Dierenpension betrouwbaar oppas-adres??

Gestart door Sanna, 21 mei 2007, 19:13:38

« vorige - volgende »

Sanna

Wat denken/vinden jullie? Is een (klein)dierenpension een betrouwbaar oppas-adres voor je valkje, in verband met eventuele mogelijkheden op besmetting door andere vogels/dieren ofzo? En wat te zeggen over dat er iemand 1 x per dag bij je thuis komt om je valkje te verzogen; hoe veilig is zoiets als er verder de hele dag niemand thuis is?

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Sanna,

Worden ze in zo'n pension apart gezet van andere valkjes? Ik zou er toch een beetje huiverig voor zijn.
Wat betreft iemand die 1 keer per dag de valkjes thuis komt verzorgen, daar zou ik geen voorstander van zijn. Je haalt wel een vreemde in huis en die heeft dus vrij bal. Ik zou dan liever een vriend(in), familielid of kennis voor de valkjes laten zorgen. Je hoort tegenwoordig toch al van die rare verhalen.
Ik ben een beetje wantrouwig over zoiets hoor.

Groetjes Anja

Sanna

Ja daarom, dat vind ik dus ook. Er blijkt vlakbij mij een kleindierenpension te zitten en ik heb ze een mailtje gestuurd hoe de vogels dan gehuisvest worden ivm ziektes enzo. Maar zij bieden ook aan tegen vergoeding bij je thuis 1 x per dag te komen verzorgen. De ellende is, dat ik over 3 weken op vakantie ga en dacht een oppas te hebben, maar die zelf ineens in die tussentijd een week met vakantie gaat. Ik heb een hele goeie vriendin .... die 2 katten heeft die geregeld met muizen e.d. binnen komen - slecht idee om daar te brengen dus. Een bevriend stel had ik willen vragen op mijn huis te passen maar die gaan ook zelf in die tussentijd op vakantie. Mijn buren hebben totaal geen ervaring met/feeling voor vogels. Ik ga met m'n ouders mee op vakantie dus die kunnen ook niet ;D. Eventueel kan ik nog mijn broer vragen of ze daar mag logeren, maar dan kan ze 4 weken niet de kooi uit (!), omdat hij een klein hondje heeft die vogels uit de lucht hapt (heeft in ieder geval al pogingen gedaan daartoen... :-\). Ik ben een beetje ten einde raad eerlijk gezegd....

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Sanna,

Ik begrijp je probleem. Mss iemand van het forum waar je ze naar toe kan brengen? Is maar een ideetje.
Wel vervelend dat je oppas heeft afgezegd zeg. Ik hoop voor je dat je een oplossing vind.

Groetjes Anja

Mariska

Hoi Sanna,

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om ze bij je broer te brengen.
Ik vind het ook moeilijk als ze een tijd niet los kunnen.
Maar aan de andere kant denk ik, wat zijn 4 weken op een heel leven ;)

Zelf heb ik vorig jaar 2 Jack russels te logeren gehad die ook de valkjes uit de lucht wilden happen.
Ik heb er toen voor gekozen om de hondjes voor een uurtje op de gang of boven te zetten.
Op die manier was iedereen blij.
Misschien is zoiets met je broer af te spreken.

Zelf ben ik nogal huiverig voor een pension.
Vooral omdat het toch vreemden zijn die voor je beestjes zorgen.

Sterkte met je beslissing!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hoi Sanna,

Inderdaad zou ik ook kiezen voor de oplossing die Mariska aandraagt. Het lijkt me de handigste oplossing. Je weet dan zeker dat ze in goede handen is.
Het hondje kan in de gang, naar boven, of in de bench (als hij die heeft), mocht je broer het valkje willen loslaten.
W.b. een dierenpension weet ik het niet zo goed. Natuurlijk zijn er wel betrouwbare pensions. Een vriendin van mij heeft er met haar kat minder goede ervaringen mee, maar dat neemt niet weg dat het pension bij jou wel goed is.
Toch zou ik er altijd voor kiezen - indien mogelijk - een bekende voor je dieren te laten zorgen. Balen dat je oppas niet meer kon zeg.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sanna

Dit is wat het dierenpension schreef:

CitaatGoedemorgen Sanna van der Laan,

Het merendeel van de dieren die wij opvangen in ons pension zijn konijnen, cavias en kleine knaagdieren. Hiervoor zijn 2 pensionruimtes beschikbaar.

