26 april 2024, 14:41:05

Volière uitbouwen?

Gestart door Mandy, 13 juni 2003, 00:49:03

« vorige - volgende »

demi

hoi mandy


dat ziet er al goed uit zeg!
echt mooi gedaan hoor mijn complimenten!

en wens ray veel s6 met zijn pees!

groetjes diana w

Mandy

15 september 2003, 03:21:50 #16 Last Edit: 15 september 2003, 03:24:39 by Mandy
Nou hopelijk houdt ie er geen restverschijnselen aan over! :o

Maar zo kwam tie binnen vanmiddag;



En hij lachend

Wat een kerel hé... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Heeft Raymon zich niet met het timmeren van het binnenhok op zijn duim geslagen met een hamer en wil ie dat niet toegeven  :D
Hij heeft echt mazzel gehad dat ie met een motorongeluk alleen zijn duim open heeft liggen zeg.
Maar een goed pak zoals hij heeft voorkomt natuurlijk heel veel verwondingen.
In elk geval veel sterkte met zijn duim.
Dat binnenhok heeft ie wel heel mooi gemaakt geef hem daar maar vast de complimenten van :-)

Groetjes, Paul

mark koenraadt

Hallo Raymon,

het is wat.motorrijden. Sommige krijgen het ook bij een pakje boter. Zo komt die Volière nooit af.

veel succes en van harte beterschap

Mark
Collega van Mandy

Nes

He Mandy,

ik zie dit onderwerp nu pas. Maar het schiet al aardig op he?
Ga je er aan de rechterkant nu ook een voliere bijbouwen?
Raymond heeft inderdaad een heel mooi binnenhok gemaakt!
Hoe is het nu met hem? Wat vervelend zeg, dat ie onderuit is gegaan. Die duim ziet er maar akelig uit  :(
Mooi excuus om niet meer te hoeven timmeren, haha  :D ;D
Nee, wens hem maar beterschap, als ie tenminste nog niet beter is.

Groetjes Nes.

roaneric

1 oktober 2003, 22:00:06 #20 Last Edit: 1 oktober 2003, 22:01:17 by roaneric
Hoi Mandy

Wat een mooie voliere zeg.   Ook zo een handige man als die van mij.  
Mijn man had ook een binnenhok gebouwd voor de vogeltjes en hij vroeg zicht af of Raymon een verwarming gaat plaatsen in die binnenhokje en hoe hij dacht dat te gaan doen.  Hij wil graag ook eentje voor onse vogels maken, maar omdat de schuur niet geisoleerd is, gaat de beetje warmte die erin is snel weer verdwijnen. (vanwege de gaas aan de voorkant)

Nou, succes met de duim van Raymon en groetjes
Marijke

Natanella

hoi Mandy,
Ik lees eigenlijk bijna nooit deze rubriek, dus toevallig kom ik even kijken vanavond.
Het binnenhok is echt mooi geworden! Knap hoor! En handig bovendien. Maar wel rot voor Raymon en voor jou dat duim-gedoe!
Hopelijk geneest het allemaal goed zodat de voliere klaar is voor het nieuwe broedseizoen!
En anders de motor maar even achter slot en grendel tot het klaar is?! ;D (grapje)

groetjes Anita

Mandy

Hoi Nes,

Ja, aan de rechterkant komt een kooi die tegen de schutting aan komt en die verdeel ik dan in tweeën zodat in elke kooi een koppel kan tijdens het broedseizoen, om problemen zoals trio's e.d. te voorkomen. :D

Hoi Marijke,

Ik heb er geen verwarming in, ik heb een ventilatorkacheltje. Er is nl 1 doorvlieggat naar buiten/binnen toe en ze moeten maar zien waar ze het liefste zitten. Sommige zijn de afgelopen winters met nachtvorst tot soms -10 gewoon buiten blijven zitten! :o
Ik kan dat kacheltje warmte laten blazen op een antivorststand, zodat bv het water binnen niet zal bevriezen of ik kan 'm continue warmte laten blazen, maar je moet opletten dat de temperatuursverschillen van binnen en buiten niet te groot worden, want dat is anders niet zo gezond voor ze, ze kunnen niet ff een jasje aan doen als ze dan naar buiten in de kou gaan. ;D Als wij in de winter van de warme kamer naar de kou buiten gaan zonder jas zijn we ook zo ziek.
En mijn volière is ook niet geïsoleerd, sterker nog, door het weer zijn sommige houten planken zo gekrompen dat er spleten in het hout ontstaan zijn, dus veel warmte vliegt er ook zo weer uit, en door het vlieggat, dus dat schiet anders toch niet op. :-/

