18 april 2024, 16:46:14

tam???

Gestart door nic, 11 september 2003, 04:28:06

« vorige - volgende »

nic

hallo allemaal

ik heb mijn valkje nu bijna 2 weken en hij zal nu ongeveer een week of 8 oud zijn. Van de eerste dag zat hij al op men vinger maar wou hij niet van men hand eten, nu eet hij wel uit men hand maar als ik hem een vinger aanbied probeert hij me te bijten, hij stapt zonder moeite op maar probeert altijd eerst te bijten. Hij wordt maar niet tammer en als ik hem loslaat is hij direkt weg, hij blijft niet bij me zitten of komt ook niet naar me toe gevlogen. als ik hem wil aanraken bijt hij. Wat kan ik hier aan doen? Hoe krijg ik men valkje zo tam dat hij op men hoofd en schouder komt zitten en me volledig vertrouwt. Ik wil zijn beste maatje worden en het wil niet lukken of moet ik gewoon meer geduld hebben?

groetjes nic!!

Karin

Je moet in ieder geval veel gedult hebben, want zo te zien is je valkje koppig  ;D Je weet zeker dat hij 6 weken was en niet ouder ? In ieder geval meerdere malen per dag in de kooi je vinger aanbieden. Als hij bijt niet terugtrekken want dan heeft hij gewonnen ! Gewoon doorzetten. Laat hem voorlopig even niet meer uit de kooi tot hij wat meer op zijn gemak is op je vinger. Op een gegeven moment ga je op een stoel naast de kooi zitten en maakt wat trosgierst vast aan je haar en zet hem op je schouder. Doe dit een paar keer per dag. Zo ziet het valkje je schouder als iets leuks. En gewoon blijven doorzetten. Misschien duurt het nog en paar maandjes maar op een gegeven moment zal hij vanzelf bij je komen zitten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves