28 maart 2024, 13:50:21

HELP wat nu

Gestart door malu, 25 mei 2007, 09:25:18

« vorige - volgende »

malu

in totaal heb ik vier donsjes 1 bij een koppel en 3 bij ander maar nou hefft het vrouwtje van de 3 donsjes afgelopen nacht lekker boven op stok gezeten naast haar vent nu het probleem ze voert ze ook niet meer het jongste donsje is nu een week die heb ik vanochtend overgelegt naar het andere stelletje en die voeren het nu ook gewoon.
nu is de vraag moet ik die andere twee gewoon laten liggen in de hoop dat ze nog gaan voeren of kan ik die beter ook overleggen??????
BEDANKT

Sanna

Hallo Malu,

Hoe lang hebben ze nu al niet gevoerd of de jongen warmgehouden? Ik zou het niet te lang aankijken als ik jou was.

Groetjes, Sanna

malu

NOU DE HELE NACHT HEBBEN ZE ALLEEN GEZETEN GELUKKIG ZIJN ZE MET Z'N TWEEEN net zijn ze een heel klein beetje gevoerd maar bij de een hangt het kopje de hele tijd naar beneden
misschien is hij gewoon moe maar ik maak me een beetje zorgen zou jammer zijn als het nu mis zou gaan maar wat denk jij

Sanna

Als ze er nu nog steeds niet naar omkijken zou ik ze overleggen, volgens mij kunnen ze niet zo lang koud liggen op deze leeftijd. Je kunt ze een beetje water met druivesuiker in de bekkies geven zodat ze een beetje meer energie krijgen om om voer te bedelen. En dan zou ik ze aan het andere koppel geven, want het jongste donsje voeren ze nu ook lekker mee. 4 Jongen kunnen ze best aan.

Succes!

Groetjes, Sanna

Rianne

Ik zou ook geen risico lopen en de jongen meteen over leggen.

malu

nou ik heb ze net overgelegt en de pop is lekker aan het voeren en de kleintjes hadden heel wat in te halen gister avond wogen ze 40gram en net maar 22 dus hoop dat ze het goed oppakt en dat ook de kleintste de kracht heeft om te bedelen het is nu een gepiep van jewelste
hopelijk gaat het nu goed
bedankt

Rianne

Veel succes er mee!

Sanna

Nou gelukkig! Ben blij dat deze pop haar taak wel serieus neemt ;).

Veel succes.

Groetjes, Sanna

Riny

Hoy Malu
Wel raadt ik je aan om nu extra het eikrachtvoer te verversen,dat stimuleerd de ouders om meer te gaan voeren.
Ik duim dat alles goed gaat en deze pop de jongen als de hare beschouwt.
Groetjes Riny

malu

ja dat heb ik gedaan ze krijgt ook vaak een stukje brood en ze heeft het helemaal op gepakt en de jonkies maken het super goed.

bedankt voor de reacties