25 juni 2025, 15:07:42

Saya's dagboek. Foto update 12-07

Gestart door Damien, 24 mei 2007, 20:45:25

« vorige - volgende »

Damien

Het gekke is, als ze zo bezig is, dan wíl ze niet bij me zitten. Als ik haar dan op mijn vinger laat stappen (wat dan al een klus op zich is) dan gaat ze meteen naar een manier zoeken om weer bij de gierst te komen. Het is dus niet zo dat ze gekroeld wil worden. Ze heeft dan geen interesse in mij, maar alleen voor de gierst.

Ze heeft nu ander hoofdvoer (van mn moeder geleend, het voer is voor aga's en valkjes), dus ben ik benieuwd wat ze gaat doen.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

danielle

Tommie mijn valkparkiet deed dit ook de eerste maand dat ik hem had. Daarbij at hij in het begin ook echt heel veel, soms at hij wel een uur achter elkaar. Toch leek het inderdaad heel veel op bedelgedrag. Tommie gebruikte dit echter ook als ik ophield met kroelen.
Het is ook echt een heel vervelend geluid, ik zelf kreeg er echt hoofdpijn van. Bezoek gaf altijd aan van of ik niet echt gek van hem werd. Ik heb op een gegeven moment geprobeerd om het gewoone echt te negeren.
En opeens was het na een aantal weken over. Hierna is het eetgedrag ook veranderd. Nu zie ik hem nooit meer zolang achter elkaar eten.
Ik zou het dus als ik wou was proberen om het te negeren en bedenk je maar dat dit waarschijnlijk een fase is.

Damien

Helemaal vergeten dat ik nog een digicam had die ook een microfoon had :p
Hier een filmpje van mijn krijser. Het geluid is wat zacht helaas.
Vandaag is ze werkelijk verschrikkelijk bezig. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Ze heeft voldoende te eten en ze eet hier ook van.

Onze aga's zijn ook hyper vandaag.. toeval, of kan het in het weer zitten?

Damien

Leuk weetje:
Saya houdt dr kop dicht als ze me niet meer kan zien.. erg leuk als je even achter de deur gaat staan enzo.

Ik zal zo ook eens een paar foto's plaatsen.

Mico

Hoi Damien,

Dat is dus precies het geluid wat onze Dusty ook maakt.
Af en toe best irritant moet ik zeggen  ;) :D

Groetjes,
Miranda en Corine

Damien

Doet Dusty het nu nogsteeds, of is 'ie ermee opgehouden?

Ik doe mijn uiterste best om haar te negeren, maar ze moet er natuurlijk wel zo af en toe uit, dus dan doe ik dat maar.. krijsen of niet. Wachten tot ze even stil is is geen optie, omdat ze eigenlijk non-stop krijst. Als ze toch stil is en ik haar haar er uit, dan begint het gekrijs weer.

Ze zit nu lekker op haar speeltje aan de gierst te knabbelen. Tijdens het eten (gewoon voer of gierst) is ze stil.

Hier een foto van Het speeltje met Saya erop:

En hier een foto van Saya zelf, van een week of 3 geleden:

Diaantje

Hoi

Volgens mij is dit echt bedel gedrag... ;D
Proberen te negeren, is echt het beste..
Mijn ene valkje deed dit in het begin ook als ik wat aan het eten was dan wilde hij dat ook en maakte ie ook dat geluid.. ::) ik noemde het een babygeluid omdat ze dat ook doen volgens mij als ze bij hun ouders zitten...
Wat een mooie speelplaats zeg, echt super leuk!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Saar

Hoi Damien,
Het geluid dat Saya maakt in het filmpje, dat is een bedelgeluidje ;)
Groetjes Saar :-*

Damien

De grote vraag blijft dan: Waar bedelt ze om?
Eten heeft ze genoeg, aandacht kreeg ze al voordat ze begon te bedelen...dus wat kan het zijn?

