18 april 2024, 04:00:15

Douche

Gestart door Ireen, 6 april 2007, 09:49:58

« vorige - volgende »

Ireen

Hallo.

Ik begon met 1 valkparkiet, helaas is die overleden door een hart aanval. Nu heb ik 3 nieuwe, hand tam. Ook ga ik met ze 1 รก 2x per week onder de douche, wat ze geweldig vinden. Maar als ik, een van mijn valkparkiet onder de douche doe, lijkt hij is een mum van tijd een bezopen kat, terwijl ik altijd met mijn andere valken onder de douche ging, zag je dat niet. Ze werden nooit kledder nat. Hoe komt dit?

Irene

Inge88

Het enige wat in mij opkomt is, dat de andere valkjes vettere veren hebben, waardoor het water niet in de veren trekt, maar er bovenop blijft liggen.

Ireen

Ja dat kwam ook bij mij op, maar hoe kan dat? Is dat ernstig?
Anders vraag ik het wel een keer op het volgelspreekuur, bij de dierenarts  :)

Gerda

Hoi Ireen,

Bij mij is er ook een groot verschil tussen het ene en het andere valkje.
Nezumi blijft practisch droog, je ziet de druppels er zo afrollen en Spikey is echt meteen doorweekt.

Belangrijk is dat ze geen kou kunnen vatten. Dus lekker op een warme plek neerzetten en nooit 's avonds laten douchen. Want als ze nat gaan slapen vatten ze kou.

Groetjes, Gerda

Rianne

Ik laat mijn vogels in ieder geval niet kleddernat worden, dat lijkt me ook niet goed. Het duurt dan heel lang voordat ze droog zijn en misschien spoel je ook zo de vetlaag er af.

Ireen

Citaat van: Rianne op  8 april 2007, 18:56:23
Ik laat mijn vogels in ieder geval niet kleddernat worden, dat lijkt me ook niet goed. Het duurt dan heel lang voordat ze droog zijn en misschien spoel je ook zo de vetlaag er af.


Dat is ook niet mijn bedoeling, om de vogel kledder nat te laten worden, maar het gaat vanzelf. een 'haal' door de stralen heen, en de vogel is doorweekt. Gelukkig is het niet erg  :)

s(n)elle

hoi je kan bij de dierenarts ook een vloeistof verkrijgen dat je bij in het water doet waarmee je uw valkje wast.
De vloeistof zorgt ervoor dat uw valkje een vettigere veren heeft. (in mijn geval was dit aangeraden door de dierenarts)
De vloeistof mag ook in contact met voedsel/drinken komen.
Dus valkje besproeien kan geen kwaad.

groetjes jeroen