is normaal toch ook goed voor jevalkjes!
was het echt braken, en zag je valkje er ziek uit!
anders kan het wel van dat vrouwtje te willen voeren!

SDC

Sanna

Hoi Nes,

Weet je zeker of je valkje niet ergens aan geknaagd heeft? Ik heb nl. wel eens met mijn grasparkietje gehad dat ze ging braken nadat ze korte metten met een flink stuk van onze grenen boekenkast had gemaakt. Ik denk dat dat hout was gaan opzettin in haar maagje :'(

Anders moet je hem eens meenemen naar een dierenarts, die kan je vast wel betere raad geven.

Succes ermee!

Groetjes,
Sanna & Pepper

ziralioness

Probeer echt altijd goed in de gaten te houden waar je valkjes aan knagen en wat ze opeten als je ze los hebt... ik ben vaak bezig terwijl ze los zijn, maar houd altijd een half oogje op ze. Want voor je het weet werken ze iets naar binnen waar ze niet tegen kunnen...!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...