19 april 2024, 16:45:47

Volière uitbouwen?

Gestart door Mandy, 13 juni 2003, 00:49:03

« vorige - volgende »

Mandy

13 juni 2003, 00:49:03 Last Edit: 13 juni 2003, 01:12:40 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Wat kan dat virus je toch aantasten hé! :o
Ik denk dat ik er maar een stukje aan ga zetten! :D
Dat is geen grapje hoor, want ik zat eerst te denken aan zo'n soort huiskamervolière maar dan voor buiten. Dan kan ik eventueel een koppel apart zetten, bv als ik weer eens een trio heb...mijn valken dus ;D...of als er weer eens geplukt wordt ofzo, altijd handig, want als je kijkt hoe ik Marrie nu ondertussen al een maandje apart heb zitten vind ik ook weer zo zielig en sneu :(;

Oeps, de foto is iets groter als ik dacht, maarja.
Ik heb er Janus bij zitten zodat ze nog wat gezelschap heeft, maar echt gezellig hebben die 2 het nu ook weer niet hoor, het zijn geen vriendjes zal ik maar zeggen. :P Die lamp erboven hangt trouwens alleen maar te hangen hoor. ;)

Maar zo'n losse volière kost nieuw gemiddeld zeker 200 euro en 2e hands vragen ze er nog minimaal 100 euro voor en dan moet je er nog een eind voor rijden. Ik heb dat er wel voor over hoor, maar ik denk dat ik goedkoper uit ben met wat hout en gaas. :-/
Dit is mijn volière nu;

Hier van de andere kant gezien;

Je ziet trouwens nu iets wits voor het raampje, dat is een stukje karton omdat daarachter de bak van J&J staat en als het zonnentje naar binnen schijnt bakken ze bruin, maar ik hou m'n witmaskers liever grijs met wit! :D

Waar je nu die vieze container ziet en dat oude 2-zits bankje (iemand interesse?) zou ik een stukje aan willen zetten, tegen dat zijraampje aan, kunnen ze snavellezen bij elkaar! ;D Die plant en dat andere 1-zits bankje blijft dan staan, kan ik daar lekker zitten en mijn valkjes bekijken. ::)
Ik weet nog niet precies hoe ik dat ga doen, maar daar zal ik eens over brainstormen, want er moet natuurlijk ook een nachthokje in komen en een broedblok en die moet ik van buiten af kunnen bekijken en schoon maken en ook moet ik de grond schoon kunnen maken. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik zal je voliere maar lekker uitbreiden hoor. Is toch lekker gezellig en vooral ook handig, zoals je zelf al aangaf.
Wat een mooie voliere is het trouwens.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

mooie voliere heb jij zeg!!
je kan ook een aparte voliere maken en die ergens anders in je tuin plaatsen!! dan heb je er op twee verschillende plaatsen!
kan ook wel eluk zijn

SDC

Tara

Heeey Mandy,

klinkt leuk wat je gaat doen, ik persoonlijk zou de volière niet spreiden :-/ kan wel leuk zijn hoor maar dan zitten je vogels zo apart enzo :( kan toch ook niet echt super zijn, maar dat zou je vast niet gaan doen hé? Het klinkt leuk wat je gaat doen, als je maar die bank en container kwijtraakt :D.

Groetjes, Tara

Karin

Goed idee Mandy !! Zo heb je meer ruimte voor je valkjes ( en kun je er nog eens eentje houden  ;D ) Wel een sluis erin maken, want een deur in de schuur maken lijkt me ingewikkelder.  Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Hoi Mandy,

Te gek joh wat je wil gaan doen.
Het zal er zeker mooi worden.
Deze ziet er al zo gezellig uit.
Lekker werkje, ben benieuwd als het klaar is...leuk hoor.

Groetjes,
Trudie

Remco_Ultee

Hoi Mandy, ik zou die voliere gewoon zelf maken, dat is alleen wat hout en gaas en wat spijkers etc.