Damien

Vandaag is ze weer heerlijk aan het krijsen..het is zeer moeilijk om te negeren allemaal. Ik kan geen TV meer kijken of een spelletje spelen oid, simpelweg omdat ik het geluid niet hard genoeg kan zetten om over haar gekrijs te komen. Het is soms zelfs zo erg dat ze tijdens het eten blijft krijsen..

Ik vraag me ook af: wat moet ik nou niet doen waardoor ze er mee gaat stoppen? Gewoon de hele dag 100% negeren vind ik zielig, en ik wil haar er minimaal 1x per dag zo'n uurtje uithalen.

Helaas kan ik haar volumeknop niet vinden... :p

Diaantje

jeetje dat is wel enorm lastig.... :-\
Kan me voorstellen dat je er gek van wordt... ::)
Krijgt saya er nog een vriendje of vriendinnetje bij.?
Waarschijnlijk zal dat wel helpen, want jij bent nu de enige die Saya heeft, dus wil ze alle aandacht.
Misschien dat iemand een tip voor je heeft wat je het beste kan doen, want kan me inderdaad voorstellen dat je haar niet heel de dag wil negeren.

Dagboek Tjippy en Yuki

Damien

Ik zit wel aan een vriendje/vriendinnetje te denken, maar daar is mijn huidige kooi te klein voor.. en ze is pas 10 weken, dus ik neem aan dat ze nog wat kalmeert.

Damien

Zo krijg ik haar wel stil:
KIETELDOOD!!!

Ze zat constant te krijsen op m'n schouder, dus pakte ik haar vast (zoals je dat hoort te doen bij een vogel) en hield haar horizontaal. Prompt hield ze dr snavel dicht. Na even streng toespreken begon ik met kroelen. Ze genoot hier zichtbaar van en probeerde niet te krijsen of te bijten. Heel langzaam draaide ik mijn hand waar ik haar in had en liet ik haar voorzichtig los. Ze bleef braaf zitten genieten van mijn kroelbeurt.

Zolang ze niet bijt of angstig gaat krijsen, vindt ze zo'n houding toch niet erg?
Op deze manier beloon ik haar toch niet voor het krijsen?

Diaantje

Hoi,
Wat grappig dat ze dat lekker vind... naar mijn idee beloon je haar niet voor het gekrijs...
Waarschijnlijk wil ze gewoon heel veel aandacht..
Mijn eerste valkje die begon op een gegeven moment ook heel vervelend te schreeuwen, echt om aandacht..
Toen mij tweede valkje erbij kwam was het over...
Mijn eerste valkje was ong 4 maanden toen de tweede erbij kwam..
Ze hebben nu een vast ritme en dat weten ze ook, in de ochtend mogen ze er even uit om te fladderen en in de avond na het eten mogen ze er langer uit dan zijn ze er meestal ong 2 uur uit...
Verder overdag hoor je ze niet, ja ze spelen en fluiten..

Ze is trouwens wel mooi! Ze lijkt een beetje op mijn Simba..alleen wat meer wit!

Dagboek Tjippy en Yuki

•=Bonnie=•

Haha  :D Wat een mafketeltje :D

Mooie klimboom heb je voor haar gemaakt zeg! Ik heb er nu trouwens eentje in de keuken die ook begint te krijsen zodra hij me ziet, die kan best al wat zelf eten en krijgt nog maar eens per dag pap, maar hij probeerd het gewoon.

In de voliere zitten er twee die net zo oud zijn als Saya en tot vorige week waren die ook nog zo tegen hun ouders aan het schreeuwen. Ze hopen waarschijnlijk dat je er toch nog wat in stopt.

Van Saya is het wel apart omdat ik haar niet gevoerd heb, ja een paar keer tussendoor wat pap toen ze nog bij haar ouders woonde maar niet als in dat ik hele voedingen over nam.

Het zal wel over gaan als ze een paar weken verder is.  :)