3 mei 2024, 04:32:03

Me valkje aan de diarree

Gestart door spitfire, 26 mei 2007, 21:09:45

« vorige - volgende »

Sanna

Spitfire,

Hoe lang geef jij al druivensuiker in het water? Als het water erg zoet wordt gemaakt kan een valkje nl. ook wel eens heel veel ervan gaan drinken omdat hij het zo lekker vindt. Ik heb dat nl. ook een keer gehad. Ik was bang dat hij wat aan z'n nieren had omdat hij zoveel dronk, maar volgens Feld had ik limonade van het water gemaakt en dronk hij daarom zoveel :D. Toen ik het druivensuiker eruit liet was het dus ook over met al dat gedrink.

Volgens Feld zie je bij schimmel in de keel dat die erg rood en geïrriteerd is, maar ik heb het zelf niet gezien. Maar geef alsjeblieft niet preventief een schimmelmiddel hè? Want al die medicijnen door elkaar kan ook nooit goed voor een valkje zijn. Je zegt ook dat hij al twee keer een baytril kuur heeft gehad. Als ik het me goed herinner kan een antibioticakuur ook voor diaree zorgen omdat ook de goede bacteriën in de darmen worden aangevallen. Ik zou eens wat rond gaan kijken voor een second opinion. Ik weet niet of de dierenarts waar jij naar toe bent geweest goed is of niet, ik ga altijd naar Feld, maar als de dierenarts het niet meer weet ben je vrij om een ander naar z'n mening te vragen, toch?

Groetjes, Sanna

spitfire

nee hij dronk ook veel zonder druivensuiker hoor, ik heb hem sins gisteren weer wat druivensuiker gegeven omdat hij weer wat slapjes was,en als die 1maal weer genoeg ernergie heeft stop ik er ook mee, denk nog 1 of 2 dagen dan heeft die energie, en ik ga heus niet met schimmel medicijnen klooten, ik wil ook niet dat hij van slag raakt, en ik weet dat antibiotica ook goeie bacterien dood, want na de baytrill kuur is er weer een onderzoek in het mest gedaan omdat de diaree nog niet over was, en ze konden niks vinden, dat zei me vader ook al dat die miss nog diarree heeft van de kuur, daarom dacht ik ook morgen wat yaklut in zijn bekje te doen,als ik het had dan had ik het nu al gedaan, ook al is docter van de veld niet in de buurt, ik zal hem morgen eens opbellen, raad vragen kan nooit kwaad, met me valk er naar toe gaan doe ik ook weer niet, zou ik vervoer kunnen regelen dan is dat niks voor hem 2 uur in een auto, ik wil abseluut niet dat hij nu stres krijgt.
en in de trein kan ik al helemaal niet maken, dan worden de andere pasagiers gek ;D
hij fluits alles achterna jongens meisjes :P

toen ik na de a ging wa ik nu ben was al 40 min reiden en dat was al een gedoe, springe alles wat die deed, en teveel energie gebruiken is niet zo best voor een zieke vogel.
jammer dat van de feld geen huisbezoeken doet zo ver weg :P

spitfire

Ik kan maar niet in slaap vallen, me valkje maakt me ineens zorgen, hij zit nog steeds half ingedommeld in elkaar de staart helemaal naar beneden toe,en soms als die zig draait op de stok valt die er bijna af,ik heb gehoord dat vogels die al zwak waren en antibiotia krijgen vooral zo een sterke al baytrill dat het op de zenuwstelsel aanslaan kan?
want je kan het borstbeen nog steeds sterk zien maar hij is wel wat aan gekomen, nu slaapt hij weer, en ik heb hem zostraks wel een half uur lang een bordje eten voor de neus gedrukt en hij at alles op, tot hij zelf geen zin meer had.

