29 mei 2025, 01:18:11

pop legt ei in binnenhok

Gestart door irma, 18 mei 2007, 18:06:26

« vorige - volgende »

irma

18 mei 2007, 18:06:26 Last Edit: 20 mei 2007, 21:32:46 by irma
Hallo

mijn geelwangpop heeft vandaag een ei gelegd maar niet in het broedblok.
Het eitje ligt in het binnenhok onder het voederpaneel.

wat moet ik hieraan doen? moet ik het ei laten liggen of moet ik het naar het broedblok verplaatsen??

gr Irma

Gloria en Lujo

Riny

Hoy Irma
Als ik jou was zou ik het eitje weg nemen, en er een nepper voor in de plaats leggen.
Even afwachten wat de pop dan gaat doen, en naderhand kun je eventueel het eitje weer aan haar terug geven.
Je zou ook het eitje aan een ander koppel kunnen geven, als je geelwangpop niet over gaat tot broeden.
groetjes Riny

irma

Hoi Riny,

Ik heb het eitje verplaatst naar het broedblok, wel open gezet.
Nu maar afwachten.

gr Irma

Gloria en Lujo

cynthia018

hey nou ik ben benieuwd die van mij doet het ook zo maar als ik het in het blok leg kijken ze er niet meer naar om dus ben benieuwd wat die van jou doet

Gr Cynthia

irma

Ze willen alle vier op het ei zitten.
Dat is toch niet normaal ???

gr Irma

Gloria en Lujo

irma

Ze kijken nu haast niet meer naar het ei om, ik heb nog wel de voorkant van het broedblok eraf gelaten.

gr Irma

Gloria en Lujo

irma

Mijn geelwangpop heeft vandaag weer een ei gelegd maar nu wel in het broedblok. :)
Nadat ze het ei gelegd heeft heb ik na tijdje de voorkant met vlieggat er weer voor gedaan, maar toen ging ze er niet meer in.
Nu heb ik vanavond de voorkant van het broedblok weer verwijderd en ging ze er weer af en toe inzitten.
Is dit niet schadelijk voor de eitjes en is het ook niet erg dat mijn andere 3 valkparkieten op de eitjes gaan zitten ???

gr Irma

Gloria en Lujo