eitje komt bijna uit maar wordt niet meer bebroed

Gestart door Franny, 28 mei 2007, 14:46:11

« vorige - volgende »

Franny

hoi

ik heb een eitje gekregen van iemand die niet wist wat die er mee aan moest.
De valkjes hebben 1 eitje wat heel goed bebroed werd door beide ouders. Nu is het 25 dagen oud en wordt sinds gisteren niet meer bebroed het is wel bevrucht, en het ziet er naar uit dat het bijna uit gaat komen. Ik heb zelf een jong van bijna 3 weken oud, omdat ze gelijk al met het eitje aan kwamen en het niet warm aanvoelde heb ik het eitje bij mijn koppel gelegd maar die laten het ook links liggen. Help wat nu ?

groetjes Franny

Ivy

Hoi.
Dat is wel lastig. Het eitje zou eigenlijk al uitgekomen moeten zijn... als je het schouwt, zie je nog leven? Misschien is het jong afgestorven in het eitje. Valkjes komen uit het eitje na 18 dagen. 25 dagen is wel erg lang..

Ook al komt het uit, zal hij door jouw koppel waarschijnlijk niet gevoerd worden. Met zo'n oude jong is de kans klein dat ze nog een jonkie accepteren... Kan het eitje nergens anders naartoe eventueel?
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Franny

De andere eitjes zijn uitgekomen maar dit eitje lag aan de ander kant van het broedblok gisteren is er nog een eitje uit gekomen bij het koppel waar dit eitje vandaan komt. Dus denk nog wel dat het kan er zit leven in het ei. Dus is mijn vraag nu eigenlijk moet ik het eitje nu laten liggen of moet ik het weg halen en warm houden tot het uit gekomen is. 

groetjes Franny

Ivy

Hm... als de ouders het aan de kant gooide, zou het ook kunnen betekenen dat het eitje niet goed is. Als je denkt dat er nog leven in zit, zou je het wel warm kunnen houden. Het eventuele jong zou je dan bij de andere kleintjes kunnen leggen.
Dus wel bij de originele ouders, niet bij de 3 weken oud jonkie.

Succes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Franny

oke bedankt had ik nog niet aan gedacht om het gewoon bij de eigen ouders terug te leggen. Heb het in ee doos gedaan met een hittepit als het morgen nog niet uit is ga ik voor een warmtelamp kijken stond toch al op me verlanglijstje.

groetjes Franny