4 mei 2025, 01:16:20

Volière uitbouwen?

Gestart door Mandy, 13 juni 2003, 00:49:03

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mandy,

Het woordje villa word al heel veel gebruikt vind ik.
Wat dacht je van valkjesparadijs :-)
Klinkt toch weer een heel stuk anders namelijk.

Groetjes, paul

Mandy

Hmmm, maar toen ik op yahoo, ilse en google keek met trefwoord valkenvilla vond ik niets en ook niet als www.valkenvilla.nl/com/tk in typ. Dus het bestaat nog niet als website denk. ::)
Valkjesparadijs klinkt ook leuk. ;)
Ook zat ik te denken aan www.gevleugeldevrienden. ?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

wat dacht je van iets klasskieks zoals www.mandysvalkenkwekerij.nl  :P :D
grapje hoor, maar het is idd niet makkelijk om een originele naam te vinden die dan ook nog eens aanslaat
mmm, even denken...
wat dacht je van www. ja, nee ik heb nu momenteel neit veel inspiritatie, denk er maar eens goed over na!

SDC:D

demi

Karin

Het is prachtig geworden Mandy !! Succes met het uitzoeken van een naam voor je website. Ik vind valkenvilla prima klinken hoor, em anders villavalk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja kan ook, ik zat ook te denken aan Mandy's beestenboel, want ik wil er natuurlijk ook een stukje van Chico en Paco bij doen en de ratjes die er straks ook nog bij komen! ;)

Speedy

Goedemorgen Mandy,

Ga jij aan ratjes beginnen? o wat leuk....laat mijn dochter het maar niet horen.
Ze heeft er nu nog 1 en ze wil er zo graag weer een nieuwe bij. (die van haar is pas geleden ingeslapen bij de da)
Koop jij ze dan in de dierenwinkel? of ga je naar een speciale rattery?
Ik heb ze van de dierenwinkel gekocht.
Het zijn wel heel lieve diertjes hoor.
Ik zou er persoonlijk ook weer voor vallen, maar ja.
Er moet een keer een stop zijn he.
Rob is er niet zo gek op, trouwens heel veel mensen houden er niet van.
Ik hoor het wel als je ze hebt, leuk om ook foto's te zien.

Groetjes,
    Trudie

pona

Hoi Mandy

Allereerst een geweldig compliment voor je voliere, echt prachtig. En de rest van je tuin trouwens ook hoor.

Ik wilde je vragen of je aan de binnenkant van het hout ook gaas doet. Omdat ik me dus afvraag of ze het hout niet door knagen. Mijn vader heeft in een ver grijs verleden parkieten gehad en die vraten de gaten in de bielsen van het dak, maar ook de betonnen muur moest het ontgelden.

Ik vind het hok wat je binnen hebt gemaakt namelijk erg mooi en overweeg dus om mijn man aan het werk te zetten. Met hout en gaas werkt natuurlijk het makkelijkst, maar ik vroeg me dus af of je dan dat hout helemaal met het gaas bedekt of dat je dat er gewoon op spijkert.

Snap je een beetje wat ik bedoel?  :-/

grtjs Ilona
grtjs Ilona

Mandy

Dank je Ilona. ;)

Ja hoor ik snap wat je bedoelt, maar nee, ik heb alleen gaas aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.
Aan de buitenkant is het er tegenaan geniet.
En het hout aan de binnenkant is hier en daar wel door wat snaveltjes bewerkt, maar dat is vaak alleen om het nieuwe eraf te slopen denk, want daarna doen ze dat weinig meer. En als je rm. voor verse wilgentakken zorgt leven ze zich daar wel op uit hoor. Dit staat nu 2,5 jaar en ik heb nog geen balk hoeven te vervangen hoor, verwacht ik ook niet. :P

Dus zet je man maar aan het werk hoor! ;D

Mandy

11 november 2003, 21:44:03 #69 Last Edit: 11 november 2003, 21:44:43 by Mandy
Hoi Trudie,