Hoi Anita,

Hahaha, hij kan nu zowieso niet rijden met die duim en z'n motor ligt ook in puin en in de winter rijdt ie eigenlijk toch niet, dus dat is gelukkig geen probleem. ;)


Maar als het goed is dan is z'n duim over een week of 4 genezen en mijn vader wilde zaterdag, ipv mee te gaan naar de vogelmarkt in Zwolle, aan de kooien beginnen, dus dat zou mooi zijn, want dat wordt nog een hele klus.
Ik wil er nl ook een dak op, zodat het dak van de volière als het ware doorloopt, maar dan wel recht. En er moet dan nog een dakgootje komen, ook aan de andere kant van de volière zelf, waar het overdekte in het onoverdekte overloopt, want dat regenwater komt teveel op die houtsnippers en gaat dan snel schimmelen en dat is smerig... :(
Die nieuwe kooi moet in tweeën gesplitst worden en er moeten 2 deurtjes in komen, ook moet ik ergens een broedblok op kunnen hangen en moeten er stokken geplaatst kunnen worden, ook moet het handig schoon te maken zijn, dus dat wordt nog ff klussen.
En eigenlijk wilde ik in december de valken gaan koppelen door ze in die aparte kooien te plaatsen, want ze moeten dan natuurlijk nog ff aan elkaar wennen. Het is natuurlijk niet zo dat als je een blok neer zet er een week later al eitjes van een nog niet gevormd koppel in liggen.
Dus ik hoop dat dat gaat lukken. :)
Alleen gaat het weer stukken minder worden, dus dat zit eigenlijk al een beetje tegen... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Wow Mandy,

Dit is zeker pech zeg...laten we hopen dat je het nu gehad heb...ze zeggen alles komt in 3.
Jakkie die duim auw!!!!!
Dat er nu wat meer geluk in huize Mandy mag komen hoor....

Groetjes,  
       Trudie

Mandy

5 oktober 2003, 00:50:50 #24 Last Edit: 5 oktober 2003, 00:55:38 by Mandy
Ik hoop dat je gelijk hebt Trudie. :)
Dat vervelende virus, die nare uitslag op m'n enkel van m'n tattoo en Raymon met z'n duim...zucht...

Vandaag is in ieder geval goed gegaan. Ik ben zonder problemen heen en weer naar Zwolle gereden, ik ben voor een mooie bonte witmasker geslaagd (zie dagboek) en mijn vader is vandaag aan de volière begonnen! ;D

Het geraamte staat er in ieder geval al;



En even ter opfrissing, de voorkant van de volière;



En de andere zijkant;

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mandy,

Dat ziet er al erg goed uit joh.
Dat wordt een plaatje van een voliere.
Kan je meedoen met voliere van de maand hahahaha in het boekje " onze vogels" hahhahahaha
Leuk he als je je voliere weer lakker kan uitbouwen.
Succes ermee.

Groetjes daan

Mandy

Dank je Daan. ;)

Maar dat zou dan de 2e keer worden, want ik heb er al eens in gestaan. Kijk maar eens in het boekje van december 2001. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

o jee zo lang ben ik nog geen lid, dus die heb ik niet.
Maar mijn vader wel ik zal bij hem eens vragen.
Wij zijn dit jaar pas lid geworden.
Dit gaat oook onze eerste show worden spannend he.
ben erg benieuwd wat de keurmeesters gaan zeggen.

groetjes daan

Mandy

M'n pa is vandaag weer verder gaan klussen;







De dakbedekking moet nu nog drogen en dan moeten de deurtjes nog gemaakt worden en het gaas ertegen aan. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Kan ik die pa van jou niet een paar weekjes lenen  :D
Het ziet er heel goed uit wat die aan het maken is en je hebt zo nog net even wat meer ruimte voor wat extra koppeltjes :-)
Ik vind de ruimte in elk geval beter besteed dan dat alleen die vuilnisbak er staat  ;D
Komt er ook een doorgang dat ze het tuinhuisje in kunnen om dat als binnenhok te gebruiken in de winter?

Groetjes, Paul