Als je tam valkje doodgaat, wat dan?

Gestart door Annouschka, 1 mei 2007, 18:42:10

« vorige - volgende »

Wat doe jij als je tam valkje doodgaat?

je begraaft hem/haar
je cremeert hem/haar
je laat hem achter bij de DA
je gooit hem/haar in de vuilnisbak
andere

Annouschka

1 mei 2007, 18:42:10 Last Edit: 1 mei 2007, 18:48:19 by Annouschka
Hallo,

beetje rare vraag misschien maar naar aanleiding van het overlijden van ons Chewy stel ik ze toch even.  Chewy zat binnen dus ik heb het niet over volierevogels (even voor de duidelijkheid)
Wij hebben nl. heel wat reacties gehad over het feit dat we haar hebben laten cremeren, veel mensen vind dit 'erover'.

Wat vinden jullie?  Graag jullie persoonlijke mening en toelichting.

groetjes
Annouschka

Riny

Hoy Annouschka
Mijn mening is dat iedereen op zijn eigen manier verdriet heeft.
Iedereen neemt afscheid op zijn eigen persoonlijke manier, en daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Groetjes Riny

Anke

Hoi Anouschka,
Een diertje dat aan jouw zorg is toevertrouwd, daar houd je van en dus rouw je als zo'n beestje overlijdt.
Iedereen heeft zijn eigen manier om ermee om te gaan.
Mijn beestjes (van hamsters, tot valkparkieten en katten) begraaf ik in de tuin van mijn ouders. Het is daar al een heel kerkhof.
Dit kan nu nog omdat mijn vader er nog is, ik woon zelf op een flat met geen mogelijkheid om te begraven. Dus hoe dat in de toekomst moet... geen idee.
Maar zoals hierboven al gezegd, heeft iedereen zijn eigen rouwproces, met de rituelen die daar voor ieder persoonlijk bijhoren. Een ander kan en mag daar niet over oordelen vind ik.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte bij het verwerken van je verlies.




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

madoja

Hoi Annouschka,

Ons valkje Pino is ook nog maar net overleden en wij hebben hem achter in de tuin begraven.
Mijn vriend kon hem ook mee nemen naar zijn werk (gemeente) en hem daar in de afvalbak gooien van de dierenambulance maar dat vonden wij ook zo cru.
We konden dat allebei niet over ons hart verkrijgen.
Nu ligt Pino dus in de achtertuin, we willen eigenlijk nog een mooi steentje uit de natuur voor hem zoeken en het bovenop hem leggen zodat er met het tuinieren nix kan gebeuren.
Maar iedereen verwerkt en rouwt op zijn eigen manier. Net zoals je verschillende manieren hebt wat er met je gebeurd als je overleden bent. Want er is geen goede of slechte manier alleen je eigen.

Groetjes Marije

Annouschka

Hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik wilde haar ook begraven maar mijn vriend kon het niet, komt daar nog bij dat we hier nog een hond hebben rondlopen en er binnenkort een pupje bijkomt dus ik zou niet graag hebben dat ons Ellis ineens met Chewy in haar bek staat ofzo.
Ook moet de tuin nog volledig worden heraangelegd dus hebben we niet direct een plekje om haar te begraven.
Daarom hebben we gekozen om haar te laten cremeren.

groetjes

Rianne

Hoi Annouschka,

mijn catharina heeft mijn vriend in de tuin begraven, mijn valkje heb ik destijds bij de dierenarts gelaten omdat dit heel in Meppel was, een rit van dik een uur.
Ook al zou een niet tam valkje overlijden zou die ook begraven worden. Je bent er toch dagelijks mee bezig en als je maar 7 valkjes hebt ben je er toch meer aan gehecht als wanneer je er 30 zou hebben.

Ieder zijn eigen manier om de dood van een huisdier te verwerken. Mensen vinden het vaak al vreemd als je een week verdriet hebt over je vogel. Dat zal best, maar het was wel MIJN vogel.
Gewoon lekker je eigen gang gaan dus! :)

Inge88

Ik heb mijn valkje in de tuin begraven. Dat doen wij met al onze dieren. Ik was inderdaad ook bang dat we een keer onze poes of Casper tegen zouden komen bij het tuinieren, maar we weten waar ze liggen en daar komen we dus niet... in elk geval gaan we daar dus niet de grond om lopen spitten... Ik heb ook dik een week verdriet gehad van Casper... sommige mensen snappen dat inderdaad niet. Maarja zo kan ik dus weer niet snappen wat men met een slang moet... die elke week een levende veldmuis als maaltijd krijgt.

Valerie

Hoi Anouschka,

Ik heb mijn eerste valkje laten opzetten, toen hij was overleden. Ik kon er geen afscheid van nemen.
Nu heb ik hem in een mooit plexiglazen kastje. :)



Mara

Hoi Annouschka,

Iedereen rouwt op zijn of haar eigen manier. Wij hebben al onze vogeltjes en dergelijke (hond en konijntjes) in de tuin begraven. Op de plek waar onze hond begraven ligt, hebben we een 'echt' grafje gemaakt. Met bloemetjes en dergelijke. Dus iedereen gaat er mee om op zijn eigen manier. Ik vind cremeren niet te ver gaan, het is toch jouw vogeltje en jij gaat er op deze manier mee om.

Sterkte ermee.

Mara