Ja ja, over een poosje heb ik ze ws in huis. Ze komen dan van een vriendin van mij. Die heeft 3 ratten; 2 mannen en 1 vrouwtje en ze wilde nu voor het eerst een nestje uit proberen, over een paar dagen kunnen ze geboren worden als de paringen gelukt zijn, of hoe je dat ook allemaal bij ratten moet noemen? En dan wil ik 2 mannen of 2 vrouwtjes, want kweken met de valkjes vind ik wel genoeg hoor! ;D
En ze gaan Mormel en Nozem of Doerak en Dreumes heten! :D

Ik heb onlang nog een grote kooi op een tafeltje gekocht via marktplaats, was wel een goeie deal, normaal 287 euro en nu voor 50 euro. Maar ik moet 'm nog wel goed schoon maken en ontsmetten. Daar hebben fretten ingezeten en dat is nog goed te ruiken. :(

Hij staat in het stukje van Ziralioness bij kooien.

Zodra ze er zijn zal ik wel wat foto's in de koffiehoek plaatsen. En hou je dochter dan maar uit de buurt anders wordt je omgekocht voor een 2e. :D
Tja, je moet ergens een grens trekken, ik heb het toen allemaal gelezen ja, erg naar. En als dat ene ratje komt te overlijden stoppen jullie er dan helemaal mee? ::)

pona

Hoi Mandy,

Als jij zegt dat het kan, geloof ik je op je woord.
Dan kan die aan het werk, zal die leuk vinden.
(niet) ;D

grtjs Ilona
grtjs Ilona

Inger m

11 november 2003, 22:48:50 #71 Last Edit: 11 november 2003, 22:50:42 by Cinnamon_valk
Hoi Mandy,
Mooie volieres zijn het geworden! Zullen je (nieuwe) valkjes het vast in naar hun zin krijgen!

Hoi Ilona,
Bij hout kun je aan de binnenkant ook ijzeren of aluminium hoekstrips gebruiken om de houten randen af te schermen, dan kunnen ze er niet meer aan knagen. Ik heb ook een voliere met gedeeltelijk hout en daarvan is een deel afgeschermd met smalle hoekstrips, hierdoor kunnen ze er niet meer aan knagen (dat deden ze wel...en ze beginnen dan juist met de hoeken, omdat ze daarop goed 'grip' kunnen krijgen). Nu heb ik geen problemen meer met afgeknaagd hout.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

pona

Hoi Inger

Bedankt voor de tip, ik zal het door geven aan man lief.
Het zal nog wel even duren voordat ie begint want het zijn nu nog jonkies en hun kooi is niet te klein. Maar ik de toekomst wil ik toch wel iets groter. En dan is het denk ik goedkoper er zelf een te maken dan er een te kopen.

Grtjs Ilona
grtjs Ilona

Mandy

15 november 2003, 18:02:44 #73 Last Edit: 15 november 2003, 18:23:24 by Mandy
Afgelopen week heeft Raymon de groene dakbedekking erop gelegd;

Nu ziet het er beter uit, zo is het meer een geheel;

Ook heb ik er een paar balken en stokken bij gemaakt.

Zo ziet het er nu in z'n geheel uit;

En zo het zicht van boven over de hele tuin;

Helaas is deze foto niet zo mooi door de weerspiegeling.

Over een maandje komt er nog een verbinding van de buitenkooien naar binnen toe en dan kunnen ze allemaal overal heen tot het broedseizoen begint. ;)

Speedy

15 november 2003, 18:04:12 #74 Last Edit: 15 november 2003, 18:05:40 by Speedy
Wow Mandy, dat is super mooi, daar kan je zeker trots op zijn zeg.
Ik zou daar de hele dag wel bij willen gaan zitten.
Wat genieten zeg, van de zomer....je hoeft niet meer op vakantie. ;D

Groetjes,
    Trudie