waarom de naam getekend al gebruiken???

Gestart door nick01, 23 juni 2007, 14:12:52

« vorige - volgende »

kun je de term split getekend al gebruiken?

ja
3 (25%)
nee
8 (66.7%)
geen mening
1 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Rob S

3 juli 2007, 10:41:04 #30 Last Edit: 3 juli 2007, 10:53:03 by Rob S
Hoi Nick,

Ik doe ook mee aan het kweekprogramma met een koppel bont split witmasker cinnamon en opaline x getekend opaline witmasker. De bonte man in dit koppel komt uit een koppel opaline split bont x getekend cinnamon witmasker.

Nu heb ik uit het eerste koppel een getekende cinnamon witmasker gekregen, en een waarschijnlijk getekende witmasker. Bij de waarschijnlijk getekende witmasker kan ik het nog niet goed zien, omdat hij erg geplukt is. Nu hebben ze weer een jong valkje waar net de pennetjes doorkomen en die wordt waarschijlijk ook getekend.

Dus misschien is er toch zoiets als split getekend? Wat denken jullie van deze resultaten?

Groeten

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rob S




Uit dit koppel komt het onderstaande bonte mannetje die gekoppeld is aan de bont geparelde witmasker pop:




En uit dit koppel heb ik dit jaar 2 jongen gekregen die nu vol in de veren zitten, en op dit moment ligt er nog 1 in een nestkast:


Een getekende witmasker man, rechts.


En een getekende cinnamon witmasker pop


van de andere kant.

Groeten

nick01

ja ludo dat dacht ik t zelfde (toen was t stil) toen ik jou vroeg naar andere ervaringen , maar ik heb geduld ik wacht nog steeds.
ben benieuwd naar ervaringen van bv nanda , frans en misschien belgiesche kwekers.

als we toch heel strikt bezig zijn heb ik nog wel wat aan te merken op de getekende op de foto's.

foto 1 ziet er uit als een perfekt getekende zoals omschreven in de standaard.
op de 4de foto zie ik grijze vlekken op de bovenkant van de borst en iets grijs in de kop , niet getekend dus want die is voor de rest volledig wit.
op foto 5 zie ik bij beide vogels op de stuit nog grijs wat ook niet mag en ik ben benieuwd naar een foto van de voorkant.
plus die rechtse zou de getekende moeten zijn maar dan heb ik de volgende vraag aan jou ludo.
ik zie dat als meerdere vlekken op 1 dekgedeelte.
telt dat ook als getekend?
moet t 1 vlek zijn of mogen dat ook meerdere vlekken zijn.
dit is een vraag uit interesse hoor , om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

dit is niet om jouw vogels af te kraken hoor rob maar aangezien getekend een raar verhaal is hamer ik dit keer toch even op de kleine dingetjes.
hopelijk heb je daar begrip voor.

Rob S

4 juli 2007, 23:53:07 #34 Last Edit: 5 juli 2007, 00:00:07 by Rob S
Hoi Nick,

Je hebt gelijk, het zijn geen perfecte vogels. Daarom heb ik bij de 4e foto ook een beschrijving van de vogel erbij gezet. En daar staat bonte opaline witmasker ;) De jonge vogel die nog niet goed in de veren zit heeft tot nu toe nog een geheel witte voorkant, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe dat er over een paar dagen uitziet, dit valkje is trouwens ook niet te koop als getekend; nu staat hij gewoon gereserveerd als bont ;) Het klopt dat er 1 fout veertje zit op de stuit bij beide vogels.

Ik weet verder dat een perfect getekende valk helemaal symmetrisch is. Dat is zelfs het valkje wat op foto 1 staat niet. Die heeft op de andere vleugel die niet zichtbaar is een kleine vlek zitten. Deze valk ga ik volgend jaar koppelen aan ook een bijna perfect getekende valk. Deze valk heeft 1 puntje grijs in het masker, en 1 heel klein stuitveertje fout. De tekening is ok niet symmetrisch, maar ik ben wel erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

Groeten Rob


Ludo

5 juli 2007, 18:58:03 #35 Last Edit: 5 juli 2007, 19:05:05 by Ludo
Deze vogels mogen allemaal absoluut getekend genoemd worden ! En dan nog wel in de kleur witmasker !
Je mag er trots op zijn.
Het pluimpje op de stuit is slechts een klein schoonheidsfoutje, ik heb trouwens al vogels gehad waarbij na de eerste rui deze vlekjes nog verdwenen.
Leuk dat je op die manier ook kan helpen aantonen dat er ook splits mogelijk zijn ;)
Bij mezelf is dat moeilijk omdat ik alleen getekend tegen getekend kweek.
Als je wat meer info wil over het kweekprogramma kijk dan gerust al even op die link die ik eerder vermelde, je hoeft je nu niet meer in te schrijven om te kunnen kijken.
Binnenkort komt er ook een officieel verslag van de eerste resultaten.