Me vader zei zo straks dat in zelhem een goeie vogel arts zijn moest, denk dat ik straks maar regel dat ik daar terecht kan op pinksteren, miss kan hij me hopelijk verder helpen daar mee, me vader had me valk es bekeken, hij heeft wel veel verstand van kanarie's maar ni egt van valken, maar volgens hem is de kleur wel gezond en is het ook niet de lever ofzo omdat je dan meestal een blauwe buikje krijgt ofzo.
Hij zelf denkt de nieren of dat de darmflora verstoord is omdat hij het vaak bij zijn kanarie's ziet, mja als ik vandaag een afspraak regelen kan bij de da dan zal ik jullie op de hoogte houden :)

als baytrill al niet werkt dan moet het haast wel de nieren zijn of miss eventueel een schimmel in de krop ofzo, ik zal morgen een wat nieuwe foto's maken zodat jullie kunnen zien hoe zijn staat nu is.

Mensen nog bedankt voor de snelle vele reactie's :D

spitfire

Hier wat foto's van me valkje kiko, ze zijn net gemaakt en zoals je zien kan zit hij niet erg lekker in zijn vel, zijn staart hangt een beetje, ik heb hem zonet voer voor zijn snavel gehouden en hij eet als een gek,maar zet ik het weer neer eet die maar ff en wil niet meer, als of die zeggen wil ik eet alleen met jou samen, raare beesjes soms die valken, eigenwijs als het baasjes en net zo een dikkop ;D
Doodziek is die nog niet maar ik wil het niet erger laten worden.






Sanna

Hallo Spitfire,

Ik hoop dat je bij de dierenarts terecht kunt met Kiko vandaag. Ga maar lekker door met samen eten zolang, dan krijgt hij tenminste eten en energie binnen, dat heeft hij hard nodig nou.

Heb je niet een kleiner vervoerskooitje voor de reis? Je zei dat hij zo heen en weer loopt te springen en te fluiten en energie te verspillen. Ik zou hem in een zo klein mogelijk iets meenemen en dat afdekken met een handdoek om het zo donker mogelijk te maken. In het donker bewegen ze minder. Maar niet zo afdekken dat hij geen verse lucht meer heeft.

Succes vandaag, ik hoop dat alles goedkomt voor Kiko.

Groetjes, Sanna

spitfire

Nu gaat het opeens heel slecht met hem :'(
Hij begon vaage hals bewegingen te maken met zijn hoofd en spuugte alles uit zijn krob uit wel 5 min lang, waarscheinlijk heeft die tog wat aan zijn krop.
Ik heb gelukkig op aanraden van me vader een goeie vogel arts kunnen berijken, eigelijk waren ze vandaag dicht maar ik kan om 10 uur trecht, ik ga nu ook zo en hoop dat ze daaar wat voor hem kunnen doen.
En ik heb een tentoonstelling kooi van me vaders daar kan hij mooi op de grond zitten.

Op moment krijst hij niet meer en piept alleen maar zacht als ik hem aanspreek.
Volgens me vader zijn ze daar wel goed en hebben zieken kooien met desnoods zuurstofmaskers alles, de da zei dat het nu wel kritisch was en meteen komen moest.
Als ik terug ben laat ik meer weten,ben nu al 24 uur op de benen kon geen oog dicht doen

Sanna

Beste Spitfire,

Heel heel heel veel sterkte vandaag, ik duim voor jouw Kiko. En zorg ook een beetje voor jezelf vandaag. Ze zijn goed daar in Utrecht. Ga jij maar zo alvast alles klaarmaken voor de reis. Ik ga straks ook weg, dus ik zie vanavond pas hoe het met Kiko is. Maar zal aan jullie denken vandaag.

Groetjes, Sanna

Riny


Hoy Spitfire
Ook ik wil jou en Kiko heel veel sterkte en succes wensen.
We duimen voor je, dat Kiko weer snel het vrolijke valkje is, zoals jij hem kent.
Groetjes Riny

Romy

Hoi Spitfire

Ik hoop heel erg dat ze Kiko kunnen helpen daar waar je nu naartoe gaat! Ik wens je enorm veel succes!

Wat je vertelt over dat je valkje alleen eet met jou erbij, dat herken ik. Mijn valkje was eens erg ziek door een overdosis wormmiddel en toen wou ze ook alleen eten als ik erbij was. In het begin moest ik zelfs de zaadjes voor haar pellen omdat ze te zwak was om het zelf te doen, maar ze is erdoor gekomen!

