3 valkjes??? hoe groot moet de kooi dan zijn?

Gestart door adnaloj, 10 september 2003, 23:31:07

« vorige - volgende »

adnaloj

10 september 2003, 23:31:07 Last Edit: 10 september 2003, 23:32:43 by adnaloj
hallo allemaal

ik ben op een valkje verlieft geworden, nu heb ik een kooitje die volgens mijn idee te klein is voor 3 valkjes, hoe groot moet een kooi zijn voor 3 valkjes?maximaal.
ze krijgen binnenkort wel een grootte binnenvoliere. ivm het ruimte gebrek die ik nu heb en de ruimte die ik straks heb na de verhuizing zal dat een mooie kooi worden.

mijn vragen zijn hoelang kan ik 3 valkjes in een wat kleine kooi houden? ongeveer 2 mnd?

en hoe groot moet de volgende volliere worden voor 3 a 4 valkjes??

groetjes jolanda

Karin

Hoe groot is je kooi nu ? Als je er 4 hebt moet je minimaal aan zo´n verrijdbare volière denken. Als ze dagelijks los mogen is dat wel voldoende.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

bedankt voor je antw.
tja ik heb dus niet een verijdbare voliere maar gewoon een standaard kooitje. ik denk dat hij ongeveer 70 bij 30 bij40 is ongeveer hoor.
maar kunnen daar tijdenlijk 3 valkjes in??? groetjes jolanda

Kolkkie

Hoi Jolanda,

Ik denk dat hij juist te klein is voor 3 valkjes. Ik heb thuis een kooi staan van 60x40x60, en die vind ik voor 2 valkjes veel te krap (mijn 4 valkjes zitten in een kamervoliere van 55x45x160).

Ik denk dat het voor 2 maanden toch te krap wordt. Ze zitten dan veel te dicht op elkaar, en als het niet klikt, heb je helemaal een probleem. Het lijkt mij beter om een kamervoliere te kopen, of te wachten met de aanschaf van je 3de valkje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Ik ben het met Mariska eens, de kooi is echt te klein voor 3 valkjes. Wavht nog met je 3e valkje tot je een grotere kooi hebt of koop er nu al een.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Koop je derde valkje en laat hem zolang daar waar hij nu
zit en haal hem op als je wel de grotere voliere hebt.
Is natuurlijk ook een optie.
Maar vooral niet alles samen in die kleine kooi, dat gaat
gegarandeerd mis.

Veel sucses.
Gr. Ellen.

adnaloj

bedankt allemaal

ik denk dat ik het valkje even uit mijn hooft zet.
en eerst alles klaar maak voor deze twee en dan kijk ik even verder.

groetjes jolanda