Groeten

Ludo

PS nu stop ik er hier echt mee en word het heel stil (haha)
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

hoi ludo.
eerst een opmerking ik vindt t wel spijtig dat je ophoudt met de discussie zodra je er niet meer uitkomt , dit is wel vaker gebeurd in het verleden.

punt 2 je zit jezelf nu dus behoorlijk tegen te praten.

in een eerder bericht zeg je t volgende :
In de standaard staat dat de getekende moet symmetrisch zijn en alleen melanine in de dekveren mag hebben.

maar nu zeg je dat die vogels van rob echte getekende zijn terwijl die ook grijs in het masker , stuit en borst vertonen.
en daarbij durf je ook nog eens te beweren dat er dus echte splitten bestaan.
geef mij daar eens een goede duidelijke eerlijke verklaring voor zonder er een heel verhaal omheen te breien.

t gaat mij hier niet om jou te jennen , maar ik heb t idee dat jij behoorlijk gek bent op dit patroon bont maar daarbij de realiteit iets voorbij rent met t bewijzen van.

ik vindt t persoonlijk heel mooi dat getekend is erkend als zijnde een patroon binnen een mutatie maar vindt t warrig dat ze zoiets al erkennen maar er vervolgens geen verervingsgegevens bij KUNNEN zetten.
daar gaat mijn hele kijk op dit verhaal verloren.

ik zal ook eerdaags wat erkende kwekers gaan informeren over hoe of wat want nu na 3 pagina's ben ik niet veel wijzer geworden alleen maar eigen meningen gehoord , wat ook leuk is , maar geen keiharde feiten.






Ludo

6 juli 2007, 08:08:29 #37 Last Edit: 6 juli 2007, 08:14:03 by Ludo
Nick,
Ik heb mijn standpunten nu al jaren aan een stuk aan je duidelijk gemaakt. Het zijn niet dezelfde als die van jou, dat zal waarschijnlijk zo blijven en dat mag ook.
Ik denk dat ik hier al meer dan voldoende aandacht aan besteed heb.

Veel succes met je rondvraag.

Ik nodig je graag uit om een discussie te starten op het officieele communicatiekanaal over het kweekprogramma.

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewforum.php?f=35&mforum=valkparkietenbenelux

Daar zal je ook diegenen bereiken die er echt mee bezig zijn.


Groeten

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

6 juli 2007, 11:04:26 #38 Last Edit: 6 juli 2007, 11:25:44 by nick01
dit bedoel ik nou met waar ik mee begon in mijn voorlaatste bericht , ik vraag jou om t uit te leggen hoe dat zit dat je eerst t 1 beweerd en vervolgens t ander.
en wat doe je .... je zegt helemaal niks en probeerd er mee weg te komen door te zeggen ik heb hier voldoende aandacht aan besteed.

jij vroeg laatst om een echt antwoord van mij nu vraag ik jou tzelfde.
ludo wil je mij even antwoord geven?????? (in mijn voorlaatste bericht omschreven als punt 2)

en ik heb op "jouw" forum ook gevraagd hoe dat zit , heb je zelf ook een bericht bij geplaatst , dus dat stukje diend alleen als slimme reclame neem ik aan.

Rob S

In eerste instantie wil ik de bonte opaline witmasker pop niet getekend noemen. Jullie hebben de voorkant nog niet eens gezien, en daar zit een bonte streep over dwars. De cinnamon getekende witmasker uiteraard wel. Daar zit maar 1 schooheidsfoutje in.

Ik vraag mij zelf af of split getekend wel bestaat. Ik heb nu 2 jonge vogels uit een koppel waarvan 1 zowiezo getekend is en de ander zowiezo erg zwaar bont en misschien getekend is. Ik wil eerst afwachten wat voor jongen er nog meer uit dit koppel komen voordat ik conclusies trek of split getekend eht bestaat. En ik ben erg benieuwd naar iemand die een soortgelijk koppel heeft en wat daar de resultaten van zijn. 1 zwaluw maakt nog geen zomer ;)

Groeten Rob

Lin

6 juli 2007, 13:25:04 #40 Last Edit: 6 juli 2007, 13:27:04 by Lin
De intentie van het onderdeel is om te discussieren. Het discussieren moet gaan over het onderwerp. Onderwerpen die personen/bedrijven negatief kunnen benadelen mogen niet geplaatst worden.

Persoonlijke discussies of op persoonlijke meningen commentaar leveren horen hier niet thuis. Als iemand een andere mening heeft is dat prima (anders is het geen discussie) maar probeer dat te onderbouwen door feiten.

Opmerkingen zoals: Jij zegt dit en je reageert nooit, heeft geen enkele toevoeging op de discussie. Maar het slaat op het negatief beoordelen van een persoon.

Let hier aub even op.

Linda moderator Discussieplatform




Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nick01

o gaat t zo hier , sluit dit topic dan maar.
ga ik er ook geen woorden meer aan vuil maken.
rare huishouding houden jullie er op na.

pb van jouw zijde lin is zeer welkom kan ik me hart ook eens luchten want dat mag hier toch niet.

Lin

7 juli 2007, 13:52:46 #42 Last Edit: 7 juli 2007, 13:59:26 by Lin
Citaat van: nick01 op  6 juli 2007, 23:08:01
o gaat t zo hier , sluit dit topic dan maar.
ga ik er ook geen woorden meer aan vuil maken.
rare huishouding houden jullie er op na.

pb van jouw zijde lin is zeer welkom kan ik me hart ook eens luchten want dat mag hier toch niet.


Nick er zijn duidelijke regels. Jij mag best je hart luchten, maar persoonlijke aanvallen horen hier niet thuis. Ik zal je zo een im sturen mocht je nog wat kwijt willen.

Ik hoop dat de eerste zinnen dan ook geen tegenspraak is tegen de regels van het forum. Zo kan iedereen wel een discussie starten maar ondertussen iemand persoonlijk aanvallen onder het mom van "ja maar het is toch discussie?"

Aangezien jij het topic gestart hebt zal ik hem ook sluiten. Erg jammer dat hier niet op het onderwerp gebleven kon worden. Mochten andere hierover verder willen doorgaan dan kunnen zij een nieuw topic aanmaken.

Linda, moderator Discussieplatform



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)