Vogels is niet zo veel. De vogels vangen wij daarom nog op in hun eigen kooien en staan bij ons binnen in huis (woonkamer)

We hebben tot nu toe niet meer dan 3 vogels gelijktijdig gehad.

Als vogels gewend zijn om soms los te mogen is dat bij ons ook mogelijk.

Is er een mogelijkheid dat uw valkparkiet in zijn eigen kooi kan komen? Of is deze zeer groot en moeilijk te vervoeren?

Als er dieren ziek worden is er altijd de mogelijkheid om deze apart te zetten en indien nodig zal de dierenarts bezocht worden.

U kunt uiteraard een keer komen kijken. Graag even afspreken.

Voor verzorging thuis is het afhankelijk van de frequentie van de huisbezoeken, maar zal veel duurder uitkomen dan de opvang bij ons.

Als er nog vragen zijn of u wilt komen kijken dan hoor ik het graag.


Klink op zich toch wel goed, maar zou ervan afhangen hoe het er daadwerkelijk uitziet daarbinnen. Maar ik ga het eerst van de week mijn broer nog vragen of hij het zou willen doen, ze zijn nou even een weekje op vakantie.

Groetjes, Sanna

ManjaV

Hoi Sanna,

Het klinkt zeker goed. En het kan geen kwaad een keertje te gaan kijken!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

Hoi Sanna,

Wat vervelend zeg dat die mensen ineens afzeggen! >:(
Hoeveel valkjes heb je...??
Ik ken nl het probleem, ik heb dit nl ook in augustus.. :P
Ik ga dan op vakantie met mijn ouders en schoonouders..
Ik zit me al heel de tijd af te vragen wie ik voldoende vertrouw om op mijn vriendjes te letten.
Ik heb altijd het gevoel dat niemand het zo goed kan als ik..ik ken ze het beste weet precies wat goed voor ze is...
Ik zelf zou ze ook niet in een pension brengen, maar ja je kan inderdaad eens gaan kijken..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Trudydoes

Om hoeveel valkjes gaat het? Ik zou ze niet naar een pension brengen maar gewoon bij vrienden of kennissen. Als het er niet te veel zijn kunnen ze ook bij mij. Ik heb twee honden maar die laten de vogels met rust. Ik woon in Zaandijk en ik ga zelf pas 21 juli met vakantie. Dus laat maar horen of je iets vind en anders zijn ze welkom.

Sanna

Joehoeeeeee!!!!
Ik hoef niet meer naar een pension te gaan kijken ;D ;D

Allereerst: Trudy, nog bedankt voor je aanbod, maar iemand was je toevallig voor ;). Belle gaat van de zomer in Almere logeren.

Sjongejonge, wel een pak van m'n hart hoor dat het nu eindelijk geregeld is. Vroeger had ik een goed oppasadres, maar dat kon toen niet meer. Dus dan is het best moeilijk om weer wat te vinden. Zeker omdat ik blijkbaar de enige valkjesfreak in de regio Utrecht ben ;D ;D. Maar ik zal dat pension mailen dat het niet meer hoeft gelukkig.

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Sanna,

Fijn te horen dat je een oppasadres hebt gevonden. Dan kun je iig met een gerust hart op vakantie.

Groetjes Anja

Trudydoes

Fijne vakantie en als je nog eens oppas zoekt kun je aan me denken hoor.

Sanna