23 april 2024, 11:17:22

ontwormen

Gestart door malu, 20 mei 2007, 09:41:28

« vorige - volgende »

malu

ik heb twee koppel valken tam en daar heb ik zo af en toe jonkies van niet zo vaak hoor maar echt twee keer per jaar nu het geval een vriend van mij die heeft een buiten voliere en heeft daar pas vogels voor gekocht waaronder ook 4valkjes daar zeiden ze tegen hem dat het koppeltjes zijn en nog jong maar ls je jonge valkjes heb dan zijn ze toch niet meteen een koppel maar goed volgens mij ha hij drie mannen en een pop.
nou wil hij gaan kweken daarmee ik heb gezegt dat het me niet verstandig lijkt omdat ze te jong zijn maar hij slaat alles in de wind hij denkt ff snel geld te verdienen en dat gaat me echt aan het hart. als ik merk aan mijn valkjes dat ze het niet aan kunnen dan zou ik het hele gebeuren eruit halen want niets gaat ten koste van  de gezondheid van mijn valken dan geen jonkies .
mijn vraag was eigenlijk als hij jonkies zou krijgen moeten ze dan ook ontwormt worden  en kan je dat zelf of moet je daarvoor naar de dierenarts en kan zomaar iedereen er mee gaan kweken om veel geld te verdienen.

sorry voor het lange verhaal maar moets het even kwijt.

groetjes jolanda

eefje nieuwenburg

ik heb begrepen dat je valkjes wat minder vruchtbaar worden als je ze net voor de kweek gaat ontwormen dus dat zou ik echt ruim van te voren doen.
op je andere vragen heb ik geen antwoord.


groetjes eefje

malu

oke nou ik bedoelde eigenlijk of je nog wat moet doen als je in een voliere jonkies krijgt vanwege de bactieren van de andere soorten vogels. sommige kweekers doen ze ringen maar ik denk misschioen moeten ze ook nog een gezondheidscheck of iets dergelijks.
groetjes jolanda