Maar is het niet gaaf om een tunnel over je dak van je tuinhuisje te leggen, of voorlangs je tuinhuisje maar dan wel dat je er niet tegen loopt, alleen nu bedenk ik me dat je dat niet zo makkelijk kunt schoonmaken....maar zou iig. wel gaaf zijn!

Succes met timmeren

Mandy

 :DJa leuk idee, kom je het ff voortimmeren, weet ik het voor een volgende keer! ;D

Ik ga het ook op dezelfde manier doen met hetzelfde materiaal; gewoon hout en gaas.
Maar ik ga dit ws toch pas volgend jaar doen, voor het broedseizoen, waar ik in maart weer mee begin.
Dan kan ik daar een paar koppels apart in zetten.
En ik ga het niet apart in de tuin zetten hoor, maar gewoon zoals de bedoeling was, naast de andere kant van de voliere.
En in de tussentijd kan ik rustig bedenken hoe ik het precies wil gaan doen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

10 september 2003, 20:57:27 #8 Last Edit: 10 september 2003, 21:30:15 by Mandy
Zo hier ben ik weer. :)

Inmiddels zijn de grasparkietjes weg omdat het toch niet zo lekker boterde tussen de valkjes en ik daar nu vooral verder mee wil gaan kweken.

Het ziet er nu nog een beetje kaal uit;



Maar deze week komt er een binnenhokje bij, daar waar de zonnestralen beginnen tot bovenaan toe. Eigenlijk hadden we dat vandaag willen doen, maar omdat het nu meer regenstralen dan zonnestralen 8) zijn hopen we het morgen te kunnen doen. ;)

En volgende week gaan we aan 2 extra buitenvluchten beginnen aan de andere kant van de volière zoals ik al eerder beschreef. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

12 september 2003, 19:07:43 #9 Last Edit: 12 september 2003, 19:10:38 by Mandy
Het binnehokje is klaar! ;D

Gisteren is Raymon er aan begonnen en vandaag hebben we 'm afgewerkt, dit is het resultaat;







Dat heeft m'n manneke goed gedaan hé?! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Wow Mandy,

Dat ziet er zeker mooi uit hoor...handige harry heeft dat maar mooi ff geflikt hahahaha
Jeetje knap werkje, nu maar flink doorgaan (als het weer mee zit) en dan kun je gauw gaan genieten van je valkjes.

Groetjes,
Trudie

Marianne

Hoi Mandy,

Dat ziet er erg mooi uit, dat heeft jouw manneke erg goed gedaan.
Complimenten hoor!!!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

anika_en_spirit

hoi mandy,

erg mooi hoor!!  :)
ben benieuwd naar de 2 extra bijtenvluchten.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Mandy

Bedankt allemaal!  ;D

Ik was vandaag al met wat voorbereidingen begonnen; oude stenen en vuil achter de volière wegvegen, de buitenkant van de volière opnieuw verven en gaas voor de raampjes spannen, maar het echte werk zal helaas nog even moeten wachten... :(
Raymon is weer eens met z'n motor onderuitgegaan en nu zit hij met een verbrijzelde duimtop en afgescheurde duimpees thuis. Niet zo best natuurlijk, maar het had ook veel erger kunnen zijn! :o
Het duurt meestal zo'n 6 weken eer zo'n pees weer aangegroeid en genezen is en de botstukjes aan elkaar gegroeid zijn. Hij heeft alleen een duimspalkje, want meer kunnen ze toch niet doen, en een antibioticakuurtje om infecties te voorkomen...zucht...
En z'n motor, helm en pak zijn beschadigd, maar dat is ook niet de eerste keer hoor, hij betaald zich al blauw aan de verzekering...
Tja, ieder z'n hobby hoor, ik hou het lekker veilig bij m'n valkjes! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wens Raymon veel sterke namens mij. Leuke sport he motorracen ::).
Komt het allemaal weer goed, of zal hij er restverchijnselen aan overhouden?
Jammer dat je voliere nu niet afgebouwd kan worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006