26 april 2024, 01:45:26

Bad

Gestart door kevinh, 20 mei 2007, 12:32:35

« vorige - volgende »

kevinh

Hey ik heb ff een vraagje:
Ik heb nu een jaar mijn valkparkiet en heb hem nog nooit in zijn badje zien gaan, is dit normaal? Het badje is nu aan de zijkant van zijn kooi vastgemaakt, moet ik het mss ergens anders plaatsen, zoals op de bodem van zijn kotje?
Ik heb dit al is eerder gevraagd op het forum maar dan had ik mijn valkparkietje nog maar 2 weken en zeiden ze dat hij er automatisch wel is ingaat, maar helaas  :P

Groetjes Kevin (en valkparkiet Rick ;) )

Anja

Hoi Kevin,

Je zou eens kunnen proberen om je valkje te sproeien. Niet alle valkjes houden van een bad.
Wat ook wel eens helpt is een blaadjes sla op het water leggen.
Veel succes.

Groetjes Anja

kevinh

Bedankt voor de tip Anja ;)
Sproeien doe ik niet zo vaak, enkel als hij buiten staan tijdens warme dagen.

Groetjes :)

s(n)elle

mijn valkje houd ook niet van baden/besproeit worden.
Het is echter wel vrij belangrijk dat dit gebeurd.
Als hij niet wil baden gewoon besproeien met of tegen je valkje zijn zin. Hij of zij zal je uiteindelijk toch dankbaar zijn.

groetjes jeroen

pluisje

Hoi,hoi
Mijn valkparkiet (Rico) gaat ook niet in haar badhokje,maar doordat zij er veel uit is,zet ik de waterkraan op een dun straaltje en eerst dronk ze alleen en nou gaat ze zich uitgebreid wassen.
Dit is heel leuk om te zien en ze geniet er met volle teugen van.

Groetjes Corrie
corrie

musicrookie

hallo

ik heb sinds paar dagen een valkje van 6 maand bij mijn 1 jarige Ozzy gestoken, en onze ozzy had ook nog nooit in bad geweest, maar toen ik zag dat de nieuwkomer zijn kopje bijna helemaal in het drinkbakje stak, heb ik het badje van onze kanarie er eens aan gehangen, en als bij wonder geen 10 minuten later zat hij er al in, en met als gevolg dat onze ozzy enorm zat te kijken, en hij heeft er zich dan ook eens aan gewaagd, nu heb ik een groot bad gekocht waar ze zich eens kunnen in rond draaien en zo, en nu vinden ze het een luxe bad en leuk om zich te wassen, dankzij de nieuwkomer !
wie weet !

Damien

Ik heb Saya ook nog nooit zien badderen, en de plantenspuit vind ze niet echt leuk heb ik het idee. Ze blijft even zitten in de 'straal' en dan wil ze snel weer weg.
Ik heb vandaag de douche zachtjes aangezet onder een iets verwarmde straal, maar nu wilde ze wel héél snel weer weg.

Ik blijf haar wel nat maken met de plantenspuit of met de douche, maar ik vraag me af of ze het ooit leuk gaat vinden of überhaupt zich gaat wassen.
Kan dit nog komen?
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

pipo-skinny

ik heb twee valkjes maar ik moest me badje der uit halen mocht ik niet in de kooi laten van wege ziektes en alles ik mag er ook geen badje meer in doen klopt dat want ik dacht juist dat ze het badje wel leuk vonden nu moet ik ze elke keer nat maken met een plante spuit maar ja dat is toch anders

hoop dat ik antwoord op me vraag krijg
alvast bedankt miranda

aaltjen

en doen  je dat gewoon in zij kooi met die plantspuit nat maken

mooi he

pipo-skinny

in de kooi en ook gewoon als ik ze los heb
hangt er net van af wanneer ik het doe,

Sanna

Hallo Miranda,

Ik denk dat dat eruithalen van het bad vanwege ziektes meer zo bedoeld is van: je moet het bad er niet continue laten hangen en het water nooit verversen. Maar als jij 's ochtends een schoongemaakt badje met schoon water aan de kooi hangt is er niks aan de hand hoor.


Voor anderen met niet-badderende valkjes:

Wanneer ik in de keuken met het water bezig ben worden mijn valkjes vanzelf nieuwsgierig naar die waterstraal. Ze geven het dan zelf al aan, door om de gootsteen heen te drentelen. Ik vul dan gauw een ondiepe kom met water en dan gaan ze zelf badderen. Maar andere valkjes springen bijvoorbeeld gewoon onder de waterstraal in de gootsteen. Het belangrijkste is dat je hem nooit dwingt (valkjes zijn vrij eigenwijs ;)). Probeer het maar gewoon zo aantrekkelijk mogelijk maken, alsof hij iets geweldigs leuks mist. Succes ;).


Groetjes, Sanna

pipo-skinny

en hoe kan je dat het beste doen .. want ik spuit hun nu nat met de plante spuit maar hoe laatr ik hun merken dat ze iets heel erg leuks mis lopen dan?


Sanna

Bijvoorbeeld in het bakje water gaan spetteren met je vingers, er rare/leuke geluidjes bij maken, lief tegen ze praten, net doen of je het weghaalt wanneer ze dichterbij komen.... Kortom, precies wat je met je boterham zou doen wanneer jíj hem wilt opeten en niet wilt delen met je valkjes ;D.

Groetjes, Sanna

pipo-skinny

whaha oke bedankt ;D

ik zou het eens proberen en dan lat ik het nog wel weten of het is gelukt ..

want mijn vader heeft ook een valkjes gehad..
en die was helemaal gek op ze badje en dat badje stond er altijd in..
me vade ris hem ook wel eens vergeten toen stond de valkje buiten in .. de regen buiten en hy was binne:P

maar dat valkje vondt dat helemaal geweldig

devil

die van mij gaan ook niet in het badje, maar onder de douche vind de 1 wel leuk en de ander heeft zoiets oke moet maar weer.
Ze willen ook tegenwoordig als ik in de keuken bezig ben hun grote ovenschaal hebben met water erin vermaken ze hun prima en als ik dan ook nog een beetje water over hun heen laat lopen zijn ze helemaal happy hebben ze er genoeg van gaan ze in mijn nek zitten en poetsen maar dus dan is en de keuken en ik ook nat ;D
http://usera.imagecave.com/devilgirl/
hier staan mijn meiden in en mijn jongen Grumpy dat is een engelse parkiet van 1998 dus een opa