Ik hoop heel erg voor jou valkje dat het ook goed afloopt!

Groetjes en veel sterkte
Romy

spitfire

Nou ik ben net terug,volgens mij heb ik nu een hele goeie te pakken, bij binnekomst hoor je al andere vogels krijsen in een andere kamer.

Hij bekeek hem eerst goed in zijn kooitje, en pakte hem toen op en voelde aan zijn borstbeen, en zette hem weer neer,hij zei dat hij al zwakker was geworden,maar dat zag ik zelf ook al,dus hij pakte een watje en smeerde rond zijn anus alles af om voor de zekerheid tog het mest te onderzoeken,en hij kon niks vinden, toen heeft hij ter plekke een monster van de binnenkant van de hals en de krop genomen,hij kon daar ook geen parasieten of schimmels vinden, hij denkt dat blijkbaar door die 2de baytrill kuur de darmflora van slag geraakt is omdat het niet echt diarree is maar meer vocht.

Hij heef me kiko een spuit direct in de borst gegeven met vitamiene en 1 voor de darmflora in de buik, hij heeft hem toen in een ziekenkooi gedaan, en daar blijft hij ook een paar dagen tot de darmflora weer compleet hersteld is.

Wat ik nog wel even leuk vond is dat de da zei dat hij aardig zwak is en dat die zo wel weer van de stok afgaat, ik zo nee hij zat in zijn kooi ook alleen op de stok, stond de da nog even van te kijken dat hij op de stok bleef zitte en nog ff wat harde geluiden maakte, maak je niet vaak mee zei die, is dus een goed teken dat die nog niet helemaal ziek aan het einde is,
me vader zei tege hem ja hij is net zijn baasje niet klagen maar dragen :P miss imiteerd me kiko me meer dan ik lief heb :P als die nu nog begint met type dan word het egt gek :P

Ik denk dat hij nu in goeie handen is,het is egt een da specialiceerd op tropische vogels, hij legde alles piepfijn uit, als die niet genoeg zou eten wat zelfs nachts controleerd word hoe hij in zin vel zit dan zou hou eten via een zonde krijgen en alles,nu maar duimen voor me kiko, morgen avond moest ik even opbellen om te vragen, ik laat het jullie dan wel weten.

maar ik ga nu lekker even proberen te slapen ik ben nu meer dan 24 uur op de benen dankzij me kiko en ik heb even rust nodig :o

Romy

Hoi Spitfire

Ik ben heel erg blij dat je een goede DA te pakken hebt gekregen. Gelukkig blijkt er dus niets ernstig mis te zijn met je valkje.
Is er ook bloedonderzoek geweest?

Ik hoop dat je Kiko snel terug gezond en wel bij je thuis mag hebben!

Groetjes
Romy

Riny


Hoy Spitfire
Ga jij maar lekker even slapen, wij duimen dat kiko snel opknapt en weer naar huis kan.
Groetjes Riny

spitfire

Bloedonderzoek was niet nodig,omdat hij aan het mest kon zien dat het waarscheinlijk de darmflora was,zijn kropje zat vol en tog valt die af,dat is eerder een teken dat zijn darmen niet alles goed opnemen aan voedsel ofzo, maar ik vertrouw het er wel op, in die kamer zag je ook foto's hangen hoe die papegaaien en zo opereerde enzo, en me kiko had gezelschap in de kamer met zieken kooien, stonde ook een kakatoe en een papegaai en een parkiet en een kanrie, hij zag ze en vloot al :P

Romy

Hoi Spitfire

De uitleg die de DA gaf, klinkt mij ook erg aannemelijk. Hopelijk knapt Kiko nu snel op

Groetjes
Romy

wim roskam

beste spitfire , staat deze vogelarts ook op deze site vermeld ??? . wie is het ?? mogelijk kan hij hier anders geplaatst worden , en ook andere mensen helpen , groeten wim roskam .  ps veel sucses met je valkje .