bloed in beide neusdoppen en snavel

Gestart door sadelienda, 16 mei 2007, 21:14:12

« vorige - volgende »

sadelienda

tot mijn grote schrik kom ik net naar beneden en ik zie dat Chessna een ei heeft gelegd.
Daarnaast zit ik ook dat haar beide neusgaten vol bloed zitten en er komt wat bloed uit haar snavel.

Heeft dit met eieren leggen te maken en kan ze nu nog ademen??
(de nacht door?)

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

wim roskam

geachte lezer , bloed uit neusdoppen en snavel is geen goed teken , neem kontakt op met een vogelarts , je kan dr feld altijd bellen , speek zijn voismail in met het probleem van je vogel dan belt hij je terug en zal je advies geven , veel sucses mvg wim roskam .

sadelienda

dank je wel.
ik heb inmiddels een wattestaaf op de doppen gedaan en het meeste eruit geslurpt.
Ik heb een DA om de hoek gebeld dit erg goed is met vogels. Ze adviseerde me ook een wattestaaf alleen met wat water erop en 5 min. in de koelkast te leggen om te koelen.
Hebben we gedaan.
Toen we de Chessna weer wilden "ontbloeden" kwam er al niets meer uit en zag het er goed gestold uit, dus een redelijk leeg dopje.
Ook heeft ze zelf nog het eea met haar tenen vrij gemaakt gelukkig.

Ik denk dat ik met een gerust hart naar bed kan zo.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

wim roskam

beste lezer , ik hoop het voor je , ik vermoet dat ze veel druk heeft moeten geven persen , en dat ze daar door een bloeding heeft gekregen , wat zij de arts hier over , mvg wim roskam .

sadelienda

De dokter zag er geen verband in, dat was ook mijn eerste gedachte gang.

wim roskam

sorry ik heb nog nooit een valkje zo maar uit zijn neusdoppen zien bloeden zonder reden ????  ik denk wel dat er een verband is zoals ik al schreef . wim roskam . als er andere meelezen hoe denken jullie hier over ???

ziralioness

Hm... ik vermoed toch ook wel dat ze teveel druk nodig heeft gehad voor het persen. Normaal bij bloedende neusdoppen zou ik denken dat ze ergens tegenop gevlogen was, en dat hoeft absoluut niks ergs te zijn... maar ook bloed uit de snavel?  :-\ Dat vind ik vreemd...

Hoe gedraagd ze zich verder? Is ze normaal levendig en alert?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

sadelienda

Ze moet wel erg lomp zijn geweest om ergens tegenaan te vliegen dus dat denk ik zelf ook niet zo.

Verder heb ik haar zojuist zien eten en drinken dus het komt denk ik wel goed.

ziralioness

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

sadelienda

Het is goedgekomen, ze leeft nog en ze is even levendig als voorheen.

ziralioness

Geweldig, dat is goed nieuws!  :D