3 mei 2025, 07:31:59

Ik wil GEEN nestje meer

Gestart door lolliefant, 28 mei 2007, 14:10:01

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Ik heb een vraagje over mijn valkjes en catharina's.  Ik heb net een nestje gehad van mijn valkjes.  Dat ging helaas slecht na een week of 3, ze plukte de jongen tot bloedens door en voerde ze niet meer.  Ik moest ze toen met de hand opvoeden.

Nu gaan wij over 6 weken op vakantie, en zijn we dan 4 weken weg.  Ik wil dus geen nieuwe nestjes, omdat wij dan niet thuis zijn, en de jonkies in de gaten houden.  Mijn buurvrouw gaan mijn vogels verzorgen, maar de last van jonkies wil ik niet op haar schouders plaatsen. 

Ze zijn alweer allemaal eitjes aan het leggen.  En ze zijn flink aan het wippen.  Wat zal ik nu doen?  De broedhokken weghalen?   blijf ze dan niet eitjes liggen?

Ik had wel een paar onbevruchte eitjes die ik heb laten liggen,  maar daar broed de andere koppel al 35 dagen op, en die blijft fanatiek broeden,  dus dat vind ik ook niet gezond.  Dus nepeitjes lijkt mij niet een goede keus

Wie weet raad?
Groetjes

*Yvon

Hoi

Misschien kan je de broedblokken weghalen als ze allemaal  klaar zijn met eieren leggen ?
De koppels die al met eitjes zitten neppers geven en zodra ze allemaall klaar zijn met leggen,de blokken weghalen.
Dat is iets wat ikzelf ook moet gaan doen.  :-\
Maar misschien hebben andere betere tips.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >